quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 april 2014

Happy, pleased, cheerful, delighted, merry, satisfied and filled with joy

Av Susanne - 10 april 2014 21:10

Simmeli sim!


Jag vet inte vad som hänt med Ronja?

Hon börjar "prata i högan sky", när vi närmar oss parkeringen vid badet........sedan fortsätter det, och ökar i styrka............HEEELA SIMTIDEN!!!

Även när hon håller på att simma...........


    Hon kastade sig i poolen så fort vi kom in, innan jag hann få på henne flytväst.

Iofs gör det ingenting, hon får bra träning utan den,

men på slutet tog vi på den i alla fall.

     

            Happy happy!           



Ronja har aldrig varit så road av leksaker när hon simmar, (bara godis, godis)

men just den här, den har vi fått från en kompis, den gillar hon verkligen att ha i vattnet.



Ibland, när vi kastar den, flyter den till breddavloppet,

men Ronja är snabbt där för att stoppa den.



"PUH!! Vilken tur, jag hann precis!!"



Man/jag blir så fylld av glädje, när jag ser Ronja "spela apa", och må så bra.



"Vad ska nu detta vara bra för??"

"Balansera en godisbit?"

"Hörde ryktas om att nästa gång ska jag balansera något annat.....undrar VAD?"



Under tiden stod Skorpan och "höll låda" här inne.

"Släpp ut mig för sjutton, jag ser ju att det finns godis där ute!", sa hon och slickade sig om munnen.




Först står Skorpan och krafsar med tassen  på vattenytan i flera minuter.....

Sedan tar en ett skutt, på typiskt "Skorpan-vis", och kastar sig i vattnet.



Ronja har ju simmat här i flera år, så hon kan det ordentligt,

medan Skorpan bara börjat, och har massor att lära.

Hon är såå otroligt koncentrerad (lite ovanligt för att vara hon)




Ronja, Ronja.....jaa, hon håller ALLTID ett vakande öga på Skorpungen.




Nöjda efter dagens träningspass......"Har du mera godis, eller?"



"Men, VA??"

"Ville du inte att jag skulle hoppa upp på stenen???"

"Trodde du skulle fota!"




"Nähe, vi fick visst inte följa med in i den där affären?"

"Ok, bara att vänta då!"

Efter avklarat allt "på listan", körde vi lite lydnad på parkeringen   

JAg vet, det kanske låter hysteriskt, med träning hit, och träning dit......

Men det här med att köra små, små, korta grejer, var som helst, och när som helst,

det får i alla fall mina hundar att inte bry sig så mycket om VAR vi håller till.




Stå + stanna   




Lilla söta Skorpunge, som håller på att lära sig att skratta på kommando!

Trodde inte det skulle fungera, men vi är på G med det.   



Blev så himla glad i dag.....Har tagit några stora blodprover på Ronja

(Orsaken berättar jag en annan gång)

I dag ringde dom om svaren........ALLA prover var toppen.....HURRAAAA!!   

Om ni bara visste vad lättad jag blev.


Nu sover jag gott!


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

11 april 2014 10:28

Din beskrivning av Ronjas pratande påminner oerhört mycket om vår första tax (min storebror) när han upptäckte vi skulle åka till sjön. "Men taxar BRUKAR inte bada...." sa' uppf taxarnas "grand old dame" Britta S. "Har jag aldrig hört!" sa' Kim o slängde sig i :)
Underbart med provsvaren!
Och det där med att träna lite här o var.... Jag har gjort det med A, bara såna där små kulsaker som att snurra under gång och så. Vid ALLA de ställena väntar han sig numer träning o godis..... :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

13 april 2014 00:21

Haha, vad kul!! ;-) Man ska aldrig säga aldrig.
Någon gång varje dag, får man sig ett gott skratt åt hundarna, eller hur! Hur dom snabbt får in en vana, eller kanske ovana.
Kram till dig, Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards