quilaoronja

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Täckte ögat med örat!

Av Susanne - 2 februari 2014 19:51


                                            

 Ja jäklar, vilken skön dag!

Nej nej, ingen sol.....inga minusgrader........blaskigt och grått!

Men vad gör det, när man har roligt?


"VA?"

"Vem kommer nu??" 




"Skynda skynda.....!"




 En superstor besökare?!




Äldsta och yngsta favorit tjejerna! (Jo, jag har några favoriter till)    




Så himla bra, att mormor skaffat sig en spark!!!



För att få den där rätta känslan av vinterutflykt, men ändå vara hemma,

skippade vi altanen, men bekväma möbler och bord.

Tog istället och "byggde" bord av en grind, ut med pallar och annat att sitta på,

på garageuppfarten........




 Använde oss av den lilla lilla grillen, jaa, utflyktsgrillen!!

Gillades skarp av dessa två....Mille och Meya!

Mycket roligare så här, än att göra precis som "vanligt"   




"Det här var ju mindre kul, förstås!!!"

"Att inte komma så nära dom två barnen........vilket är väldigt givande annars!"




"Ha, bara för att dom trodde vi skulle vifta ner allting som stod på den där grinden?"

  




Tänk att en grillad korv, eller två, kan smaka så mycket godare utomhus på en garageuppfart,

än inomhus vid ett bord?




"Och jomenvisst, vi fick också korv....så det var nog inte så farligt att stanna innanför grindarna"



"Finns det ingen mera korv nu??"

"Kan jag få komma ut och kolla lite bara?"




Att klä sig för det här vädret, det är nog det svåraste.

Blött, men för kallt att vara utan vantar.

Så när alla var mätta och belåtna,

korven slut, snögubben glad, då var det dags för värmning av händer,

och bryggning av kaffe. Inomhus!


Nu ska ni få se.......


Meya, hon är inte rädd för hundar, men just Skorpan,

hon är så väldigt GLAD hela tiden, viftar på sin svans,  hela tiden,

vill alla så väl, hela tiden, hon är mycket hund, hela tiden!

Är man då en liten människa, så hamnar man liksom i fel höjd för en Skorpunge.

Meya har alltså tyckt att Skorpan varit lite jobbig, och hållt sig på avstånd.


Men så i dag, när vi sitter och fikar,

då ser jag Meya sakta närma sig Skorpan, som ligger på sin dyna.

(Jag undrar jag, om inte Skorpan kännt på sig vad Meya tyckt, för i dag, då låg hon helt stilla,

for inte upp som hon brukar, i hopp om att någon vill hitta på något kul)


Meya klappade henne först lite försiktigt på baken........ingen reaktion......

Då flyttade hon sig fram till ansiktet.......Skorpan lyfte på huvudet, och gav Meya en puss...

Så lugnt och försiktigt!



 Att titta på det här, det är en härlig känsla.

Samspel, barn - hund.


Då smög sig även Ronja fram till Meya, dom har alltid haft något speciellt.

Ronja är ju alltid så lugn och försiktig. (med barn, är väl bäst att tillägga)   




 Men det här, gosandet mellan Skorpan och Meya, det fortsatte....länge, länge.

Bara att njuta......

 


        






Lika viktigt som jag anser det vara, att mina hundar kan umgås med barn,

lika viktigt är det att barn lär sig umgås med, i det här fallet, hundar!


Godnatt, godnatt, Skorpan, sa Meya, och täckte ögat med örat   



Hoppas ni haft en skön helg....och i morgon är det måndag.......igen?!


Kram

Susanne

 
 
Livet på landet med hundar och höns

Livet på landet med hundar och höns

3 februari 2014 01:41

Åh , ni har ju haft det toppen mysigt. Är riktigt avundsjuk !!! Kram

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

3 februari 2014 06:05

Men så härliga bilder. Så mysigt att se hur Meya och Skorpan kelar och gosar med varandra. Det nästan luktade grillad korv när jag läste om den och det var nääästan så jag hörde hur Skorpan och Ronja dreglade efter en smakbit. Ha en bra vecka: Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

3 februari 2014 09:24

Ja det är roligt att se hur snabbt barn ofta får kontakt med hundar. Grannbarnen brukar vara lite vilda men jag har bett dom sätta sig på huk med sidan mot hunden och vänta. Då kommer dom fram. Barn lär sig snabbare än vuxna, som bara ska slänga sig över hundarna trots att vi säger att dom ska ignorera dom !

http://www.echosierra.se

 
Eva H

Eva H

3 februari 2014 10:27

Åh!
Jag sitter med tårar i ögonen!
Inte svårt att förstå att Meya varit lite "tveksam" till Skorpan och en glad svans precis i ögonhöjd. SÅ fint att se att Skorpan mognat så pass att hon kan "styrsla" sig!
Underbara bilder!
(Och JO - korv smakar alltid bättre ute!)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Carina

Carina

3 februari 2014 21:13

Ni verkar haft en toppen mysig dag! Va härligt att Skorpan och Meya hitta varandra!

http://carinaduvefjord.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards