quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

Så klantigt!!!

Av Susanne - 15 mars 2014 21:14


                                                  

BLÅST!!!

Jag avskyr blåst!

Nu ska nog inte jag gnälla så mycket, för vad jag förstår,

så var det mycket, mycket värre i sydligare trakter i landet.


Skogen är kanske inte den optimala platsen att vistas på när det viner  om öronen,

men lite lugnare är det trots allt där.


Så fick det bli....."vår egen" skog.

Har aldrig varit med om en hund som älskar det här med bergsklättring så som Ronja gör.

Ju högre och svårare, dessto bättre.




Balansen är det inte heller något fel på!




Det händer att Skorpan hoppar upp någonstans ibland,

men hon gillar annat bättre......

Gissa vad???



Spåra!

Nästan varje skogsbesök, genererar i en kroppsdel/skelett!

Ocvh det bästa av allt, det är att hon faktiskt kommer med ALLT hon hittar,

och lämnar det vid mina fötter!

Duktiga Skorpunge.


I dag var det en rådjursskalle!!!



Undrar om hon var en cirkushund i ett tidigare liv?



Å, sträck på "benen" ordentligt!




Man behöver ju inte kivas om samma stubbe!!

Skogen är full av dom!



Klantigaste människan i dag......det är JAG!!!

Skickade efter en jättefin dekal till bilen för en tid sedan.

Den kom förra veckan, och var så fin, tyckte jag.

I dag skulle den sättas på plats....äntligen!


Gissa vad som händer då?

Jag drar mig till minnes, att vi nyligen satt dit solfilm på bakrutorna.....

Helt mörkt är det......skulle man kunna säga.


Läser man ORDENTLIGT innan man skickar efter något, så vet man....

Den lilla detaljen missade jag.

Den här dekalen går bara att sätta dit på insidan av fönstret.......snyggt, om man inte har solfilm.

Jag hade  kunnat beställa en sort som är till utsidan av fönstren, men inte såg jag det inte.

Förrän i dag   

VILKEN KLANT!

Men, som sagt, med röntgensyn och lite fantasi, så ser man den........



Planen för dagen var något helt annat än vad det blev, och det var nog mest blåstens fel.

I stället blev det en hel del klicker-träning inomhus.

Så himla häftigt det är?!

Jag blir så snopen över deras "kunskaper"

Ska försöka mig på att filma en dag,

för det är nog nyttigt att se sig själv, och alla fel man gör.


Några bilder till på "hopp-o-skutt-hundarna"



Halva skogen var borta, och helt full av rester från avverkningen.



Stubbar är dock bra att träna konster på!



Den lilla spåraren!



    




Vackra!



Snart startar den här lilla damen sin viltspårsträning på riktigt igen.

Ännu så länge har hon fått några spår här hemma, som hon klarat riktigt bra.

Anlagsprovet klarade hon förra året, så nu är det öppna spår som gäller.

Ska bli så roligt och se hur hon fixar det.



Ronja då, jaa, hon är ju viltspårschampion,

men vi kommer fortsätta träna mycket med henne också.

Dels tycker vi det är roligt, och det är en nyttig sysselsättning för hundarna.

Hoppas kunna ge Ronja lite tuffare utmaningar i spåren.


Ska försöka mig på en tidig avslutning på kvällen.....

Får väl se hur det går med en saken?


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

16 mars 2014 11:05

Skönt att det finns fler som läser igenom ordentligt... ;)
Spårkurs, det önskar jag vore lättare hitta här även för icke bilkörande. A är faktiskt riktigt bra vad jag, som inte har kunskap, förstår. Han spårar mycket! Jättekul hade han när en polishund farit förbi, och då kunde jag ju direkt se att han gick i dens spår.

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

16 mars 2014 22:29

Haha, jaa, visst är det ;-)
Det är ju så trist och svårt, om man inte har möjlighet att ta sig kurserna. Läste just om en tjej här omkring, som gärna ville gå en kurs, men kunde inte ta sig dit.
Men A, han kan ju alltid spåra polishundar han :-)
Kram

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

16 mars 2014 12:32

Ja huu vad det blåste kallt ute igår :( Lite synd när det såg så vackert ut ute med sol och en klarblå himmel.
Men ja hade super tur som ringde Strömsholm på fm och lyckades fixa simtid till tjejerna så vi slapp vara ute i blåsten :)

Härliga bilder på dina tjejer som alltid <3

Vad kul att det går så bra för dina tjejer i spåret. När ska du börja med brukset då med vanliga personspår? Du måste ju testa det också med tjejerna.

Ha en fortsatt bra söndag.
Kram

http://www.schafertjejerna.se

Susanne

16 mars 2014 22:27

Skönt att det fanns tider på Strömsholm!!

I höstas gick vi ju en bruks-kurs, där även personspår testades. Från början var väl tanken att vi skulle fortsätta i vår. men, nu har det hänt lite trista grejer, så vi skiter i den kursen. Vi kommer träna lydnad, och fortsätta med viltspåret istället. Jaa, så draget, så klart.

Allt gott till er alla tre

 
Sofia

Sofia

16 mars 2014 16:08

Ja blåst är jättetråkigt! Fina hundar och fina blommor. Det ska bli så skönt när det väl börjar spricka ut löv och annat fint ute. Vi ligger ju nästan två månader före i år. D ska ju vara full vinter hos oss men det är mer som slutet av april-väder.

http://www.echosierra.se

Susanne

16 mars 2014 22:23

Det är helt "upp-o-ner-vänt" med vädret. För er som bor så långt norrut, måste ju skillnaden bli ännu större än här.
Ska nu vinter redan vara slut, så får det väl se till att torka upp och bli riktig vår nu ;-)

 
Sara

Sara

17 mars 2014 15:06

Ja det blåste ordentligt i helgen! Sambon kunde inte sova pga blåsten och att det lät som saker flög omkring utanför!

Kram

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards