quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Nästan.....

Av Susanne - 3 februari 2014 21:09

Det är visst "stört omöjligt".....

Vet inte om jag berätta det......om Skorpan.....

Hon kan skratta!!

Jo, skratta på riktigt alltså!


När vi träffas på mornarna, då är det det första hon gör, skrattar.

(Och, näe, jag sover inte med kameran framför ansiktet, hehe)

               När hon blir riktigt, riktgit glad, då skrattar hon.                  

Det kan vara om vi gör något som hon gillar,

eller träffar någon som hon håller riktigt mycket av.


Har aldrig riktigt lyckats få det på bild (och jag har verkligen försökt)

Men i dag, då var det ordentligt nära......

Hade jag tagit en bild till, då hade man nog sett hur hennes läppar är helt uppdragna,

och hur hon gapskrattar.

Jag SKA fixa det en dag!!

Nu ser man bara att det börjar "korva sig" lite

"En skrattande Skorpa"



Att alla var glada i dag, ja det var ju inte så konstigt.

Vi hämtade upp sonen ("lill-husse") så han kunde följa med oss ut.

Det var länge sedan nu, eftersom han varit i Thailand och haft det skönt.

"Oavsett alla som leker med oss, så är han helt klart nr 1!!"




"Jag gillar visst att hoppa upp på brunnar jag också!!"

"Så det så!"



Tung "snussnö" att springa i!




"Haren skuttar fram så fort, knackar på dess.........♪♪♪♫♫♪"



Jag skrattade så jag tjöööt!!

Det var det här med handskar......

Ronja bara äääälskar handskar!!! Men inte vilka handskar som helst.

Förr kunde det kvitta, från vem dom kom,

men nu är det framförallt "hussarnas" handskar som gäller.

Hon är så himla smart.....står och lurpassar, väntar på rätt tillfälle......

Så slår hon till....PANG!

Har man inte stenkoll på sin handske, jaa, då blir  man av med den!

Nä nä nä nä näänää, du kan inte ta den!!!



Det går till en viss gräns......Den är när hon sätter ner tassen hårt i backen, med handsken under....

Då är det nära.....nära till den totala förstörelsen.

"Döda handske"!!!

Hon drar till en gång, så är handsken delad i två delar.

Adjöss med den!


Då kör vi träning.....LOSS!!


"Bläpp", (eller, hur det nu kan låta) så släpper hon direkt.

Hon är en duktig tjej också....



Kom nu, hundarna.....!



Vore bra om du sprang med öppna ögon, Ronja........

Att få en Ronja på benen, det är mindre roligt.




Roligt hade vi i snön, med en vacker sol som var med oss!!




Konstig känsla.......att inte ha kameran i min hand?




    



Slut för i dag!


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

4 februari 2014 10:06

Det låter helt klart "Bläpp!"!!
Eller "blääää..häää.äää..PP!" här.... När det gäller A är det ju alltsom oftast pappernäsdukar som ska fixas ut :)
Nu kan jag visserligen tänka mig skrattet, för mormor hade dalmatiner och de är kända som skrattande - MEN - kravet blir ändå kameran i sängen! Basta :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Titti

4 februari 2014 19:05

Du har en sån skön blogg...så himla kul att läsa den och dina texter till bilderna.
Å bilderna du får på hundarna är helt otroligt fina !

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

4 februari 2014 21:41

Gudomligt vackra bilder, mitt hjärta smälter. Och ja det är inte speciellt skoj när man blir fälld av två hundar i full fart. Har hänt ett par gånger här hemma, AJ ! Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards