quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

#ontdetgöront

Av Susanne - 5 mars 2014 21:13

     

Hm....Näe, jag håller med, det här ser ju inte så muntert ut, precis   

Men, jag lovar, skenet bedrar.......som tur är.

Allting är inte alltid som det ser ut att vara.......




Tjejerna väntade på klartecken!

Fick mig ett gott skratt, även denna dag   

Ronja o Skorpan tränades i att stanna, oavsett vad.

Under tiden "skuttade" matte omkring som en liten hare i skogen,

och kletade skinkost på x-antal trädstammar?


"Men, vad gör hon egentligen, tror jag dom sa till varandra!?"


Till slut var jag nöjd med "kletandet",

och gav klartecken för letandet.

Haha, tänk, så osmart, att springa till samma träd hela tiden.

Hade varit smartare att börja i varsin ända....tycker jag alltså.



"Jaha?"

"Slut-kletat?"

"Alla träd undersökta och tömda!"



Under förmiddagen kom det några "grabbar" hit, för att hjälpa till med träd-beskärning.

Det är liksom ett ganska omöjligt projekt för mig nu. (liksom en massa andra saker)

Jag är verkligen urless på fingret!   

Det hindrar mig i så mycket, det gör fortfarande väldigt ont......

När dom sa tre veckor med gips/skena, så blev jag allt annat än glad.

Tre veckor har snart gått, och joo, det hart gått otroligt fort....men det gör fortfarande skitont.

Hoppas dock på att jag får börja träna upp det i slutet av veckan.


Men, tänk vad mycket man klarar av egentligen?

Först tänker man, "Det går aldrig, att bara klara sig med en hand"

Men, ALLT går ju, bara man är envis.

Någon sa till mig häromdagen,  -"Men, det syns ju inte!!!?"

Vadå syns inte?, sa jag.

-"Näe, att du har ont!"

-"Just det", sa jag

Vem sa att det måste synas?


Det är mycket som inte syns utanpå, som inte alls är som man tror.....


(Fick ytterligare ett underbart besök i dag.......Blev så glad! Tack, gumman   )


OCH, vi hade en härlig, rolig, busig eftermiddag i skogen, Ronja, Skorpan och jag.

Det är det som är livet på en pinne!


  


  

Så där, nog om det.....  


Beställt en dekal till nya bilen har jag  gjort också.

Fin, tycker jag, och väldigt olik dom tidigare vi haft.

Tänkte, ny bil = ny dekal!



Bara en stubbe.............

     



"Sa ru', sa ru'?"

"Sitter jag skojigt?"

"Jag sitter bra, tycker jag!"

"Som i en stol, i sten"

 



"HEHEHE!!!"



Summan av allt,

ta en dag i taget, njut av den där dagen, gör det bästa av din situation.

Det är ju ingen annan som gör det åt dig.



Kram och kram och tack, till er, mina vänner,

som också gör min dag till något bra.


/Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

5 mars 2014 23:04

Hoppas att ditt finger läker fint och att du slipper smärtan.

Jag bara älskar sista bilden!!! (ja, de andra är inte "kattskit" heller!) ;) ;)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

6 mars 2014 00:55

Vilken tur att ingen ser dig i skogen när du far runt och tränar tjejerna att stanna kvar, finns risk dom kommer med dom vita rockarna då ;-)
Usch vad trist att du fortfarande har ont :-(. Hoppas det går över snart :-)

Ja tror att ett pass i Treadmillen är rätt jobb, beror ju förstås lite på hur hårt dom tränar. Men Bozza som nu travar 20 minuter varav 15 min med Jet Streamen så tror ja det är ett rätt hårt tränings pass.
Har du funderat på att börjar träna dina tjejer? Vad kostar ett pass hos dig?

Härliga bilder som alltid :-). Här blir det dåligt med bilder nu för mitt objektiv hat gått sönder :-(. Zäpo fällde mig med en pinne i måndags när vi var ute o objektivet fick en stöt i backen och blev trögt. Har beställt ett nytt men det har inte kommit än.

Kram

http://www.schafertjejerna.se

Susanne

6 mars 2014 23:11

Åh, vad tråkigt med ditt objektiv :-( Skit, helt enkelt....
Vet att jag tittade på priset, och att det var samma som hos dig, men, tyvärr kommer jag inte ihåg siffrorna just nu?! Skulle vara kul att testa någon gång, vi får se nu när vi kommer igång med simmet.

Haha, jaa, det ser nog lite konstigt ut ibland, när vi hundägare är i gång i skogarna!!! Men, det bjuder vi på, eller hur? ;-)

Tack, jaa, hoppas det släpper snart i fingret, man blir så trött på det.

Kramar
Susanne

 
Eva H

Eva H

6 mars 2014 09:55

Visst är det tur mycket inte syns utanpå? ;)
Tycker så synd om dig och ditt finger! Men! Som du säger klarar man mycket ändå. Jag har ju inget ont finger men igår lyckades jag klä av en 5 mån york en stickad tröja med en hand! (Telefon i andra)
Stubben är helt underbar! Älskar ju sådant.

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

6 mars 2014 23:06

Haha, jaa, allt går, som sagt, bara man är tillräckligt envis :-)
Håller med dig, stubben var så fin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards