quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 februari 2014

Åter till akuten..............

Av Susanne - 26 februari 2014 21:33


      ALDRIG ALDRIG ALDRIG hoppa ur bilen innan man får lov!!!

      Så mycket olyckor kan hända.

     Man kan aldrig träna för mycket, just när det gäller det.

 Skorpan, joo, hon har fattat......men jag ljuger om jag säger att jag litar på henne.


"Men jag sitter ju här nu, matte!"

"Och bara väntar o väntar"



 En som jag litar på.....det är Ronja!

Men hon har ju fått mycket mera träning.


"Visst är jag duktigt nu, matte?"



 Nu ska ni få se....eller, läsa.

Den här dikten fick jag på mail i dag, av en riktigt god vän.

Jag log under hela "läsningen"

Stämmer så bra, tycker jag.

(Om det är smått att läsa, kan man nog klicka på bilden, så blir den större.....tror jag)


 


 Åter igen, en sån'  där liten enkelt sak, som ger mig så mycket glädje.

Tack för den!


Det här är också glädje............


 

 "Hm....om man skulle ta och käka lite gräs, kanske?"

"Ser ju onekligen ganska gott ut"



 "Nam, nam, nam, nam, nam........"



 Kul att se hur Skorpan tar efter allt som Ronja gör.

Tur att Ronja är en rätt smart tjej   



Förmiddagen tillbringades på lasarettet igen, men denna gång på smärtenheten.

Jag är där minst en gång var tredje månad, för att få hjälp med smärtlindring.

Många har undrat varför, och på min förra blogg, så hade jag skrivit om det.

Nu finns inget kvar av den bloggen, tyvärr,

och jag har inte bestämt mig för om jag ska skriva om min olycka igen. 

På ett sätt, för min egen skull, vore det ganska skönt att göra det........men, vi får se.....

Jag pratar inte om det, nästan inte alls.

Det är fortfarande tufft.

Och jag vill under inga som helst omständigheter bli "tyckt-synd-om" (undrar om det ordet finns?)





 I alla fall.......så har hundar kommit att spela en väldigt stor roll i mitt liv.

Det har kanske många redan förstått   



Tillbaka på akuten i kväll igen,

men denna gången för att träffa en kompis.

Ganska galet egentligen, men hon har klurat ut en annan, bättre lösning,

på hur jag ska kunna skydda det brutna fingret från stötar.

För visst är det typiskt, att när man ska vara försiktig med någon kroppsdel,

kan man ge sig den på att man slår i den.....HELA TIDEN!!!

 Nu känns det toppen!!!

Tack så jättemycket, Ing-Marie     

I morgon blir det ordentlig test av det nya skyddet!!



Skorpan, fortfarande med munnen full av gräs!



I morgon, då ska min hjärna ska fyllas på med upplevelser,

från mera historiska platser.

Så skoj!


Tack för mig

Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

27 februari 2014 01:28

Eran matte är lika knas som alla sådana!
(Fast visst HAR hon vissa småkloka tankar.....)
PUSS tjejer!
Jesper och Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

IngMarie/

27 februari 2014 06:12

Hoppas skyddet för fingret ska funka. Annars får vi klura igen... För övrigt...dikten, den gillade jag, den kommer jag kopiera. Kram

 
Sara

Sara

27 februari 2014 19:39

Visst är det typiskt, har man ont nånstans så visst är det just det stället man ska slå i eller använda då :( Hoppas smärtan blir bättre snart!
Kram

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

27 februari 2014 20:18

Ojoj här dröjer det några månader till innan vi ser gräs!

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards