quilaoronja

Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

Hålla handen!

Av Susanne - 8 februari 2014 21:54



                    " Hej"   

              "Här står jag, bakom planket!"

                    "Har just gjort en riktigt smart grej............ hahaha"            



Mm.....jag vet inte om det var så där hemskt smart, precis.......

Ronja har börjat med något nytt!

När dom får varsitt ben, så kastar sig Skorpan över sitt, och tugg tugg tugg, så är det slut.

Ronja däremot, hon lägger sig nära Skorpan,

med benet mellan tassarna, och bara tittar på Skorpan.

Jaha, så är då Skorpan klar med sitt ben........då börjar Ronja slicka lite på sitt ben.....

"Mmm.......vad gott det är", säger hon (tror jag)

"Den som spar, han har!!"  liksom   


Det nya, det är att Ronja då gräver ner sitt  ben....mycket omsorgsfullt.

(Allt medan Skorpan står tyst och tittar på)

Gräver och gräver......täcker över från alla håll och kanter.

Hon är verkligen jätteduktig!


Så går hon därifrån, nöjd över sitt snygga jobb........och vad händer då, tror ni???

"Exakt........jag snor det, förstås!!"   



Visst är dom roliga att studera, våra fyrbenta vänner!


"Nyheten" är fortfarande skitrolig, OCH den ser fortfarande oanvänd ut!!



Så var det dags för oss  att åka på uppdrag.

Denna gång utan Skorpungen.....(Hemska tanke, tyckte hon)

"VAA!!! Får inte jag följa med???"

Skorpan fick istället umgås ensam med husse,

och få en alldeles egen skogspromenad.

Inte så illa!


För Ronjas del var det "vårdhundsarbete" som gällde.

Hon är så underbar.......

Från bilen och upp till min mamma, fick hon (så klart)  lite träning.

(Så enkelt när hon är ensam)

Utan koppel, in i hissen, (där man måste sitta ner, längst in)

Flera "hissåkare" med, utan att hon bryr sig.....(Stolt matte)

Så in på avdelningen/våningen......"Sök efter mormor"!!!

Första bara säga HEJ-HEJ, till dom vi mötte, sedan fram till rätt dörr..........

Däääär, där var hon ju!!!

Glädjen hos dom båda, den tar man inte miste på.   

Så händer då detta!!!

Ronja kliver upp och sätter sig på stolen, och "tar min mammas hand"

Där sitter hon.....länge.....och bara "pratar", eller kanske lyssnar, vad vet jag?


 

"Jag är vakthund jag!!!"

"Knackar det på dörren, jaa, då måste jag ju säga till om det, eller hur?"

(Det visade sig vara en liten tant som gått vilse,

som när hon nu ändå träffade mig och Ronja, ville passa på att sälja tidningar till oss, hehe.

Eller, sa hon, du kan få dom helt gratis, om du hellre vill))




Det var mest Ronja och min mamma som pratade i dag......

....samtidigt som dom höll varandra i tassen/handen 

Ganska underbart att se detta.   




Hem igen, fix inför kvällens restaurangbesök med bästa vänner.


"Bäst vi håller ordentlig koll här, Skorpan, så vi kommer med i bilen!!"



God mat, toppenställe, skrattfylld kväll. (Som vanligt)

Det finns inget att klaga på, som ni märker.




Äh, jag skriver inget här.....ni vet ju ändå vem det är, vid det här laget   



1 vecka har gått, och Skorpans löp fortskrider som det ska.

Hon är duktig på att "ta hand om det själv".....för några små "trosor" det vill man helst inte ha.

Men det funkar det också, när man måste.



Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Solveig

9 februari 2014 08:43

Hej! Du berör som alltid med dina underbara bilder!! Den äldre av mina hundar vill också gärna "hålla handen",även med oss hemma. Blir lite avundsjuk när jag ser all härlig snö på dina bilder, här har det töat bort och är riktigt smutsigt och gått.
Ha det gott o njut av snön!
Hälsningar från Småland, Solveig

 
Sofia

Sofia

9 februari 2014 10:00

Theo är jätterolig när han gömmer ben. Om han upptäcker att man ser honom då avbryter han och lägger sig och ser lite lätt nonchalant ut å så fort han tror man inte ser då börjar han gräva ner det igen! :)

Fint med vårdhundar :)

http://www.echosierra.se

 
siriosmilla

siriosmilla

9 februari 2014 12:08

Vilken underbar bild med Ronja och din mamma! Det är kärlek det!

http://www.siriosmilla.blogspot.se

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

9 februari 2014 22:55

Åh jag kan verkligen känna mormors glädje och kärlek ända in i mitt hjärta. När jag haft hundarna med mig på jobbet har vårdtagarna varit så himla glada och kärleksfulla. Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards