quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Jag är så obeskrivbart GLAD!!!

Av Susanne - 11 februari 2014 21:30


Det finns vissa människor, som gör mig så otroligt glad!

Dom orden har jag sagt vid ett flertal tillfällen.

Men jag menar det verkligen.

 Det är människor som gör STOR skillnad i mitt liv.

Jag blir varm i hjärtat och helt enkelt såå glad, att jag fått träffa och lärt känna dessa,

för mig, fantastiskt fina vännerna.

TACK, säger jag till er, ni vet säkert vilka ni är.


Nu till dagen i dag!

Den här tjejen.....ni känner henne ganska

väl vid det här laget....hon var till salu i natt runt 3-snåret.

Då visste hon inte vilken "tass" hon skulle stå på......JÖSSES!!! säger jag bara.

    

     


Skorpan, Skorpan, Skorpan!!!

Vad ska vi göra med dig?

Motion och träning av lilla hjärnan, det hjälpte "NADA", som jag hade hoppats på.

Samtidigt så tycker man så himla synd om henne,

när hon sitter bredvid mig och "gråter",

och förstår noll och inget av vad som händer med hennes kropp.

Då, i natt, då släppte vi i alla fall ut henne, och då blev det lugnt.

Hon sov som en liten stock, hela restarande natten.

Inte oss emot, om hon vill ligga utomhus.

Vi har inhägnad tomt, hon ligger på altanen, kan välja mellan direkt på golvet, eller på dyna.


Jaja, vi får se vad hon väljer i natt.....inne eller ute?


Nu till något roligare......

"Tjejerna" hade träff med "grabbarna" i dag.

Jaa, grabbarna var Gazton o Imexx, som är "goa' " vänner.

Alltid lika kul att träffas!

Matten och jag hade en mysig stund på ett litet café, där vi smällde i oss en varsin semla.

(Det var min första för i år!!)

Mycket babbel på oss, vilket alltid är kul.

Det är ju på något sätt mitt sociala liv, eftersom jag inte har arbetskamrater.

Det är otroligt viktigt med det där sociala livet, eller hur?


När vi skulle skiljas åt, säger "matten" att hon hade en "liten" sak i bilen till mig?!?!?!

VAA???




Jag har under lång lång tid, sökt efter en Segebaden pulka.

När jag väl hittat någon på nätet, har dom antingen varit alldeles för dyra,

eller också har om redan sålts.

Så får jag då en SEGEBADEN PULKA av min vän, Lotta........

Jag protesterade, men till ingen nytta alls.

Jag är nog världens lyckligaste "segebanden-pulka-ägare" just nu!!!

Vet inte hur många gånger jag tackat, men ändå känns det inte tillräckligt många gånger.

TACK i massor igen, Lotta, för din fina gåva till mig och hundarna.

Jag ska vårda den ömt.


Titta vad fin.....med kapell och allt.

Skaklar har jag redan, både enkla och dubbla.

Nu skulle jag bara vilja prova lite, i alla fall med Ronja......så lite mera snö nu tack!!



Ronja tvättar Skorpans öron....och Skorpan....jaa, hon njuter!!




Sötaste Skorpungen som finns.......Och, NEJ, hon är INTE till salu........




...........inte alls!

Inte ens för allt smör i Småland.




Trots att vi nog alla här hemma, är rätt utmattade..........

Om inte Skorpan sover, då sover ingen annan heller.


  

"Passar på att vila lite i soffan, när Skorpan är ute."



"Men, oj oj oj, nu ramlar visst ögonen ihop på  mig........."

"Bäst att säga godnatt!"



Inget bra väder i dag, för en som gillar att fota.    

Bara inomhus-bilder, vilket inte alls är lätt.....


Så därför lekte jag lite med bilderna också...


Skorpan bakom regndroppar!



Ronja bakom ÖSREGN!



Vilken dag, va?


Godnatt och kram

Susanne


(Tänka sig, jag har fått en SEGEBADEN-PULKA!!!)

 
 
Sofia

Sofia

12 februari 2014 05:45

Så fin pulka, bra vänner ska man vara rädd om. :)

http://www.echosierra.se

 
Ingen bild

Titti

12 februari 2014 06:08

Vilken fin pulka och vilken himla mysig vän du har i Lotta....var rädda om varandra !
Kram på er båda

 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

12 februari 2014 06:44

Så härligt men en pulka men snön ...nä kan inte det vänta till nästa säsong ;) Skorpan kanske "hettar" lite på natten så då förstår jag att hon vill ligga ute, kan önska att jag oxå hade en sån altan ibland där man kan ligga ute när så behövs :-D.
Ha en skön dag! Grattis till din segerbaden! Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Fiona

Fiona

12 februari 2014 09:39

Vilka fina bilder!

http://enyalilja.wordpress.com

 
Susanne P

Susanne P

12 februari 2014 20:13

Jag kan bara ana hur glad du är över gåvan.
Och jag hoppas innerligt att vi får mer snö! Vintern är inte slut än! ;)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Sara

Sara

12 februari 2014 23:23

Men lilla stumpan då somhar det så jobbigt! Skönt att hon kan få sova ute om hon vill, hon fryser ju inte direkt med all den pälsen ;)

Åhhh vilken underbar snäll vän du ha!!! Fiiiiin pulka!

KRam

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

12 februari 2014 23:54

Men vad kul att du äntligen fått en pulka som du längtat efter så länge.

Är det för hon löper som hon väcker er eller har hon bara en massa överskotts energi?

Kram

http://www.schafertjejerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards