quilaoronja

Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

Golden, Cocker, Berner = Skoj!

Av Susanne - 18 mars 2014 21:49

Det här med hundars språk.......det är så himla häftigt att se.


I dag skulle vi få besök av två grabbar, Chico och Kicken.

Chico är en cocker, och Kicken en 5 månader ung golden.

Hundarna har aldrig träffats tidigare, men efter träning, och även kurs, "Vad säger hunden"

känner jag mig lugn inför nya möten.

Ingela Karlsson, det är en tjej som gett mig "verktygen", att vara uppmärksam.

Uppmärksam på hundars kroppsspråk bl.a


Jag känner mig faktiskt riktigt stolt över hur jag kände mig i dag.

Jag gav mina hundar trygghet!! (tror jag)


  Tack för all hjälp, Ingela   


        Och nej, vi släppte inte bara ihop dom, utan tog en koppel sväng först....

Men sedan.....då var det fullt ös!!        



Den här lilla grabben, han blev blixtförälskad i Skorpan,

från första ögonkastet!

"Heeeej tjejen....jag heter Chico, och är världens goaste kille!!!"




"Ska vi ha lite barn, tycker du..........?"



"Eh....vad är det som sitter där bak??"

"Vad håller han på med egentligen??"



"Ge dig, du lilla lilla......!!"

OK, jag fattar, sa Chico!!



För en kort kort stund i alla fall     


Just det ja....kanske ska förvarna om oändligt mycket bilder........!!   



Gissa vad det här är!?

Total LYCKA!!

Tänk er, att hitta ett jättestort hål, fyllt med lera!!! 


Nej då, Chico var inte heller rädd för att skita ner sig   



Så fick Ronja för sig, att hon skulle racea loss ordentligt...

....så det skvätte lera på allt och alla....



Inte kan man väl bli arg på det här, väl?

Att se dessa lyckliga hundar, det är något som gör mig så glad.



"Bland det bästa jag vet, Matte!"


"Vadå???"

"Ska jag komma upp nu??"



                             

Lilla Kicken då....joo, han hade lite respekt för tjejerna.

Han var så duktig.



"Men....är du här igen?"



"När vi två blir ett, liksom!"

"Kan du ordna till det här nu, matte!!!"



Så söt, så söt!




Lätt som en plätt, att få till en "gruppbild", blev riktigt snopen?

Sitt, stanna, klick med kameran.....och så var det klart   



Gissar att Chico var en väldigt trött kille i kväll......  



Eftersom Skorpan hade lite svårt för att säga ifrån ordentligt,

ryckte Ronja in som "räddaren i nöden"

"NEJ, nu får du sluta "bråka" med min Skorpunge!"



Uj uj uj, vad ledsen han blev då.......

Livet är inte alltid lätt, du Chico.



En rolig dag, lärorik på många sätt.........framför allt nöjda hundar,

det är väl härligt, och gör mig så glad (det sa jag redan, kanske)   



Kram på er

Susanne

 
 
Ingen bild

Sussie

19 mars 2014 09:15

Tack för att vi fick komma. Underbart trevliga hundar du har. 😊

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

19 mars 2014 10:34

Säger detsamma, Sussie! Kul att ni ville komma, och hundarna, jaa, dom var precis så som hundar ska vara. Trevliga 😀

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

19 mars 2014 10:36

stackars liten cocker-pojke! ;)
Härligt gäng det där! Och vilken supersöt liten valping!!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Sara

Sara

19 mars 2014 13:28

UNDERBART! att se :)

Kram

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

 
Anna, hundarna & Hönsen

Anna, hundarna & Hönsen

19 mars 2014 23:01

Åh det gör ont i mitt hjärta! Fy vad smutsiga dem blev ser jag. Men dock är livet underbart för hundarna. Mina hade gärna gjort tjejerna och killarna sällskap där i leran. :D Och vilken underbart söt golden ! Jag blir ju kär :) *fniss*

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Ingela

Ingela

20 mars 2014 00:24

ojoj så rent och fint.....inte.... Haha vad roliga de är! Duktig att fota som vanligt!
Tack för de orden Susanne! Roligt du fick så helt annan syn på det hela!

stor kram

guldhund.bloggplatsen.se

http://guldhund.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards