quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Åh...NEEEEEJ, inte det nu också?!

Av Susanne - 27 februari 2014 19:43


  Sol hade utlovats i dag!!

Jaa, inte såg vi till den, i alla fall.....  

Men vad sjutton gör väl det?

Har man rätt sällskap, rätt kläder, underbara hundar, en gammal urskog,

och lite god matsäck i ryggsäcken, då spelar det verkligen ingen som helst roll.


Duktiga hundar, som håller sig precis där dom ska.

Kommer dom för långt före, jaa, då stannar man och "väntar på dom där tvåbenta"

Skorpan ja, hon passar på att söka igenom platsen lite grundligare.



                     WOW, säger jag bara.....Det var som att komma in i ett STOOOORT rum!

       Som Valhall, ungefär.           

Vilken akustik! Enormt höga "väggar"  som omslöt oss.  


Ronja och Mammut tar sig ett "snack".



Spännande, det här..........Och som på ett givet tecken........     



Då blev det springa av......LYCKA!!

Ronja flyger fram.

"Öh, vänta på mig........"säger.....jaa, ni vet vem.


"Kom igen då!!!"


"Hänger ni inte med......"



Kolla vad spännande!!!



Här är vägen, som än i dag kallas Bergslagsvägen.

Visst är det helt fantastiskt.

Tänk så många fötter som trampat just här före oss.



En skog, som för inte så väldigt länge sedan, var full av liv och rörelse.

Jag älskar verkligen promenader som den här!




Så plötsligt......mitt i skogen, kom vi fram till den här lilla "kåtan".

Det var helt otroligt fint.

Här inne intog vi vår matsäck, skrev i gästboken, tog igen oss en stund,

medan hundarna ....... ja inte tog dom igen sig precis.

Dom sprang runt, runt huset, och letade efter ett sätt att komma in, hehe.



En bild, med Ronja, Skorpan och Mammut, sittandes utanför lite snyggt,

det var ju målet.

Den enda som snappat det i dag, det var Mammut det.

Flickorna hade ingen tanke på att sitta ner......trodde dom skulle komma undan.

Dom hade så himla kul, det lyste bus i deras ögon.

Inte är det lätt att hålla sig för skratt då inte.

Min vän, Paula, hon satt i stugan och gapskrattade,

åt mina ihärdiga försök att få dom dit jag ville......

Tror ni jag gav mig???



Så där då!!!

Men hallå!!! Brudarna!!!

HAHAHAHA!

Ser ni Skorpans min?


Inte den gladaste....



Mera skratt!!

Så fyndigt.

En byggd gång, som svängde åt ett håll........i den bortre delen stod en ensam liten holk.

Så fint ordnat, t o m fint toalettpapper!



Porlande bäckar.......



....med friskt och gott vatten.



Ja, varför inte ta sig ett dopp?



Ljuvligt, sa Ronja, den badtokiga.



Här är den INTE badtokiga.

Han höll sig på ordentligt avstånd medan flickorna badade.

Mammut gillar inte bad.


Det var en riktigt skön promenad...i REGN.

Men vi märkte nog inte ens av att det regnade, det var så fascinerande,

med allt vi såg och läste om.


Tillbaka till bilarna igen, träffade vi den här killen (och hans matte)

som kunde berätta mera för oss, om denna plats.

Hon hade själv bott där under många många år.

Spännande att lyssna.



Det var sedan det hände!!!!

Startade bilarna.....körde iväg mot en annan väg vi skulle utforska.

"Hm.....konstigt det känns att köra??"

Då gick det upp för mig varför!

PUNKTERING!

Det kom massor av sådana där fruktansvärt otäcka ord ur min mun?


Att byta däck på bilen är inga problem, det har jag "fått" mycket träning i, efter otaliga punkteringar.

Men att byta däck med brutet finger.......näe, det går ju faktiskt inte, hur envis jag än är.


Men vet ni vad?

Min vän....hon är precis lika envis som jag.

Tjoff, tjoff, så satt reservdäcket på plats!!

Tack min kära vän, Paula.   


En liten bit bort från där vi stod, där stod två "herrar" (Skulle vilja kalla dom gubbar)

Ni ska inte tro att dom gick dom få futtiga metrarna till oss, för att ev. erbjuda sin hjälp....nähe då.

Gubbstruttar!!


Även maken kom förbi och hämtade det trasiga däcket, men då var däcket redan bytt.

Guuud, vad ni är tuffa, sa han och hans jobbkompis.

Mmmm.....   

"Bra kvinnor reder sig själv"


Nu skrev någon, att jag hade lite otur kanske!

Joo, nu vill man inte att det ska bli något mera.

Oftast är det väl så att det händer tre saker..........Då kom den tredje nu då!!

Bet sönder en lagning i en tand.....KUL.....NOT!

Dessutom gör det förbaskat ont.

Så i morrn blir det tandläkarn'


Sedan räcker det väl, va?

Jag har gjort mitt för statistiken!

"Tre-grejers-regeln"


Slut för i dag

Kram

Susanne

 
 
C.J.

C.J.

28 februari 2014 08:32

Vilken härlig promenad det måste ha varit!

http://mightytigress.blogspot.se

 
Elin

Elin

28 februari 2014 10:21

Vilken härlig skylt " i hjärterum..."

http://www.fluffmonster.blogg.se

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

28 februari 2014 18:26

haha, som jag skrattat för mig själv när jag läst detta inlägget. Skorpan som inte hinner ifall. Ronja som flyger. Att hundarna inte kom in i stugan och dessutom kunde inte flickorna sitta fint och titta på dig när du fotograferade. Och vattnet , där skulle Nitro trivts med flickorna, stackars Mammut som fick se på. Gubbstruttar , maken och arbetskollegans ord samt att bra kvinnor reder sig själv. :D Du gjorde min kväll ! Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards