quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 februari 2014

Tro mig inte fullt ut nu....bara lite.

Av Susanne - 10 februari 2014 18:17


       Här går det undan, minsann!!!

Bara precis häromdagen, då gick det inte att gå här, pga all snö som låg i drivor.    

I dag gick det hur bra som helst....om man hade sjöstövlarna på sig, hahaha!


Det här är skitjobbigt.......tycker hundarna.

ALLA ska vara på samma plats, alltid.

"Hallåååå, du där, jaa, du med kameran....ska inte du komma???"



Man skulle kunna säga att vi tränade "Budföring"   



"Undrar när jag ska sticka iväg då?"



Åh, kolla, lite snö kvar här!

Men den lär ju inte ligga kvar länge...

"Bäst att passa på att springa i den, vet aldrig när den kommer tillbaka igen"


Som jag nog skrev i går, så är Skorpan "ap-jobbig"     just nu.

(Ta nu inte mitt ordval så fruktansvärt allvarligt......Men mycket gnäll/prat är det)

Vid aktivering märks det väl inte så mycket, mera än att hon är lite trött.

Å andra sidan är hon som en virvelvind i vanliga fall,

så nu är hon nog mera "normal" i mångas ögon.


Leka gör vi i alla fall!!

       




Den som har mest spring i benen nu, det är Ronja.

Hon är som valp på nytt......jagar allt hon ser.....hoppar och studsar med hela kroppen.

Underbart att se henne.



          Genomblöta hundar i dag igen!

  Ska inte gnälla alls över det, men visst föredrar jag uppehåll.



Meningen var att vi skulle ta oss till den plats,

där vi tidigare sett dom två lösa kossorna.

Av någon anledning, känns det som/har jag fått för mig, att bonden skjöt dom....sist när jag ringde  

Men.....hur kan han göra det?

Gick tyvärr inte att ta sig fram där i dag heller........men snart så.




Som ni ser, så ÄR det fart på Skorpan nu också!

Men det brukar vara MYCKET MYCKET mera fart på henne......hela tiden.



Sötnosen, med "snurr i lilla knoppen"



Härligt skogsröj, med härligt sällskap.

Härliga gamla byggnader, att "glutta in i" lite lite........och bra bakgrund till bilder   

Det SKA gå......

Jag bara måste ändra på mina tider.

Någon gång bara MÅSTE jag sova lite.


Ska ta tag i det där....kanske redan i  kväll   


Tack snälla ni för era kommentarer!

Jag blir så himla glad varje gång jag läser några ord från er.

I dag, då blev jag extra glad..........   

Och glad, det gillar jag att vara!


Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

10 februari 2014 22:17

Åhhhh....det är ju såååå jobbigt när flocken inte är samlad, ju! ;)

Men usch bara, så lite snö ni har kvar... :O

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Livet på landet med hundar och höns

Livet på landet med hundar och höns

11 februari 2014 00:28

Åh vilka söta bilder. Jag "råkade" ha hundarna lösa idag och det gillade inte grannen , han är rädd att mina hundar ska äta upp hans lilla :P jag förstår hans oro och det är inte ofta jag inte har dem kopplade och det händer typ aldrig att jag inte änns tar med mig koppel. Oansvarigt , ja ! Men va fan ! Vi bor på landet !! :) så tycker inte grannarna ;) *fniss* ibland undrar jag om dem kommer ifrån stenåldern. Eller om dem inte kan annat än att gnälla :) tror jag ska förklara för dem om allemansrätten :)

Jag kan skriva till dig på mail om P , vill inte skriva det öppet då jag valt att byta blogg adress för att inte skriva ut det privata :(

Hönsen .... Ja det är massor :) ca 50 vuxna och ca 20 kycklingar/unghöns. Säljer ju lite hela tiden så jag har lite dåligt med koll :) dessutom ska snart 5 st flytta till jobb :) Men jag känner nu att det måste finnas en gräns ... Den gränsen är nådd och jag kan faktiskt inte ha hur många som helst .. Man ska ha tid och ork att sköta om allt också :) men det är skoj iallafall .. Och dem är så sociala och snälla :)

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Sara

Sara

11 februari 2014 02:16

Börjar som alltid med, vilka underbara bilder :D

Hihi lilla skorpan då,inte lätt med löp! Hur gammal är hon?

Läste nånstans att Quila gått bort? Så tråkigt och jag beklagar verkligen!!

KRam

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

11 februari 2014 06:49

Ja du tar som alltid lika fina bilder på dessa vackra vovvar....man riktigt ser hur det "spritter" i benen på dom och alla uttryck du får med på dom.
Roligt att läsa din blogg oavsett vad lite eller mycket du skriver Susanne.
Kram

 
Quila o Romja

Quila o Romja

11 februari 2014 14:47

RÖRD! Det är vad jag blir, när jag läser era fina, snälla kommentarer!
Och väldigt glad, så klart.
Tack snälla ni ❤

Ang Skorpan, så blev hon 1år i oktober, Sara
Kramar
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards