quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Fullmatat!!

Av Susanne - 22 april 2014 18:17


                           Inte bara jag som blev fullmatad i dag!                                

Kameran och nu även bloggen, blev ganska fullt. (Av bilder)

Packade ryggsäcken, och gav oss i väg,

med en tanke om att hitta något kul ställe att vandra vid.


På väg i bilen, fick jag ett telefonsamtal, där jag nämnde min tanke.

Fick då ett "hett tips" som självklart måste kollas!


Det här är vad jag hittade först.....



Här bröts med andra ord gatsten,

och det var redan på 1800-talet.



En slinga mitt i ingenstans,

som hela tiden matade mig med historik.


En fin skylt!!!



Bredvid skylten satt den här "grabben" (ganska söt faktiskt)

Tur den var väldigt oäkta.....ormar är inte min grej, precis.



Stammen till ormgranen..........



....som är en väldigt sällsynt gransort nu för tiden.

Den har väldigt långa, och färre grenar än en vanlig gran.



Så kom vi då fram till det mest intressanta......

Här fanns för länge länge sedan en gruva.

Över 60 man arbetade här.

Tänka sig va, vad människor det måste funnits mitt inne i skogarna förr!



För att se den största gruvan i området,

fick man ta sig över en smal liten kanal, med hjälp av en flotte.

Den drog man över för hand!

Nu vågade jag mig inte på detta i dag, ifall jag skulle "drutta" i vattnet.

(Självklart kommer jag återvända till det här stället)


När gruvan var i drift, fanns här en lite bro....



Den är rasad sedan länge.



Flotten!




Ronja och Skorpan hade absolut inget emot att bada i dag!



Skorpan simmade och simmade, och man såg verkligen hur hon gillade det!




Vad Ronja tycker om att simma, det visste vi ju sedan tidigare.....



Sååå skööönt!



Duktig har hon blivit, Skorpan.....inget hysteriskt plaskande längre!



Det här var lite mera hysteriskt....rullandet!!




Hon var som en golvmopp, som samlade upp ALLT i pälsen....



Kullerbytta på kullerbytta......



När alla var nöjda efter badet, tog vi oss upp på en hög höjd,

där det funnits en.....



Här fick vi också svar på frågan....

"Vad gör en bäver som fått något mellan tänderna?"



"Ska du ta och öppna den där ryggsäcken någon gång i dag, eller???"




Behöver jag säga att vi haft en skön dag, på många sätt.



På vägen hemåt, tog vi ett stopp här också.



Till min glädje hittade vi dom här fina!

Gullvivor är bland de finaste vårblommorna, tycker jag.

Dessutom står dom sig en stund i en liten vas på köksbordet.



En "Tag-vara-på dagen-dag" det blev det verkligen av i dag.


Kram

Susanne

 
 
Jessika

Jessika

22 april 2014 22:23

Jättefina bilder på fin natur och superfina hundar! :)

http://www.jessikashundliv.se

Susanne

24 april 2014 00:37

Tack så väldigt mycket, Jessika :-)

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

22 april 2014 23:11

Vilken härlig dag ni haft. Roligt komma till nya ställen och utforska lite. Härliga bilder som vanligt på dina fina flickor ♥

Kram

http://www.schafertjejerna.se

Susanne

24 april 2014 00:36

Ja, det är så roligt att hitta nya platser, som har något att berätta för mig ;-)
Kramar

 
Ingen bild

Titti

23 april 2014 19:39

Vilka mysiga bilder både på hundar och naturen runt omkring...du borde satsa på det här med att fotografera du + draget förstås...du är så duktig !

Susanne

26 april 2014 23:45

Tack snälla du....men jag håller det nog enbart på amatörnivå, med lite bilder till husbehov så där bara ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards