quilaoronja

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Svårt att sluta.......

Av Susanne - 23 februari 2014 21:25

Ännu en dag med solsken, och faktiskt lite vårkänskor i luften.

Full fart i alla myrstackar,

men jag har inte sett några blommor precis.

  

Full fart även på dessa "djur".


  

Lite förundrad är jag faktiskt på att den håller än?

Både rolig, billig OCH hållbar. 



      Några små snöfläckar går att hitta,

och är man berner, så blir man då helt överlycklig.    

                



Skönt att kunna svalka magen lite.......

Tätt tillsammans....alltid!



Skorpan, hon får "Mycket Väl Godkänt", även i dag.



Hopp och skutt.........



.....över stock o sten........



Sedan slåss om bästa vanten.........

Älskar vantar!



Så helt plötsligt.......då får Skorpan upp en liten doft i näsan......

Wroooom, så är hon iväg......



I går var det en skalle från ett rådjur......

Första fyndet för i dag!

Del av ryggrad och bäckenet från ett rådjur!

Även i dag kom hon släpandes på sina fynd, och lämnade över det till mig......

Så lycklig, så lycklig.



Straxt gav hon sig iväg igen, på en ny doft, på annat ställe.

Denna gång tog hon med sig 2! saker på en o samma gång.

(Då sparar man ju in en runda)

Två käkar, också från rådjur.

Sååå himla duktig hon är!

(Dom ligger framför Skorpans tassar)

Det är så kul att se hennes glädje, och jag är faktiskt imponerad av henne.



Det händer att Ronja hittar saker hon också,

men hon är inte alls lika intresserad som Skorpan.

Vad hon däremot är väldigt intresserad av, det är höga höjder.

Berg, stora stenar, jaa, bara det är högt.



Det var såå roligt att fota idag, hade svårt att sluta.....



Man skulle haft lite fika med på promenaden, det hade varit mysigt.

Men, vi njöt ändå, bara av att sitta och njuta av vädret.




Samspelta......



Märgben på G!

"Lååång vänta, tycker vi!"



I morgon, då ska det här bort....för en liten stund i alla fall.

Först röntgen, för att se så det läker ihop rätt.

Sedan ortopeden, för att höra svaret.

Då tänkte jag försöka få till ett mindre skydd, slippa det här enorma gipset.

(Det är bara i vägen, hela tiden)

Vet att det finns små söta skenor.....    

Kanske lyckas jag.......



Veckans schema.......ganska tomt.......

Ronja ska få sig en ordentlig genomgång av sin päls....kamma kamma kamma.




Så där då....det var allt.

Hoppas också ni haft en bra helg.

Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards