quilaoronja

Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

Där satt jag o smög........under en gran :-)

Av Susanne - 2 mars 2014 19:42


                 Att hitta på lite skojiga grejer med hundarna, det gillar vi allihopa.                   

I dagens skitväder, kunde det dessutom behövas.


I dag skulle det sökas.

Sökas efter matte i skogen.


Sagt o gjort, jag traskade in i "vår" skog, för att gömma mig.

Gjorde det lite extra svårt, gick lite huller ombuller, och hit o dit.

Hamnade till slut under en gran, uppe på ett berg.


Tanken var dessutom att jag skulle se hundarna nästan hela tiden.

Ringde sedan hem, för att säga till att Ronja kunde släppas ut.


Hon var så klart rejält taggad.

"MATTE ÄR BORTA!!!"


(Jaa, hon var nog lite FÖR taggad)

Ronja drog iväg som skjuten ur en kanon, glömde heeelt bort att använda sin lilla näsa,

och då är det ju minsann inte så lätt.

Hon sprang nedanför berget, där jag satt, men vände tillbaka hem igen.

"VAR SJUTTON ÄR HON DÅ??"


Blev ivägskickad igen, och då gick det bättre...........mycket bättre.

Här kommer hon klättrande upp för berget.........."OH, äntligen hittade jag dig"


"PUH, vad det var jobbigt, matte!"



Så var det då den "lillas" tur!

Hon var mycket mera skärpt, och använde sin näsa direkt.

Spåra, det är så skoj, tycker Skorpan.


Hon tog det dessutom ganska lugnt, och kom snart fram till målet.....Matte.

Här kommer hon fram bland granarna, uppe på berget.



"Bäst att hålla ordentligt koll på dig, matte, så du inte försvinner igen"



Roligaste leksaken fick följa med till skogen,

men Ronja släpper den inte gärna ifrån sig.



Under tiden som Ronja springer omkring o "fjantar" med den här,

står Skorpan och väntar på sin tur.

Att försöka ta den från Ronja, det kan hon inte, för då får hon en rejäl utskällning.




Men till slut så, då vill Ronja leka MED Skorpan.



"Kom igen nu då, DRAAAA!!!"



Oj, halt på mossan..........

(inte bryta några ben!)



Efter massor av lek och jagande på den hala mossan.........



...så gav Ronja bort leksaken till kompisen.



"Äh, ta den du" sa hon.....jag vilar lite här i stället.



Och Skorpan då, hon blev ju glad och så,

men att bara stå där med bollen i munnen, det var ju inte så kul precis.


Vi vände hemåt, för att äntligen ta tag i det här med pälsvården, som var planerat.

Men.....det är skitsvårt att fixa till det med en hand......Det brutna fingret värker......


Båda hundarna blev i alla fall ordentligt genomborstade/kammade.

Så nu är det bara resten kvar..........En vacker dag....DÅ!!!

Fingret läker väl nån' gång!


Så blev det helt plötsligt kväller igen, efter en väldigt mörk och grå dag.

Då händer detta!!!

Det börjar snöa så in i vassen!!!

NEEEJ!

Vill inte ha mera snö!!

(Det var nog ingen som hörde mitt rop)


Snön ligger säkert inte kvar länge,

och just därför var det väl väldigt onödigt.

BLÄÄÄ!!



Helgen över, måndag igen....

Önskar er en bra vecka, oavsett väder.


Kram

Susanne

 
 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

3 mars 2014 14:35

SNÖ !!! himla onödigt ! Men skogspromenader är fantastiskt mysigt ! (*jäkla mög säkerhetskod :P den fungerar aldrig på första försöket*)

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

5 mars 2014 23:14

Hallå där, Anna! Så himla konstigt? Nu publicerades inte ens din kommentar, jag var tvungen att godkänna den först? Märkligt? Men självklart godkänner jag den, hehe
Kram Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards