quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Förfalskad!?

Av Susanne - 24 januari 2014 15:34

Joorååå!!

Mycket, mycket bättre!

Det är hon i dag, den lilla Skorpungen.

Och gissa att jag är otroligt lättad över det.

Men hon måste ju ha slagit i riktigt ordentligt,

för att få så himla ont som hon hade.

              Dessutom, som veterinären sa, så var hon säkerligen "skitskraj"               

 Hon hade ingen aning om vad smärta var innan.


"She is back"!!


  

I går, när jag skulle betala i kassan, efter att ha varit och handlat,

hände en ganska "läskig" sak.

När man betalar med femhundralappar,

lyser dom ju alltid sedeln, så även i går.

Då säger kassörskan, - "Nej, den här sedeln är föfalskad, så den får du inte handla med!!"

?????

VA?

Nähe....vad gör jag då, sa jag?

Du måste gå till banken!!

Sagt och gjort, i dag stod jag i kö på banken....läääänge.

ALLA var där i dag?

Det blev, så klart, dagens happening!

Alla skulle kontrollera min "falska" femhundralapp.

Gissa vad!?

Den var inte falsk!!

Så allt detta besvär, pga en okunnig personal.

Dessutom, om butiken misstänker falska sedlar,

ska dom ta kontakt med polis, vilket dom inte gjorde.

Hade faktiskt mycket viktigare saker för mig i dag,

än att stå i kö på den enda banken i stan, som handhar pengar!!!

  




Ingen sol i dag, men det stoppade mig inte från att ta några bilder,

och dom kommer här   









 Snö är gott!



I kväll blev vi bjudna på mat hos kära "gamla" vänner.

Det kändes som hundra år sedan vi sågs,

men så träffas man, och allt tar vid där det slutade senast.

Det känns så skönt och enkelt med sådana vänner.

Dom sparar vi på lääänge   


Tjejerna var med, och det är också enkelt.

Hej-hej, säger dom, och går sedan o lägger sig,

tills vi åker hem igen.

(Joo, dom fick gå ut, så klart)




 Nu måste vi hoppa i säng, det blir en lång dag i morgon.


Vi ska på kurs!

"Vad säger hunden"

Det är något som jag tycker är väldigt intressant,

att lära sig mer om att "läsa" hundar.

Känns riktigt spännande och roligt.

  


Inte mycket tid alls har ägnats åt datorn,

och jag har inte heller lämnat så mycket spår (kommentarer) efter mig,

när jag läst mina vänners inlägg/bloggar.

Jag hoppas ni har överseende med det, tiden har liksom inte räckt till.   

Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Siv

25 januari 2014 02:19

Åh så skönt att det inte var värre än så, men det hade varit ännu bättre om det inte hade hänt. Hade lite bråttom och läste "förälskad" i st f "förfalskad" först, men det är ju inte så konstigt med en sådan liten sötis på bild! Ja, fr o m januari, ska det ju vara en särskild "sträng" i kanten på 50-lappar, bl.a kommer inte ihåg vilka andra sedlar. Hoppas kursen med hundspråk blir givande - låter intressant! :-)

 
siriosmilla

siriosmilla

25 januari 2014 10:04

Skönt att allt ordnar upp sig för er! Avundsjuk på att du ska gå Hundpråkskursen! Jag vill också men datumen stämde inte! Ska bli spännnande att höra vad du tycker!

http://www.siriosmilla.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

25 januari 2014 10:31

Stackars Skorpan, en rejält "uppvaknande" i vad livet kan innebära :(
Härligt att hon får hjälp av medicin och annat i alla fall.
Och så underbart med hundar som bara säger hej och så går o lägger sig om de får följa med! Assar startar en kriminalteknisk undersökning......

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

25 januari 2014 12:28

Oj va rädd jag hade blivit om d var en förfalskad sedel! Tänk om någon tror man är kriminell? Huvva. Tur den inte var det. Smärta är läskigt.

http://www.echosierra.se

 
Livet på landet med hundar och höns

Livet på landet med hundar och höns

26 januari 2014 01:11

Men herregud vilken dag med den där 500-lappen :)

http://Www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards