quilaoronja

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Frågor? :-)

Av Susanne - 6 februari 2014 18:13


  Tanken för dagen, det var att bada hundar, efter gårdagens stadsvistelse.

Det är stor skillnad på skit och skit!

Om dom rullar i lera, eller liknande, då räcker det med att spola av pälsen.

Men att gå i stan.....då räcker absolut inte vatten.

Det betyder, med andra ord, att lantsmuts är att föredra, jämfört med stadssmuts.




Det blev inget bad i dag!?

Hade ärenden i stan, och då kunde jag ju lika gärna passa på att träna hundar, 

OCH gå i stan', även i dag.

Dom var ju ändå så smutsiga.   

Korta, intensiva pass, varje dag, det ger verkligen resultat.

Kul som sjutton, tycker jag!


Tyvärr blev ju den där kursen vi skulle gå inställd,

men nu tänker jag, att vi kanske struntar i det ändå, för tillfället?

Alltid kul med kurs, men samtidigt kostar det mycket pengar.

Och jag vill ju gärna gå med båda hundarna.

Snart börjar däremot viltspårstiden igen, och det ska vi så klart fortsätta med.


   "Spånade" även på ett annat allternativ........man kan ta hjälp med träningen privat.

         För att få mera träningsideer, kanske.

Jaja, vi får se hur det blir.  


           



Promenad, och självklart lite spring.

Skorpan på väg IN i kameran........skulle man kunna tro   



Skorpan fick "spelet"!

Ni vet, springer som en tok...runt, runt......


"Men vad i....?"

"Nu får hon väl lägga av!!"



Ordningssamma Ronja, på väg att ordna upp allt   




"Hehe, så där då, matte.......vad vill du att jag ska göra med henne??"



"Stöddig?"

"JAG?"

"Inte då"   




"Tror jag kör några varv till"



"Kolla, kolla.....inga tassar i marken!"

"Jag kan flyga juuuu......Jag visste det hela tiden!!!"



  




"PUH....."    




En lyckad dag, om man ser till träning.....

En mindre lyckad dag, om man ser till badandet av hundar

Riktigt så illa är det väl inte, och det är en dag i morgon också   



Har också haft ett mycket intressant möte i dag.

Givande.

Men, jag vet faktiskt inte om jag ska skriva om det här.......Vi får se?


Just det, hade en fråga också!

Är det någon där ute, som är bra på det här med datorer?

Eller, kanske inte datorer, men, jag skulle behöva byta min mailadress.

Känns som det skulle betyda massor av krångel?

Tänk, så många som måste ha min mailadress,

och så mycket som mailen är kopplad till i den här världen.

OM, det nu skulle vara så att någon känner sig manad att hjälpa mig,

eller har några ideer om hur jag ska göra, hör gärna av er.

(Joo, jag vet hur jag skaffar en ny mail, det är allt runtomkring, som jag undrar över)


Ha det gott

Kram

Susanne

 
 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

9 februari 2014 23:01

Åh det låter krångligt att ens tänka tanken att byta mail :P Hoppas någon kan hjälpa dig , Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards