quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 april 2014

Fortsättningen......!

Av Susanne - 12 april 2014 22:08



Tro't eller ej, här kommer en fortsättning på gårdagens alla bilder.

           

Som jag berättade igår, blev även Diesel förtjust i Skorpan

  (precis som alla andra hanar hon träffat på den senaste tiden.)  

Väldigt förthust, skulle man kunna säga.     

"Hejsan, lilla bruden..........sitter du här alldeles ensam.......!"

(En vanlig fras i hundvärlden, om ni inte visste det)     



Eftersom Diesel fick så mycket skäll av Ronja, och inte hade en chans på henne,

var Skorpan ett mycket enklare tjej.

Hon varken skällde eller morrade, bara satt där och var så där söt och gullig,

som bara en Skorpunge kan vara, ni vet   



Jag anser inte att berner är en liten hundras.....men när jag ser

den här bilden, då kanske jag ska tänka om?

  




Vi mätte gårdagens promenad med "Runkeeper" och den stannade på närmare en mil.

Ganska lagom längd på promenad.

Om man inte har en tid att passa, vill säga.

För tid tar det.

Vi går ju absolut inte i någon racerfart, och vi stannar för en fika på mera än ett ställe.




Lugn, sansad, mycket trevlig, och väldigt Skorpan-tokig",

det är en beskrivning på Diesel.


Mammut, ja honom känner väl alla igen vid det här laget   




Över 5 år, men som en valp i sättet!

 



En fikapaus!

"Eh, undrar vad dom har för gott med sig???"



Två killar, av samma skrot och korn,

som är bästa vänner.

       



Jaa, dom här tjejerna är också bästa vänner.



           "Kom, vi sticker nu........inget mera fotande på berget!"       




"Öh...var ska hon någonstans....med den farten???"



"Nu du Skorpungen....nu tar jag dig allt!!!"



"Näääähe....det gör du inte alls.....för jag är mycket snabbare än dig!"




Skönt att svalka sig i det kristallklara vattnet........




Som vanligt, var Ronja mera i vattnet än på land.


Det var det sista i bildväg från gårdagens härliga runda (lovar)


I dag har vi varit på 7-årskalas.

Kan knappt fatta att vårt första barnbarn blivit så stor redan.


Klart vi fick tårta!

Glasstårta, känd för att vara så god, och det är den verkligen.

Spunnet socker ovanpå.



Kram, kram

Susanne


(Visst ja.....skulle ju berätta om ....det tar jag i morgon i stället)

 
 
Gunilla

Gunilla

13 april 2014 06:31

Gud se härliga bilder!!! Nu blir jag vovve sjuk igen.. har varit utan vår lilla Gizmo i 2 år nu :-(

http://nattstad.se/nillasaloe

Susanne

14 april 2014 00:05

Tack, Gunilla!!!
Förstår att du saknar vovve. Svårt att tänka sig ett liv utan, när man haft en trogen vän.
Alltid så sorgligt att förlora dom :-(
Var inne och läste lite på din blogg. Hoppas verkligen din dotter får snabb hjälp nu.
Kram
Susanne

 
krulli

krulli

13 april 2014 06:56

Vilka härliga bilder på hundarna!

http://krulli.se

Susanne

13 april 2014 23:53

Tack, "krulli" :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards