quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 april 2014

Valpar!?

Av Susanne - 11 april 2014 21:50


   Först några bilder från en härlig dag.

                  (För det blir bara några bilder i dag......resten kommer en annan dag)                

Förmiddagen bestod mest av regn, men enligt alla väderappar,

skulle solen titta fram på eftermiddagen.

Och se där....plötsligt händer det!!!



Tillsammans med Mammut och hans matte, och en ny kille, vid namn Diesel,

gav vi oss iväg på den otroliga vandringen....IGEN!

Diesel var en mycket trevlig och lugn kille (han också)

som gillade tjejer.

"Hej!"

"Vem är du??"



Han började snabbt visa stort intresse för Ronja.....men det hade han inte mycket för.



Ronja var rätt tålmodig i början......



Men, till slut, då fick det vara nog!!!

"Lägg av, sa jag ju!!"



Men lika snabbt visade hon, att leka, det ville hon hemskt gärna.



"UhpUhpUhp, min bakdel rör du inte, kompis!"



"Ok ok, jag ska låta bli"



Men det ÄR svårt att låta bli någon man tycker om.....



Diesel, han åkte på skäll gång på gång.



Skorpan blev också ordentligt uppvaktad.

"Men du då?!"

"Du är ju riktigt söt, du också!"




Önskar att alla hade möjlighet att njuta av promenader i härlig natur.

Det ger ett inre lugn, som i alla fall jag inte kan få någon annanstans.

Första fika-pausen




Skorpan på upptäcksfärd bland bergen.



Även i dag blev promenaden bortåt milen lång.

Men det känns liksom inte, när man har trevligt sällskap, och njuter av allt runtomkring.



Många många bilder blev tagna, men det blir bara en liten del här i dag.



Som den här......när vi fick alla samlade.



Dagens rubrik då?

Jaa, det handlar om den här lilla Skorpungen.

Hon har varit lite "seg", och lite annorlunda, vilket jag kopplat till att hon löpt,

och sedan var skendräktig, och sedan....jaa, jag har massor av bra "ursäkter" för hennes beteende.

I kväll letade hon fram en alldeles särskild leksak......



Kan det vara så, att hon nu tror sig fått dom där valparna?

Stämmer rätt bra, eller snarare exakt med tiden, om man räknar från hennes löp.

Hon skulle precis fått valpar nu......OM hon varit parad.



Eftersom Quila var den första tiken vi haft, så har jag bara erfarebhet av hanar.

Quila fick ju livmoderinflammation, och Ronja likaså, så vi har inget att jämföra med.

Det här är för övrigt, Skorpans allra första riktiga löp.......och jag har hört att

man ska aktivera tikar som får liknande "besvär".

Så dom inte ligger helt sysslolösa och faller in i sina "knäppa tankar"

(ni förstår nog hur jag menar)

Nästa tanke blir då att, om hon ska ha det så här vid varje löp,

då tycker jag faktiskt lite synd om henne.

Men en gång kanske är ingen gång?


Diesel och Mammut!




På toppen!



Ett härligt gäng, som hade så roligt i dag.

Och det hade vi tvåbenta också.



I dag fyllde även en liten kille 7 år!!

Vårt första barnbarn, Milton, har redan fyllt sju!!

VAR tog tiden vägen?

I morgon blir det kalas, med tårta och allt som hör till.


Slut för i dag, tack för i dag.


Kram

Susanne

 
 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

12 april 2014 19:03

Småler för mig själv! Text och bilder är kanonbra!

http://junitjejen.se

Susanne

13 april 2014 00:16

Tack snälla du! Jag blir glad om du är glad ;-)

 
Ingegerd

Ingegerd

13 april 2014 06:51

Vila underbara bilder. Vår tik blir alltid lite skendräktig tyvärr. Var gång det är dags att "valpa" gräver hon djupa hål i slänten i trädgården, antagligen som ett bo. Man borde kanske sterilisera henne.

http://yoycefunderingar.blogspot.com

Susanne

13 april 2014 23:57

Tack, Ingegerd.
Tycker så synd om dom, man kan ju liksom inte förklara......
Om Skorpan inte ska ha valpar, kommer vi absolut operera bort livmodern, så hon slipper detta. Har gjort det på våra tidigare tikar. Dels slipper man oroa sig för sjukdomar, och så det här med löpen då.

 
livet på landet med hundar och höns

livet på landet med hundar och höns

13 april 2014 11:49

Grattis på Miltons födelsedag! Och duktiga Ronja som säger till att man inte får vara på bakdelen :)

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards