quilaoronja

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Vågräta nubb!!

Av Susanne - 31 januari 2014 20:26

På med dom "rätta" kläderna, och trampa iväg till skogs!


  Precis innan man kommit så långt, att man faktiskt är på väg,

då kan jag faktiskt känna en viss "motighet".

       Framför allt när den snöar vågrätt, och piskar mot ansiktet.   

Meeeen.........den känslan går väldigt snabbt över,

när man ser Ronja o Skorpans totala lycka,

över att vara ute.....tillsammans......i snön!    

Mår bra, helt enkelt.

  




Helt omöjligt att få till en "skarp" bild i dag.

Snöyra, kallt, mörkt och hundar i ständig rörelse   

Men att strunta i kameran, det går nog inte, hahaha!




"Näe, nu måste vi komma framåt också, Skorpunge!"

"Och det vore bra om du kunde gå helt själv för en stund....utan att hänga fast på någon av mina kroppsdelar"



"Så där då....nu har jag nog skakat av den mesta snön från alla träden"   




"Snöig, det kan även bli om man gör si så här!"




"Jag skulle bara springa efter dom en liten stund, matte!"

"Säga hej till dom"

Det är väldigt mycket rådjur i "vår" skog just nu,

man ser ofta dom små vita bakdelarna hoppa iväg.

Självklart upptäcks dom på ett tidigt stadie av hundarna,

men för det mesta är det inte så intressant.





Skorpan har väl svårast att låta bli,

men i dag var hon riktigt duktig, och stod bara och tittade efter dom.

Däremot sprang Ronja en bit.....men hon kommer å andra sidan direkt när jag ropar.

Tror nästan att Skorpan stod kvar hos mig, enbart för att Ronja stack?!

Som för att visa mig hur duktig hon minsann är   



Man får inte ha bråttom när man går, snön har drivit igen såå mycket.

Det här är en liten  del av vårt tak!



Hemkomna efter en rejäl uppvärmning i skogen, var det dags för träning.

Spark-träning!

Körde en bra stund med en hund i taget.

Skorpan var riktigt koncentrerad på sin uppgift, medan Ronja var helvild?

Ronja hoppade och bet i kopplet, betedde sig som en oinriden häst,

eller kalv på grönbete 

    

Iofs himla kul att se henne så "Wild and Crazy" men nu skulle vi ju träna!

Avslutade med en liten sväng med båda på samma gång.

Joorå, en vacker dag, då kan vi nog åka lite längre.


Trötta hundar   



Regna småspik! Det har man ju hört, och sett.....men snöa småspik, det har jag aldrig hört.

Fick ett bra ord i dag!

Snöa NUBB!!!

Tyckte jag var bra......och snöade nubb, det gjorde det minsanna i dag.




Ser nästan lite stickigt ut.



Enligt väderleksrapporten, ska vi få 15 cm snö TILL i natt!?!?

Nej tack, säger jag   

Å andra sidan brukar dom faktiskt ha fel, vilket jag hoppas på.

Nu har det slutat snöa här, och även vinden har visst avtagit lite.


Jaja, vi får se hur det ser ut när vi vaknar.

Hade tänkt ge mig iväg på en utflykt i morrn, eftersom hundarna och jag är själva hemma.

Där hänger allt på vädret, om jag åker iväg.




Önskar er alla en trivsam helg, utan allt för mycket snöskottande.


Kram

Susanne

 
 
Terése

Terése

1 februari 2014 00:11

Ååå, vad härligt ni verkar ha haft det :D... och jag lyckades inte heller få skarpa bilder på min lurv idag när han sprang med pulkan. Skyller också på att snöyran ;)

Imorgon får vi hålla tummarna för att det inte snöar så en kan njuta av snön precis lika mycket som hundarna. Massa snö på backen och solsken hade varit något. Finns ju nästan inget bättre :)

http://bouvierbaby.se

 
siriosmilla

siriosmilla

1 februari 2014 11:55

Snö och blåst är väl det värsta vädret! Det går ju inte att titta ordentligt då! Tur att dina hundar uppskattar det! Ha en riktigt trevlig helg!

http://www.siriosmilla.blogspot.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

1 februari 2014 14:15

Ja jösses vad mycke snö det kommit. Det snöade massor när vi åkte till simträningen igår kväll, vi hade tur som kom fram ;)
Nej inte är det lätt att fota när snön yr och kameran tycker det är konstigt med all snön....Här har det blivit dåligt med kort tyvärr då jag fortfarande är sjuk :(
Tjejerna är iaf ute med Zäpo och hans matte nu så dom lär nog vara trötta när dom kommer hem efter en massa bus i snön :)

Ha det så bra nu och sköt om dig.
Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Eva H

Eva H

1 februari 2014 22:29

Härliga busbilder blev det i alla fall!
Och det där med nubb är ju en bra beskrivning :)
Jag minns fortfarande en vinterkväll när mamma, jag och brorsan varit hos goda vänner på middag. Vi var väl kanske 9 o 6 eller så. Skulle gå en bit hem, kan vara 2 km eller så. Och så blev det sådant väder..... Inte var det kul inte! (Idag kan jag tänka på stackars mamma som fick "släpa" på 2 supergnällande ungar :D )

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

2 februari 2014 16:30

Det ser så himla mysigt ut i skogen hos er, synd vi inte har sog utan bara träd och buskar.

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards