quilaoronja

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Träning?!?!

Av Susanne - 9 april 2014 21:18



  Har man bestämt sig för att träna, då har man.

   En lite "baggis"  som vädret, det hindrar oss inte.

               Regnet vräkte ner.......verkligen vräkte.....

Plus en relativt hård vind, som på slutet drog med sig tunneln,

trots att vi försökt surra fast den i stenplattor.   

Riktigt busväder, skulle man kunna säga.


Ronja spanar lite på vad Milla gör (kompisen som tränade bredvid)


Frågan var bara VAR??

VAR skulle vi träna?

Att ha dragträning på en grusplan, när regnet vräker ner, det är inget att föredra.

ALLT blir väldigt lerigt.

Asfalt vore det bästa, om man nu får välja.


Tänkte och funderade....var sjutton finns det en stor yta, där vi inte är i vägen???

Så kom jag på det!!!

Stadium Arenas stora parkeringsplats!


 

Visst....det finns väl ingen som kan säga så mycket om vi är där,

men det är ALLTID bäst om man ringer innan, tycker jag, bara för att säga till.

Letade rätt på telefonnummer.......fick tag i chefen för just Stadium Arena,

och berättade mitt ärende.

En riktigt "klämmig" kille!

Självklart kunde vi hålla till där, inga problem alls.

Men, sa han, förvånat, det regnar ju!

- "Och", sa jag.......- "Men kan ni inte bara se en film i stället, inomhus", sa han....HAHAHAHA!



När vi sedan var på  plats, och hade tränat en stund,

då kom "chefen" som jag pratat med ut, och frågade om det gick bra?!

Såå trevligt, va?!


Så här tänkte jag!

Tänk om man kommer till en tävling, och vädret är så här uselt, som i dag.....

Tänk då om hundarna skulle tycka att det är "skitäckligt"?

Om dom helt enkelt ogillar regn.

Det är ju ingen som tar någon hänsyn till det då.

Därför var just dagens träning toppenbra! (enl. mig alltså)



Slalomen gick helt ok.......  

(Det är ju den vi haft mest bekymmer med tidigare)


.....och "plankan" gick ännu bättre!

Backa och ligg sitter också som det ska (trots läggande i vattenpöl)

Klafs, klafs, klafs.....


Ronja klar, blev "inslagen" i handdukar, och hopp in i bilen.


Så var det Skorpans tur då.


"Är det jag nu?"



"Jamen....ska det verkligen vara så här mycket regn och blåst??"



      



"Tydligen så menar du allvar, matte!"

"Ok, ok, jag kommer...."



"Har du mycket gott godis med dig?"



Skorpan körde "sin" slalombana, som jag tycker går bra.

Och, så det svåraste.....RUTAN!

Men jag tog i dag hjälp av klickern, och se, det fungerade utmärkt.

Dom tre sista försöken med rutan, dom klarade hon fin-fint!

DUKTIGT, SKORPAN!!

  





Lite stolt ser hon allt ut, den här "lilla" tycker jag!



Dyngsura, genomfrusna, men väldigt nöjda, det var vi nog alla.

Det känns rätt skönt när man kommer hem, och får torra kläder på sig,

och hundarna är trötta efter dagens "arbete".


Nu vet vi också, att oväder, det är inget som stör dom här hundarna.

Toppen!


Kram

Susanne

 
 
Terése

Terése

10 april 2014 11:48

Men ååå så kul, och duktiga hundar! :D

Är så kul att sennendraget finns förresten. Bouvieren är ju också en gammal vagndragarhund, men är väl inte lika känd som det längre. I en del andra länder så görs dock arbetsprov på bouvierer och vagndrag fortfarande :)... Brukar för övrigt hänvisa till sennendragets hemsida när folk frågar mig hur jag gått tillväga och vad som krävs. Superbra information därifrån, och var nära att köpa en vagn från dem också. Men det blev för dyrt, tyvärr. Kanske skaffar en i framtiden dock :)

http://bouvierbaby.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards