quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 april 2014

Lite annorlunda.

Av Susanne - 14 april 2014 20:35


Innerstan'!

Mitt i smeten, bland spårvagnar, bussar, liv o rörelse,

mycket människor och hundar var man än tittade, det var tanken i dag.

Och det blev mer än en tanke.


Pyntat och fint på torgen.



Men, höll ju på att glömma!!

Arbete stod ju allra först på schemat.

Som "terapihundar"

Det gillas av alla inblandade. Hundarna vet exakt var dom ska, vilken dörr som gäller....

Undrar om jag skulle ta och lära dom vilken knapp dom ska trycka på i hissen?

Det borde väl inte vara så svårt?


Skorpan höll på att somna, när hon satt och blev klappad.

Det är ju det bästa som finns.



         

Så där då, då var det promenaddax, efter avklarat dagsverke.

Jag tycker allt dom är rätt häftiga, som går med på allt man ber dom om.

Dessutom snurrade stolarna!!

Mammut, jaa, han fick stå, för det gick liksom inte att få plats med stjärten.  



"Kolla här då....man kan faktiskt bada mitt i city!"



        Gick även i det gamla industrilandskapet........     



Just ja....Mammut vill ju också vara med på bild!



"Jaha, då var vi redo!! Hämtar ni andra fikat då?"



"Så klart, Mammut vill också vara med och fika!"




Den här gamla industridelen av Norrköping, har gjorts så otroligt fin.

Man har behållit det gamla, trots att det känns nytt och fräscht.

Som en egen liten stad i staden.



Det finns även mycket godsaker att äta här.    

                    



"Vi börjar vänja oss vid att sitta ner vid alla butiker"




Fin dekoration till påsk.

Man kanske skulle ta och plocka lite björkris, och börja skapa lite   



Louis De Geer!

Här står han.

 Denna man brukar kallas för ”den svenska industrins fader”

Det finns så mycket spännande att läsa om honom,

men det är en helt annan blogg.....inte min   

När vi stod här, kom ett "gäng" med japaner fram,

och frågade lite om hundarna, samt klappade och kramade dom.

Och gissa mera? Dom fotade. haha!



Vår vandring genom och runt staden, avslutades här!

(Kul, vid en lyktstolpe, tänker ni)



Ett av dom mest kända glasställena i stan.

"Halvars"

Där är ALLTID långa köer, så även i dag.

Men, det är bra träning det också, att stå stilla och bara vänta.



En härlig dag, som var helt annorlunda mot våra skogspromenader.

Men så nyttigt.

Det märks att vi varit ganska mycket i stan med hundarna,

för dom stressar inte upp sig över huvud taget.


Nu så, klar för i dag.

Lite annat "jobb" nu.


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards