quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

Sim, tand, radera!

Av Susanne - 13 mars 2014 19:03


 Sol ute sol inne,

sol i hjärta sol i sinne!

Stämmer ganska bra, tycker jag.


Tog kontakt med djurtandläkaren i dag,

trots att Ronja inte verkar ha några bekymmer med den rosa tanden.

Tänk om, (tänkte jag) jag låter den vara, och söker hjälp senare,

och det då visar sig att jag skulle kommit tidigare???

Det skulle ju inte kännas så bra.....


Sagt o gjort, "kom förbi, så tittar vi", sa dom.

Kändes skönt.


Men först.........


"Vad, vad, vad???"  



"Jag tror jag vet vad vi ska göra!!"

"Känner igen packningen!"

  

             


Så rätt, så rätt, Ronja!

Simning!

Nu äntligen ska vi börja simträna igen.

        



Ronja gjorde precis som hon brukar, när hon känner igen ett ställe.

Pratar och gnäller, gnäller o pratar

  

Skynda, skynda.....



Att "simmet" dessutom äntligen är färdigrenoverat,

och nu fungerar mycket bättre, det gör allt så mycket lättare.




Trodde Ronja skulle bli trött fortare än hon blev,

eftersom det var så länge sedan vi simmade ordentligt. 




Det blev hela 30 minuters varierande simning.

Och jag tror hon var mer än nöjd.




Så var det då den "lilla råttans" tur   


Hon hade suttit och väntat så snällt......och noga tittat på hur Ronja gjorde (tror jag)




Snabb som hon är, i allt hon ska göra, kastade hon sig ut i vattnet.....PLASK!!

OJ???

"Nu måste jag visst simma också....??"

"Tänkte inte på det!"

Fiskade upp "damen" och så började vi om igen.....denna gång hann jag få på linan!!



"Jag som trodde att man bara skulle leka i vattnet..

...men det var ingen som sa att det var så djupt juu?"



Tur att Skorpan inte är rädd av sig, så det var inga problem att starta om igen.

Hon kom till slut på vad det var jag ville hon skulle göra,

och var stolt som en tupp över sin kunskap.

  

 


Stretcha....och torka......sedan vidare till tandläkaren.

Ronja har alltså slagit i tanden, som fått en blödning.

Det behöver inte betyda att den är mycket skadad i övrigt.

Vi ska avvakta, och hålla koll.

I bästa fall, återfår den sin rätta färg utan vidare åtgärd.

Om inte, får vi ta ställning till vidare åtgärder sedan.

Hon har i alla fall inte ont av det, som tur är.


Trötta hundar och matte, en ganska skön känsla.


Och i morgon är det redan fredag.....trots att det nyss var måndag?


Allt gott

Kram

Susanne



--------------------------------------

Ett litet tillägg.

Jag kommer göra en lite städning på facebook,

(många av er som läser bloggen,  är jag vän med där) 

och plocka bort alla sk "vänner", som jag över huvud taget aldrig har någon kontakt med där.

Inte av någon annan anledning än att det inte är viktigt med mängden "fb-vänner" för mig.

Det finns många som aldrig gör några egna inlägg,

aldrig kommenterar eller gillar mina inlägg,

och då finner jag ingen som helst anledning till att vi ska vara sk. "vänner" där.

Dels är det människor från andra länder, vars språk jag inte kan,

men faktiskt även dom som bara gör mig illa. (Och det gillar jag inte)

Jag gör det INTE av "bitterhet", eller ilska!!!

Men, i min värld, visar man sina vänner att man bryr sig om varandra, annars kan det vara.

Å andra sidan, dom som jag syftar på, lär inte ens märka att jag plockar bort dom.

 
 
Susanne P

Susanne P

13 mars 2014 22:25

Lilla Skorpan!<3
Jag skrattar och tänker på filmen du lade ut när hon badade, innan hon lärt sig simma riktigt... hahahahaha! Där hon plaskade omkring, lycklig som bara den! (Hahahaha! Jag sitter här och skrattar för mej själv!)
Lilla gullrgrynet! <3
Hoppas att tanden läker fint.

(alltså, detta skulle jag nog inte ens skiva men i går kväll/natt låg jag och tänkte precis på samma ska; att rensa bland FB-vännerna!)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

13 mars 2014 22:54

Hahaha, jaa, visst var hon roligt, när hon slog med framtassarna....helt hysteriskt!!
I dag gick det dock ganska snabbt att få henne att "plana ut" ordentligt ;-)

Det är helt galet, det här, Susanne!!! Lika, lika, så mycket?!
Kan inte riktigt förstå det här med fb? Jag har några, ganska nära vänner (trodde jag) i verkliga livet, som faktiskt är dom som är värst. Vet liksom inte riktigt vad det handlar om? Att verkligen göra andra illa. Eller, illa? Egentligen struntar jag i det, men jag vill inte ha dom kvar som vänner. Det enklaste är väl att bara ta bort dom från listan......
Kramar till Dig

 
Anette

Anette

14 mars 2014 09:10

Härligt med sim 😜 Verkligen något dom gillar o muskler som kommer till riktig användning😊. Fina bilder som vanligt också👍. Gjorde också en städning bland mina sk vänner på FB här om dagen. Varför ha en massa folk som varken trycker på gillaknappen eller skriver nåt? Ha en bra fredag. Kram från Tomelilla

http://www.afdragon.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards