quilaoronja

Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

Inte lätt inte!

Av Susanne - 23 januari 2014 23:32

Lugn!

Ett bedrägligt lugn har vi haft i dag.

Skorpan var nog fortfarande lite chockad efter gårdagens alla otäcka händelser.

Smärtlindringen hon får hjälper bra,

och under eftermiddagen har hon inte haltat mycket alls.   


Gårdagen var skitjobbig.

Att höra Skorpan skrika i högan sky, det fick mina tankar att snurra iväg.

Tänkte på nätterna med Quila.....som hon skrek.

Det startade nästan alltid runt samma tid?

Man gick o lade sig, och hoppades att "i natt händer det nog inte" Men det gjorde det.

Varje, varje natt, vankade hon runt, med huvudet nere i golvet, och krökt rygg.

Jag mår illa bara av att tänka på det nu.

Den fruktansvärda maktlösheten. Att inte kunna hjälpa, eller förklara.

Hon finns med oss i våra     

   


I går, när Skorpan skrek, och hade det så besvärligt, då såg man oron i Ronjas ögon.

När Skorpan skrek, var Ronja genast där bredvid, och puttade och slickade på henne.

Jag undrar om hon minns, tiden när Quila var så dålig.

Det vore ju hemskt i så fall.

Hon är en väldigt omtänksam och rar hund, Ronja 

Usch ja, nu hamnade jag där igen, hos vår Quila.



Man får göra det bästa av situationen, den här tiden.

Det finns ju massor av saker man kan roa sig med inomhus också.

Så Skorpan, hon får hjärnan tränad i alla fall.

     

Men oj, vilka glada miner det var här då     

     



Det är ingen tvekan alls!!!
Dom är inte på toppenhumör här, inte!!!




"Men hallå....Skorpan!!!"

"Överdriver du inte lite nu??"

"SUCK"




Om vi skulle få något att äta på här ute.....så vi kunde ligga

stilla tillsammans bara......skulle det vara ok???

"Ett smaskigt märgben kanske?"




"Mmm......det vore väldigt gott, matte!!"

"Vad säger du?"



Smart Ronja, klart dom fick ett varsitt märgben.

Tror dom låg där ute, och småpratade lite,

samtidigt som dom "skalade rent" benen.

  



"Ja ja, jag ser er......men nu överdriver ni!!"

En hund på varsin sida om fönstret........gråtandes!

    



Ronja har fått långa promenader med husse på kvällskvisten,

och trivs utmärkt med det.

Den som har det jobbigast just nu, det är utan tvekan Skorpungen.


Redan fredag!

Och på lördag börjar en liten kurs som vi ska gå.

Ska bli så kul!


Kram

Susanne



 
 
Eva H

Eva H

24 januari 2014 10:12

Stackars, stackars, STACKARS töser! :)
På ett sätt mest Ronja, för jag tänker att Skorpans ynkande nog kan väcka något även om det kanske inte är minnen i vår bemärkelse.
Men så får hon rå om hussen alldeles själv! Lyx;)
Härligt att smärtlindringen fungerar så hon slipper värk i alla fall.
PUSS till båda!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards