quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Få nu inte "dåndimpen"!!!

Av Susanne - 12 mars 2014 20:20


Men, vad gör man, en vacker dag som i dag?

Solen skiner, man är på en otroligt vacker plats,

och med på promenaden är ett "gäng" fina hundar.

                    

Så bered er på många bilder........


Nu kör vi!    

  En ny bekantskap var med i dag.

Kul, tyckte tjejerna, med en snygg kille till.

      

Men först.......ett slott till salu!

"Endast" 39 millioner.



Promenaden gick upp och ner, utmed Bråvikens branta strand.

Att se hundar, som bara får vara hundar, som kan "prata" med varandra på hundars vis,

leka, umgås, det är en härlig syn.




På väg nedåt.....men hundarna sprang både upp och ner, flera gånger.

Att dom inte blir helt slut.

(En liten skymt av Frasse, som är en Bouvier des Flandres)



Självklart badades det en hel del.

Jaa, alla utom Mammut då, förstås, han gillar inte det här med vatten.



Vad Skorpan gillar, det är tång!!!

Både nyttigt, och gott   




Underbart skönt, att svalka av sig, efter ett rejält motionspass.




Halvvägs, och dags för fikastund!

"Rappa på nu matte, och få fram nått' gott ur ryggsäcken"



Jag vet att jag sagt det massor av gånger förut,

men dagar som denna, ÄR så sköna.

All den positiva energi som detta ger,

den är bra att kunna plocka fram ibland.



                    

      Frasse, på väg upp ur badet.        



"Näe, sa Mammut, jag avstår nog badandet"

"Man blir ju så himla blöt"


"Vadå, örat på sned??"

"Känner jag inte!"




Ronja, hon hittade en väldigt besvärlig gren....eller kanske snarare ett träd.

Jobbade och slet som en....jaa, hund faktiskt   




Kallade till slut på hjälp, och Skorpan kom genast till undsättning.

"Men, om vi trycker ner den här,

mellan stenarna, Ronja....Vad tror du om det?"




Ronja   




Visst ser det fint ut här?



    




Frasse, han var lite busig han, men fick ordentliga tillsägelser av Ronja.

Här ser man tydligt hur försiktigt han gick fram till Ronja.

"Eh, ursäkta mig, men kan jag gå förbi här??"



Efter rast och matsäck vid stranden, bar det av uppåt igen.

Det går inte att med en bild, visa hur brant det faktiskt är här.

På sina ställen går nästan spikrakt uppåt!



"Kill-Kompisarna"



Ännu ett litet gruppfoto.

(Vilket inte är det lättaste)



Som sagt, vandringen gick upp och ner, upp och ner igen.

Åter på stranden



        

Så här såg det ofta ut........  Fyra i rad!  



Bänkar utställda lite här o där i solen.

Jaa, då måste man ju rasta lite igen   



"Wow, en sandstrand!?!"

"Perfekt, då får vi ju med oss massor av sand hem, hurraaaa!!!"

"Eftersom vi är blöta, fastnar det extra mycket!!!"




På bordet i ett lusthus, där hoppade damerna upp   



Satt här en stund,

medan vi inväntade färjan som skulle ta oss hem igen.


Nu så, jag lovar, inte en endaste bild till......i dag!

Tänkte uppdatera om Ronjas tand, men det tar jag i morrn.


I morgon, då ska vi........äh, gör som vanligt, jag fotar det, och visar i stället   


Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

12 mars 2014 23:49

Alltså...
Helt underbara, fantastiska bilder och text som kan göra vem som helst avundsjuk. <3

Nog för att vi haft ganska så fint väder men solen, SOLEN har inte visat sig här på länge...

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

13 mars 2014 10:15

Vilken underbar dag ni hade!
Och vilken härlig ny kompis!
Fast bilden på Mammutpysen med örat utochin tar ju priset :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

13 mars 2014 23:06

Verkligen toppen dag! Alltid kul med nya fyrfotingar i sällskapet. Frasse var en trevlig prick :-)
Och Mammut, han är som alltid gruppens pajas ;-)
Kramar
Susanne

 
Terése

Terése

13 mars 2014 16:44

Men ååå, titta, ni har ju en bouvierkompis ;D

Superfina bilder, som vanligt. En blir alltid lika glad när en kikar in hit :)

http://bouvierbaby.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards