quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Togetherness = Warm Fellowship !

Av Susanne - 11 mars 2014 20:29



             Det här....det är väl bland det finaste man kan se?

Barn med en kär vän.

I det här fallet är det Ronja och Milton (vårt barnbarn)

Dom båda sitter och "pratar" lite....om livet, tror jag. 

Togetherness = Warm Fellowship 

      



Vi har fått tillökning!

Joo då, mera berner i huset.




"Vad är nu detta?"

"Mera valpar??"

"Dessutom sitter den i min nya ryggsäck!"



I dag kom vår nya "hundryggsäck".

Eller, snarare klövjeväska.

Har sedan tidigare en, som absolut inte uppfyller mina krav på en bra, stadig väska.

Man ska ju kunna använda den att packa i.


Nu har vi bara provat den lite, och den verkar toppen, tycker jag.

Det är som en "sadel", med vojlock, som gör att den ligger så stadigt.

Har ännu så länge bara prövat lite, men vid första bästa tillfälle,

ska den utnyttjas på våra utflykter.



"Och vad är nu det här, som ligger och flåsar mig i nacken?"

(Full koncentration när Skorpan balanserar bernervalp)



En mysig dag, som innehöll det mesta.



Samtidigt en trist dag....

Upptäckte att Ronjas ena "huggtand" blivit missfärgad-rosa!!!

Hon måste slagit i den, och fått en blödning i pulpan, som gör att den ser rosa ut.

Det kan gå tillbaka, men stor risk finns att den är allt för skadad.......det vore hemskt.

Men....som tandläkaren sa till mig när jag ringde.......

"Förebrå dig INTE Susanne, att se dina hundar,

så friska och muskulösa, må så bra, och samtidigt veta

att dom verkligen får vara just HUNDAR, det är underbart"

"Skador händer......men mycket oftare på djur som inte får LEVA som dom borde få"

Det kändes ganska bra att höra.


Nu ska vi hålla ordentlig koll på tanden, som hon absolut inte har ont i,

eller har några synliga skador på.........

Fortsättning följer!


Kram på er

Susanne

 
 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

11 mars 2014 23:24

Kul med tillökningen :D Vi har också en sådan väska ;) Brukar jag packa hundarnars leksaker eller foder när dem ska bo hos mormor och morfar :)

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

14 mars 2014 20:56

Underbar bild på Ronja och barnbarnet!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards