quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Ömsesidigt, ett måste!

Av Susanne - 26 januari 2014 21:37

1981!

Då föddes vårt första barn!!

I morgon är det 33 år sedan?

VA?   Hur är det möjligt?

          Minns det så väl, men sådana saker etsar sig väl fast ordentligt, och det är jag glad för.

Just nu känner jag mig så glad.

Oftast är det väl någon liten detalj i livet,

som man skulle önska var annorlunda, men, näe, jag är GLAD helt enkelt!         

(Jo, jag ljuger väl lite då....men det handlar om saker som ingen någonsin kan ändra på,

så det får jag acceptera)


En riktigt, riktigt skön känsla.

Jag har tagit tag i saker som varit jobbiga, försökt hitta lösningar,

och även om inte precis allt har löst sig ännu, så har jag tagit tag i det, och jag tror på en "Happy Ending"


"Jaha, då blev det posering vid ett gammalt hus i dag!"



Vi for in till stan' på fm, saker som skulle ordnas inför morgondagen.

Tog därefter en promenad med hundarna, och den innefattade även träning.

Att änderna runt "strömmen" är tama, jaa, det vet man ju,

men att dom skulle ligga kvar på sina platser,

när en "liten berner" traskar förbi, det trodde jag inte?

Å andra sidan, är det väl det här som kallas ömsesidig respekt.

Vi stör inte dig, om du inte stör oss   



"Jag vet, jag vet, jag ska inte jaga dom, husse"

"Bara titta lite"

"OK?"



Skorpan blev nog lite konfunderad i dag,

då hon upptäckte att det inte alltid hjälper att bara vara söt.

Man bara måste höra vad man blir tillsagd, och i dag var inte matte att leka med.

(Joo, vi lekte också, förstås, men först var det lite allvar)




Vet man vad man vill ha, då måste man ta tag i det, vilket inte alltid känns enkelt.

Men jag tror att jag fick ny kraft och energi, efter helgens hundkurs.

En stor spark i baken, det gjorde susen.

OCH, det känns skitroligt!!!




En bild på en av våra två underbara hundar,

Ronja

  



Och den andra........Skorpan,

som jag insåg hade blivit stora damen i dag?

  



En mycket rolig, lyckad, givande helg har vi haft,

och jag hoppas ni haft detsamma.


"Barnkalas" blir det alltså i morgon, hahaha

(För hon är ju för alltid vårt barn, även om hon nu blir 33)


Kram till er alla

Susanne

 
 
Livet på landet med hundar och höns

Livet på landet med hundar och höns

27 januari 2014 01:37

Avundsjuk på snön ni har, dem kom mot Malmö idag så nu har även vi lite 😊 Hoppas ni får ett trevligt "barnkalas". Själv ska vi till veterinären och ta bort Nitros stygn på tassen. Hoppas dem säger att det ser bra ut för det tycker jag.

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Livet på landet med hundar och höns

Livet på landet med hundar och höns

27 januari 2014 02:00

Ja , tänk att Banse fortfarande lever född 2000, bor dock hos sambons föredetta tjej. Vi hade honom lite sådär i omgångar men det blev att han blev kvar hos henne till slut. (Orkar inte dra historien men det var ett jäkla liv till slut och hon ville inte lämna ifrån sig honom till oss. han har det lika bra hos henne som tur var annars hade vi dragit det vidare.) men det är väl dags för honom snart också kan jag tänka mig :'( han är världens finaste hund. Så himla snäll och gosig.

Du får prova att inte ge henne och se hur hon reagerar. Det hade jag gjort om jag känner som du att hon inte har ont. Märker du något så kan du ju ge det direkt :)

Bloggar mer ikväll om hur det har gått ...

Kram

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards