quilaoronja

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Personlig??

Av Susanne - 28 februari 2014 20:31


                  

Mm......jag vet inte riktigt, ska man vara personlig i en blogg?

På sätt och vis är man väl det, när man skriver om sina dagar i livet.

Just den här bloggen är bara tänkt att handla om hundarna......MEN.....

Hundarna är ju en del av mig, och det känns rätt skönt att skriva ner vad man känner.


Jag gör det, helt enkelt.   


Men lite bilder blev också tagna, förstås.

"Vår" skog är inte fel den heller.

Bara att kliva ut från tomten, så är man där.

Och oftast har man den helt för sig själv.


"Nej, sa jag ju...pinnen är MIN!!!"



En lång kamp om en pinne, som till slut delade sig på mitten!

"Sicken" tur, va?!



Man/jag kan ibland känna mig lite förföljd av otur.

Som nu då, t.ex

Brutet finger, punktering mitt i skogen, trasig tand.

Allt på samma gång, känns det som. Men egentligen inget som jag "deppar" ihop av.

För första gången, på väldigt väldigt länge, har jag faktiskt tagit mig en funderare på min sitution.

Bara tänkt på mig själv, ingen annan alls.

Att jag dessutom haft kontakt med en väldigt kompetent tjej,

vad gäller just ämnen som detta, det har gjort allt så mycket enklare.

Hon har verkligen fått mig att förstå.

Vad är då ämnet?

Joo, att faktiskt tänka lite på mig själv ibland.





Inte göra saker för att andra vill det.

Fråga mig själv ibland, vad vill jag?

Ovanligt, när man är 50 +++, och egentligen aldrig har tänkt på det sättet.

Man får väl gå långt tillbaka i tiden, för att hitta några orsaker till det här,

och det är ju strunt samma.

Det viktiga är att göra något åt det.

Det tänker jag göra nu.




Jag har en plan!

En plan för hundarna, och mig.

Har pratat med några vänner, både nya och gamla,

och vi har tillsammans planerat lite.

Planerat för hundträning, på flera sätt.

Det känns himla kul, att träffa människor som har samma tankar som jag.


Vi kommer även "ta hjälp av experter" men jag skriver inga namn ännu.

Kanske smart att prata med dom först, hehe.




Jag har, med många människors hjälp, lärt mig ett nytt "tänk".

Det känns faktiskt väldigt skönt, efter alla dessa år.


Bland det bästa som finns, det är när familj och vänner mår bra, är glada.

Men jag får för den saken skull inte glömma bort mig.

Det har jag nog gjort, tyvärr.

Det ska bli ändring på det nu.




Så, som sagt, jag har bestämt mig, jag ska jobba med hundarna, tillsammans med likasinnade.

Tänka lite mera på MIG.

Jag kommer så klart aldrig sluta bry mig om andra människor, det är så jag är.


Kanske lite väl mycket "personligt" skrivet i dag, (då får man strunta i att läsa, helt enkelt)

men jag kan tänka att det kan vara kul att ha det nerskrivet,

kanske läsa det igen efter en tid, se om något förändrats.


Jag vet dock, att jag inte är ensam om mina tankar,

många är som jag, flyter med bara, gör vad som förväntas av en.

Det gäller att våga bryta ett mönster som inte känns bra,

och det får jag hjälp med nu.

Tacksam!



Nåväl, åkte in till stan för hämtning av nytt däck i dag.

Det andra blev helt oanvändbart.

En stor metallbit hade skurit rakt in i däcket.


Men nu är allt fixat, OCH även tandläkaren bokad.

Jag som alltid haft tandläkarskräck, har inget alls emot det längre.


Det känns faktiskt bra att jag skrivit ner det här.

Kanske ingen annan förstår riktigt hur jag menar, men det gör ju ingenting-

Huvudsaken är att jag förstår!


Önskar er alla en skön helg


Kram

Susanne

 
 
Hovdamen

Hovdamen

1 mars 2014 07:41

Dina hundar är så fina! Den med minst vit är sååå lik min Molly som tyvärr inte finns längre. Saknar henne så.

Lycka till med dina hundplaner!

http://yoycefunderingar.blogspot.com

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

1 mars 2014 13:15

Naw...Underbart vackra Berner sennenflickor/Nospuss

http://frunsblogg.blogspot.se

Susanne

2 mars 2014 22:44

En härlig hund, på alla sätt, "Fru Eriksson"
Tack för titten ;-)
Susanne

 
Sara

Sara

1 mars 2014 14:18

Det gör du helt rätt i, att tänka på DIG och vad du mår bra av!
Kram

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Susanne

2 mars 2014 22:44

Hej Sara. Jag vet, att du vet precis vad jag menar. Vet inte varför, men det känns bara så. Det ÄR svårt att ändra ett invant mönster hos sig själv, men jag ska verkligen anstränga mig för att få till det ��
Tack för alla dina rara kommentarer. Hoppas du mår skapligt
Kramar ❤
Susanne

 
Susanne P

Susanne P

1 mars 2014 18:15

Jag fick läsa om ditt inlägg två gånger bara för att jag blev så fast i texten så jag glömde titta på dina (alltid) fina bilder på hundarna.

Varför gör man så mot sig själv? Försöka vara alla till lags och sen mår man dåligt själv...dessa energitjuvar!!!!
Så skönt att du tagit tag i ditt nya tänk.

En stor kram till dej!

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

2 mars 2014 22:42

Tack, rara Susanne! Men visst är det svårt....Har liksom fastnat lite i ett beteende, som jag nu SKA ifrån. Har träffat en del nya "vänner" som kan konsten att hjälpa till med mitt beslut. Känns skönt
Kramar till dig, min vän

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

1 mars 2014 20:19

Jag tycker att din blogg absolut personlig!!! Man behöver inte bli för privat för att vara personlig.
Jag älskar att kika in här och läsa om de finaste hundarna!

http://junitjejen.se

Susanne

2 mars 2014 22:40

Du har nog rätt, "Junitjej"
Tack för dina fina ord, och jag säger detsamma till dig. Jag bara måste titta in och se hur Yambo har det....och du ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards