quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Tar igen det i dag då.........Beredd?

Av Susanne - 21 februari 2014 19:48

Ja men då så!

Då var vi tillbaka, med en hel "drös" med bilder 

Det som inte blev så mycket i går, det blev dessto mera idag  


                    Håll i er nu!                    


Regnet, det stod som spän i backen även i dag, men mig gör det inte så mycket.

Joo, jag tycker det är trist att man inte kan sätta sig i en backe,

med en ryggsäck som innehåller lite fika.

Då njuter jag verkligen.




Jag har ett litet problem till....nämligen jacka!!!

Jag får inte på mig någon jacka över gipset.

Täckjacksväst funkar ju, men i regn är det inte så kul.....det blir rätt blött om armarna   


Fixade o trixade lite, svepte om en plastpåse runt "gips-armen",

kameran i påse, och, se där, det fungerade helt ok.


Full fart på racer-hunden!   



Tuffa tag   



Skorpans löp är över, och det har inte varit några större bekymmer, tack o lov.

Hon är kanske något segare än vanligt för tillfället,

men jag är inte så väldigt oroad längre.


Bara dumt att oroa sig hela tiden, för något som inte hänt.




"Tok-Ronja" å andra sidan, hon har visst fått lite av Skorpans energi också!

Far omkring som en galning, vilket är stört-roligt att se.



Att skita ner sig, det har ALLTID varit en kul sysselsättning, om man frågar Ronja.



I dag startade hon ett projekt, med att gräva en grop, modell större, i skogen.

Jösses, vad hon grävde!!!

(Undrar varför jag inte fotade gropen???)



Till slut kunde hon stoppa ner hela huvudet i gropen.....vad nu det skulle vara bra för?

Men....roligt hade hon visst, och skitig, jaa, det blev hon   




Skorpan är faktiskt lite mera "renlig" av sig.....det enda hon lyckades med i dag,

det var att hitta färsk hästskit i skogen!

Och, vad tycker hundar om det?

Mums!


"Va? Jag har ju svalt det nu!!!"



Höll på att slå på rumpan i skogen i dag, vilket hade varit väldigt onödigt.

Såg framför mig, hur jag ramlar, OCH tar emot mig i fallet med.....HANDEN!!!

DET hade gjort skit-ont!!!


Drog mig hemåt, och tränade lite på tomten.

Apportering blev det....av märgben   



Och av GRIS!



"Vi är totalt genomsura.......som nyduschade!"

"Bra va? för både lera, jord och häst-skit har runnit av oss"


      

Hehe....syns så tydligt när Skorpungen börjar bli lite trött.

Då tappar hon liksom hela halsen.

Eller, halsen sjukner ner, som på Skalman       

  



Ronja, du är så fin   




En kompis, som har en bror till Skorpan, (han heter Dizel)

hade gjort en så fin bild, som visade "DÅ OCH NU"

Var, så klart tvungen att göra en jag också.

Så kul att se vilken skillnad det är.

Man ser dom varje dag, och tycker väl inte att förändringen är så stor..........

Förrän  man ser detta!

Vad hände....? Och när hände det???

Dom har ju blivit stora, valparna i Tjofselinas D-kull!

Men lika söta nu som då, hela bunten av nallebjörnar   




Kram

Susanne


 
 
C.J.

C.J.

22 februari 2014 00:22

Vilka härliga bilder! Hur gör du när du sätter kameran i en påse? Skulle också vilja kunna fota i regn.

http://mightytigress.blogspot.se

 
Lotta Bertilsson

Lotta Bertilsson

22 februari 2014 06:01

Så underbart fina hundar du har :D!!! Har själv en Berner sennen tik på mitt dagis - världens mysigaste tjej! Man blir så glad av att se dessa söta nallebjörnar skutta omkring, haha!

http://www.lottasvovvar.se

 
Ingen bild

Elin, Dizel o Octan

22 februari 2014 07:08

Jätte mysigt när dom skitar ner sig. Dizel är nog lite mer skitaktig än Skorpan, han smutsar mer än gärna ner sig. Men en sak som verkligen dom är lika på. När dom är trötta. Att halsen drar in sig (som skalman) gör Dizel precis likadant :)

 
C.J

C.J

22 februari 2014 10:14

Sv: Jag har en Nikon D600, är riktigt nöjd med den. Vad har du för kamera?

http://mightytigress.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

22 februari 2014 11:14

Hihi - du har en Skalman-hals och jag har en siames med en Skalman-klocka. (I alla fall sov-varianten.....)
Här hamnade hjärtat i halsgropen när du höll på att halka ikull! GÖR INTE DET!!! Pirrar i min hand av bara tanken du tar emot dig med "handen" :(

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Susanne P

Susanne P

22 februari 2014 22:08

HJÄLP! Du får inte trilla omkull, Susanne!!! Då kanske du inte alls kan blogga och hur ska vi klara oss utan dina underbara inlägg och finfina bilder?!
Vi har en gång in tiden haft en sån där grå, "fulgris" men den fick gå till de sälla jaktmarkerna efter att mor och dotter, Kiara och Eiya delat på den... ;)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Sara

Sara

23 februari 2014 21:48

Dina tjejer verkar så otroligt härliga och livsglada! :D Härliga bilder!

Kram

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards