quilaoronja

Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

En bra mamma? Tror jag!

Av Susanne - 31 mars 2014 21:52

Jag vet att det kanske blir lite tjatigt, det här med smärtbehandling och så,

men jag blir så glatt överraskad av sjukvården....gång på gång.

Jag fick ju snabb hjälp i fredags, när det blev lite extra jobbigt,

och i morse ringde dom till mig, för att höra hur jag mådde.

Det kallar jag bra sjukvård!

Ville bara säga det, eftersom sjukvården i dag får så mycket kritik.

  


Så har jag klurat lite på det här med vår träning,

och tror vi kommit ett steg på vägen.



Att båda hundarna gillar att "apportera",

det råder det ingen tvekan om i alla fall.



Vi busar en hel del också.............

 


Stadsbesök med promenad,

efter att det snöblandade eländet försvunnit från marken.


 


 Hade sedan tid hos den här "tjejen", som jag går och pratar med.

Det känns faktiskt riktigt braa,

och jag börjar få klart för mig vilka "verktyg" jag ska använda mig av i livet.

Inte så att jag mår dåligt, nej då, men det har varit svårt att acceptera min situation,

trots att det gått många många år.


           En sak är i alla fall klar.......om inte dom fyrbenta vännerna funnits i mitt liv,

                 då hade det sett väldigt annorlunda ut.   

       

Kvällen har ägnats åt pälsvård!

En grundlig sådan.

Och eftersom Skorpungen inte är "super-förtjust" i trimbordet,

så stannar Ronja kvar som sällskap.

Bra med en trygg vän  i sin närhet ibland.



Så vidtog lite fotografering inomhus........vilket inte blir så toppenbra.



 Men när dom här två vännerna satte igång och var så gulliga,

då var jag ju bara tvungen att fota dom.

Skit samma hur det blev.

 


"Ronja.....heeej!"

(Kolla på Ronjas tass, som hon lagt på Skorpans rygg!)



 "Kom då lilla Skorpunge, så ska jag fixa dina öron lite"


 

 "Jättemysigt"

Skorpan håller visst på att somna!



 "Oj, vad jag blev trött nu"



 Bästa Ronja, som är så rar mot Skorpan.

Hon skulle säkert ha blivit en helt underbar mamma......

  




Det var vår dag i dag, och den får väl duga, tycker jag   


Nu tar vi natt!



Kram

Susanne

 
 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

1 april 2014 00:52

Tur hon får agera extra mamma till Skorpungen. Massor med kramar

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Anna-Karin

Anna-Karin

1 april 2014 19:34

Länge sedan jag kikade in hos dig här nu. Så jag kände att det var dags. Hoppas att du har det bra. Alltid så fina bilder på dina hundar här i bloggen.

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

 
Susanne P

Susanne P

1 april 2014 22:26

Men är du säker på att det inte finns en liten gnutta Golden i dina hundar?! ;)

Jag är övertygad om att Ronja skulle bli en jättebra mamma men ibland kan vi inte råda över naturens lagar... :(
Men då kan de snabbt gå in i rollen som "lektant" eller "extramamma" och DET är inte fy skam det heller. De putsar och fejar och håller alla i bra sinnesstämning. DET är få förunnat att kunna, eller ha förmågan, att göra det.

Kram o tack för underbara bilder.

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

2 april 2014 23:04

Hahaha, man skulle kunna tro det, eller hur, Susanne. Men jag är nästan helt övertygad att det inte finns någon gnutta golden i dom ;-)
Tack snälla du!

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

1 april 2014 23:35

Vad jobbigt att behöva ha så mycke ont som du har :-(. Ända verkligen att dom kunde "fixa" dig så du slapp ha så ont :-(. Bra iaf att du får komma så snabbt till lasarettet när du behöver.

Roligt att det går så bra med tjejerna och kul har fom också, det syns verkligen :-). Härliga bilder som alltid på dina fina flickor ♥

Kram

http://www.schafertjejerna.se

Susanne

2 april 2014 23:06

Jaa, det är så skönt att dom går att få tag på!
Säger detsamma om alla dina bilder, och dina flickor :-)
Kram

 
sara

sara" title="http://bloggplatsen.se]sara[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]sara[/url]

2 april 2014 00:08

Otroligt jobbigt med din smärta! Men blir glad över att du får så positiv respons från vården och får hjälp på ett bra sätt; inte alls ofta man hör!
Kram

http://hungryeyes. bloggplatsen.se

Susanne

2 april 2014 23:07

Hej Sara, nej, det är inte så vanligt att man hör så mycket positivt om sjukvården i dag. Har haft/har en otrolig tur. Hoppas du har det ok
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards