quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

2012, 2013, 2014.......Förändringar.

Av Susanne - 21 mars 2014 20:59



Att gå igenom bilder, det är rätt kul!

Men jag lovar, det är många.....

HAr en vän, som också har som hobby att fotografera mycket,

och det värsta som kan hända, hände henne häromdagen.

Hon sparade bilderna på en extern hårddisk, men det "kraschade"!!!

Alla bilder borta!

Hemska, hemska tanke.


Så nu måste jag ta tag i det här, ordna till alla bilder, spara dom på ett säkert sätt.

Vet faktiskt inte vilket som är bäst, men det ska jag ta reda på.

Vet ju bara hur det kändes när "någon" stal min identitet, och tog min blogg och min mail.

Det var en hemsk känsla, som man inte kan gissa sig till hur det känns,

men jag hade alla bilder kvar.


Så, därför hittar man emellanåt några bilder som man minns extra tydligt.


Den här bilden är tagen för exakt två år sedan.

Quila o Ronja, som leker på deras speciella sätt, med en berner-dans!

Dom stod alltid på bakbenen och lekte.



Och den här bilden, är tagen för exakt 1 år sedan.

Skillnad på väder, va?

Ronja och en liten Skorpunge, som leker i SNÖN!

Mycket snö!

  


                          

Så var det nutid.

Bilden är så typiskt Ronja o Skorpan.

Ronja talar om för Skorpan vem som bestämmer....

och Skorpan....jaa, hon bara skrattar, hahaha!



Så, en fråga till er andra som fotar mycket.

Hur förvarar ni era bilder?

Bränner ni på cd, extern hårddisk, på datorn, eller USB minne???

Kanske något annat?


Nu till dagen.

Mamma-besök, handla, små "tråk-fix".....måsten, ni vet.......och sedan hade vi roligt igen!!!

Träning!

Skogensröj först också, bara så man fick skita ner sig lite igen.



Så här är det!

Att träna hund, det har jag väl alltid gjort, mer eller mindre.

Och framför allt, på olika sätt.

För flera år sedan, börjde vi att träna sennendrag.

Det var när Quila var ung, och vi fortsatte med Ronja.

Tycker det är jätte-roligt, och jag trodde väl ALDRIG

att vi skulle lyckas med att komma så långt.

Ronja har ett arbetsprov kvar som hon ska klara, då blir hon champion!!!

Det hoppas jag vi fixar under sommaren.

Skorpan ligger i startgroparna för draget.



I alla år, har jag dock sagt, att lydnad, NÄE, det kommer jag aldrig att tävla i,

det är ingenting för mig......alldeles för strikt på något vis.

Visst tycker jag om vanlig vardagslydnad.......meeeen.....


Det är väl aldrig för sent att ändra sig, va?

För jag har verkligen ändrat mig, när det gäller lydnad.

Har träffat och lärt känna en tjej, som är så duktig i ämnet,

och som dessutom gärna tränar tillsammans med oss.   

Jag är helt såld på det, kan jag säga!



Vi har roligt tillsammans, har lite samma tänk, vilket uppskattas av mig.

Vi träffades en stund i dag, och jag bombarderade henne med mina frågor.

Varför si,  och varför så, vad leder det till och varför........och hon svarar så jag förstår.




Jag får hela tiden, om och om igen, konstaterat,

att det är jag, jag, jag, som måste träna, jag som måste lära mig tänka rätt.

Eftersom vi även börjat använda oss av klicker, som jag heller ALDRIG skulla göra,

så är det ännu mera timing, från min sida.




Förvånad! Det är bara förnamnet på vad jag blir av hundarna.

Dom är fantastiska.

WOW, säger mitt huvud, att ni förstår vad det är jag vill.


Har jag då ett mål med den här träningen?

Klart jag har......jag behöver ha ett mål.

Jag skulle vilja ställa upp i en lydnads tävling........

En vacker dag, så kanske vi är redo för det, vem vet!

Och, på vägen dit, då ska vi bara ha kul.   



Såg att jag inte var så tydlig med informationen om "vagnshållaren" i gårdagens inlägg.

Vi är ju några som har en sådan i dag.

Man måste ha en en RIKTIG regeistreringsskylt, som syns.

Med andra ord, är belyst vid mörker!


Ny reg.skylt är beställd, belysning h ar jag hittat en variant av.....ska kolla lite till på det.

Till er som skrivit och undrat över detta, hör gärna av er igen för mera info.



Mycket är faktiskt förändrat.......för min del, till det bättre.....mycket bättre.

Det känns skönt.


Nu önskar jag er alla, en härlig helg, helst med lite sol, om man nu får önska!

Lycka till, alla ni som ska ställa i Sala i morgon!!


Kram

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

22 mars 2014 11:18

Ja det där med att spara bilder är ju alltid svårt. Vi kör också på extern hårddisk. Att ha en blogg är ju också ett bra sätt att spara på för bloggen försvinner ju inte även om ens dator kraschar. Fast, om hemsideplatsen kraschar ja då är det ju kört även där...

http://www.echosierra.se

Susanne

22 mars 2014 23:32

Inte lätt att vara säker. Min blogg, som blev stulen då?!?!, Och allt, precis allt togs bort. VARFÖR??? (Som jag skrev, så har jag fortfarande alla bilder kvar......jag MÅSTE fixa det här nu. Spara dom ordentligt menar jag)

 
Carina

Carina

22 mars 2014 18:42

Jag har varit med om det flera gånger att datorn pajat och bilder försvinner, köpte därför ett externt minne och vad händer då jo den paja den också. Måste gå och se om någon kan lyckas få fram något på den ändå. Så jag vet inte vart man ska spara bilder, vågar inte rensa några fler minneskort utan köper nya när de är fulla!
Härliga bilder på dina tjejer som vanligt!
Ha det bra

http://carinaduvefjord.blogg.se

Susanne

22 mars 2014 23:30

Det var just det som hände min vän. Hon skaffade en extern hårddisk, enbart för att vara "säker".......så pajade den :-(
JAg blev helt paff, när jag hörde vad det kan kosta att försöka få fram bilderna! Mellan 4000:- o 10000:-!!!! Helt otroligt, tycker jag.
Funderade på om jag skulle bränna ut dom på en cd?
Ja ja, jag tänker vidare i ämnet....(bara inget hinner förloras innan jag funderat klart) ;-)
Kram på dig, och TACK

 
Carina

Carina

24 mars 2014 20:27

Oj det var mycke pengar, hade ingen aning att det kosta så mycke!

http://carinaduvefjord.blogg.se

Susanne

25 mars 2014 00:09

Visst låter det helt galet, Carina.
Undrar hur mycket jobb det är, egentligen, för en som kan sin sak? Kan det verkligen vara så himla mycket jobb, så att dom kan ta så otroligt mycket betalt? Bäst att försöka skydda sig mot att detta skulle hända ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards