quilaoronja

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Först arbete, sedan.....

Av Susanne - 8 mars 2014 21:43


                        "Aha, kolla vem som kommer till oss i dag då!?!?"                    



"Wow, nu blir det leka av......!"



"LEKA?"

"Kallas det här att leka?"



Först arbete....även Mille fick jobba lite.

Kul tyckte han, att arbeta tillsammans med Ronja.

Packa vagnen full, för vidare transport till rishögen.



Det blev så klart en del dragträning också......detvar ett tag sedan.

"Takterna" satt i, när det gällde Ronja, och Skorpan,

hon fick prova vagnen ordentligt för första gången.

Det gick faktiskt över förväntan.

Inga konstigheter alls, tyckte Skorpan.



"Nu är vi klara för lite lek?!?"

"Eller?"

"Jag kommer!"



"Träna?"

"OK"

Den här hunden slår mig med häpnad!?

I veckan har vi börjat, bara börjat, träna in några små saker.

Inte repeterat alls många ggr!

Ändå sätter hon övningarna direkt i dag?

Vilken glad överraskning.


I morgon......då........ 



Vårväder, otroligt vad fint vi haft det i dag.

Blir lika glad varje gång våren är här......precis som när hösten är här.......

jaa, och vintern, så klart....

Det vill säga, jag gillar alla årstider, gillar växlingarna.

Tur dom finns.


"OK, nu leker vi, Skorpan!"



"Neeej!!"

"Inte svansen!"



Och där åkte Skorpungen i backen....igen!



Hahaha, och det ser precis ut som hon ligger därunder och gapskrattar!

Tror hon lovar att aldrig mera bita Ronja i svansen....?



Snabbt uppe på benen igen.......och som en liten "iller" på Ronja......och hennes svans.



Ronja är nog bland det snällaste som finns.

"Näe, jag är inte arg........inte på riktigt......jag bara skojar lite med den där lilla lite!"



Och Skorpan, hon känner sin Ronja vid det här laget,

och vet att hon kan "gå ganska långt" innan hon skulle bli arg, på riktigt.



I kväll har vi varit på en god middag hemma hos Mille med familj.

Såå gott och roligt och mysigt och...jaa, allt!!


Nu är det lite vila som gäller inför morgondagen.


Kamera på laddning = Check

Matsäck fixad (av maken) = Check

Bilen packad = Check

Bara hundarna och jag som ska iväg i morrn, och det ska bli så otroligt roligt.

Tillsammans med en kompis + hundar, ska vi åka iväg och...........

Äh, jag tar det i morgon....


Nu sova lite.


Kram kära vänner

Susanne

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

9 mars 2014 11:38

Vad bra att Ronja kan hjälpa till med lite trädgårdsarbete :-) Då slipper ni ju slita och dra själva.
Härligt med sol ute, det hade vi också igår.

Fina bilder på tjejerna som alltid :-)

Hoppas ni får en bra dag i skogen o att ni får bra väder :-)
Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Sara

Sara

9 mars 2014 19:24

Otroligt duktiga tjejer du har!
Våren varit här i helgen, helt underbart!
Kram

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards