quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Ett gott skratt kanske??

Av Susanne - 5 februari 2014 21:16


Ja jäklar, så knäpp jag är då!!!


Men innan ni får skratta åt mig, kommer lite status om dagen.


Träning, det lägger vi ganska mycket krut på för tillfället.

Har även fått min vän, med Mammut, intresserad av det, vilket är såå kul.

Styrde kosan mot city, och en stor parkeringsplats, för att få lite extra störning.


Vi hälsade inte ens på varandra när vi kom dit, utan ägnade oss enbart åt hundarna.   

Framförallt tränades kontakt och stadga.

Ska inte gå in i detalj på vad vi gjorde, men ujujuj, så duktiga dom var!!!

ALLA tre!!!




Efter den lyckade träningen tog vi en långpromenad, där vi fortfarande "krävde"  lyhörda hundar.

Inget "Hopp o Lek", utan nu gällde det att gå ordentligt, bredvid varandra,

utan att bry sig om andra hundar som vi mötte, eller människor som såg trevliga ut.

BRAAA?....Duktiga vovvar    

 

Hundarna har varit ganska rena o fina under den här snö-tiden, men det ändrades i dag!

Det var länge sedan jag såg dom så skitiga!!

Högen dom sitter på, ser mera ut som en sandhög, än en snöhög........


Om vi tar en promenad i skogen i morgon,

så hoppas jag skiten släpper liiiite IOM lek i snön.



Sötnosen........Skorpan.



Tjejen som hjälper en matte att lita på henne.

Vår underbara.....



Ronja var i sitt "esse" i dag när vi kom hem.

Så full av liv och lek och bus.

Ska vi leka???


 

"Nej då....Inte är jag galen, inte!

Bara lite, kanske  




Häng med nu Skorpan!!!



Så skojigt att leka med Ronja, tycker jag   



Nu ska ni få höra!

I kväll bestämde vi oss för att gå på BIO?....

"Hundraåringen som försvann"


Nu ska jag först och främst tala om att det var säkert 20 år sedan jag var på bio.

Anledningen till detta, ska jag inte gå in på här och nu.


I alla fall, satt och skulle boka biljetter på nätet, (smidigt, hehe, det gick inte för 20 år sedan)


Toppen, platserna allra längst upp i hörnet, det blir bra, 

eftersom jag måste ställa mig upp med jämna mellanrum.

Vill inte känna att jag stör någon som sitter bakom.


Klickade lite hit och lite dit, och vips så var det klart!


Tog en bit mat innan filmen, och så var det då dags.

Maken frågar då vilka platser vi har?

Joo, eh....nr 1 och 2......

Va? Det börjar väl ALLTID räknas nerifrån, säger han då!?!?


Fattar nI!!!

Jag hade bokat platserna allra längst ner i hörnet, närmast bio-duken......

Ohps!

Gissa att maken fick sig ett gott skratt.....för att inte tala om "killen" som rev biljetterna,

när jag frågade honom var dom började räkna ifrån!

Skyllde allt på att det var 20 år sedan.........han log, men skrattade säkert gott inombords.


Som tur var, var inte salongen fullsatt, och vi kunde flytta oss till bättre platser.......


Hur sjutton kunde jag göra så himla fel???
 



Jaja, slutet gott, allting gott.


Och hur var då filmen?

Joo, den var bra!


Nu mot kudden.......alla trötta i knopp o kropp efter dagens bravader.


Kram på er

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

5 februari 2014 23:42

Härligt höra det är fler än jag som inte är så flitiga biobesökare :)
Duktiga vovvar! Men 2 frågor inställer sig:
Kallar du verkligen det där smutsig snöhög?? Kom inte hit och hälsa på närmaste tiden....
Och VAD har lillplutten råkat ut för? Ser ut som han har linda :(

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

6 februari 2014 14:54

Vilka härliga bilder på hundarna.

Ja, det är inte lätt att boka biljetter på nätet. Tur var väl iallafall att filmen var bra.

http://hundisthlm.blogg.se

 
Ingen bild

Siv

6 februari 2014 19:06

Själv har jag lyckats boka biobiljetter - men när vi kom till bion, fanns ingen bokning! Vi hade tur och fick biljetter i alla fall.
Så duktiga hundar! :-)

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

10 februari 2014 11:06

haha, skrattar inombords åt ditt misstag men det är inte så lätt faktiskt. Jag vill också se den filmen, verkar himla rolig :) Och den där bollen ! jag vill så gärna köpa den men Nitro förstör allt och jag känner på mig att han lär förstöra den också. Köpte den dyraste KONG extreme leksaken, du vet den där svarta konstiga saken, den är isönder och den ska hålla. Men inte när Nitro sätter tänderna i den för då ska den dööööööööö. Blääää.. Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards