quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Allt detta, bara för en liten "tallegren".......

Av Susanne - 29 januari 2014 22:01

Har ni studerat era hundar ordentligt?

Jaa, klart ni har......ibland ser man saker i deras beteende,

som säger mig att dom är så smarta....

och, ibland........då är dom mindre smarta  

 


Här kommer några exempel på smart vs osmart!


         "Ohoo, kolla där inne....under granen.....Värsta braiga'  pinnen!!"  



"Nu har jag ett stadigt grepp om den.....å draaaa!!"



"Men...vad sjutton hände nu?"



"Eh....vem var det som kastade snö på mig??"



"Nå ja, slutet gott....jag fick bästa pinnen"




Tuffa lekar i den mjuka snön.

           


Härligt när snön yr.......



Inte en chans att dom fryser....bara mattes finger som blir lite kallt!



"Se upppppp, matte!!!"



                               

Vem är smartast här då?

Skorpan hittar en liten, liten tallgren.

Tror hon står där och retar Ronja........

"Kolla vad jag har då....bästa lilla pinnen!!"



"HA, den är snart min, den där pinnen!"



Jakten har börjat......




Skorpan provar med att äta upp tallen......(dumt)



Självklart får Ronja snart tag i den...och bestämmer sig för att gömma den i snön!



"Här nere lägger jag den.....Skorpan hittar den aldrig! Hehe!"



"Var grävde du ner den?"



Envisa Skorpan grävde snart fram,

den nu lilla, lilla grenen, och lyckan var total!


Vinnare av tallegrenen = Skorpan!

   

    

      Vägen hem gick över bergen......       




Åh....HOPP!




Nöjda flickor, efter några timmars skoj i skogen     




 
 
Sofia

Sofia

30 januari 2014 08:16

Ja dom kan verkligen förvåna hur smarta och korkade dom kan vara ibland :-)

http://www.echosierra.se

 
Eva H

Eva H

30 januari 2014 22:32

Underbart!
Påminner om när någon skata här utanför tycker att den har hittat världens bästa superdupergömställe och petar ner en godbit, täcker med mossa osv.
I ett träd bredvid sitter en annan skata.... Eller en kråka....
Den gömmande hinner knappt lyfta förrän nästa är där och plockar fram :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards