quilaoronja

Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

comme ci comme ça?!

Av Susanne - 1 maj 2014 21:51

Vi är igång!

Vaknade tidigt i morse, och höll på att ramla baklänges.

Det där fina vädret, det syntes inte ett spår av.

Dom hade ju lovat?

Vi tog en sväng runt campingen med hundarna, och vi höll på att frysa ihjäl!!

När vi komm tillbaka till vår lilla stuga, kröp vi tillbaka ner i söngen igen.

Burr, vad kallt det var.

                    

           Glädjande nog, började molnen sakta skingra sig under morgonen,

och det fina vädret infann sig.


Tog oss till Willys i Skutskär för en hel dags dragträning.       



Väldigt mycket "bernerfolk", som börjat och tycker det här med drag är kul.

Jättekul!

Tror det skulle vara över 50 hundar som är här i helgen, inte illa alls.


Här sitter Skorpan och väntar på sin tur.....



Skorpan ska ju köra allmändraget i morgon, och det körs med skakelhjul,

så i dag tränade vi endast med dom.

Det blir faktiskt väldigt stor skillnad mot att köra med vagnen.

Far man fram så snabbt som Skorpan,

är det lätt att skakelhjulen bara far runt där bak när hon svänger, hjulen är så lätta.

Men, jag tycker hon var jätteduktig, om man ser till det lilla hon faktiskt tränat.


Ronja då......hon har en ojämn form, hehe.

Ibland går det käpprätt åt skogen, medan det en annan gång går helt perfekt.

"comme ci comme ça"



Jag märker att när jag tappar tålamodet med henne, då går det inte alls.

(Jag vet, inte ska jag tappa tålamodet, men jag vet att hon kan så himla bra,

och då blir jag frustrerad, helt enkelt)

Det går verkligen inte att försöka lura en hund att man är glad......det ser dom igenom!




"Vi kommer snart....ska bara dricka lite vatten först!"



"Nu kör vi igen matte!!!"

Ronja laddad.



Glad Skorunge......inte lätt att få med hennes skrattande på bild precis!



Farlig Skorpunge!

På väg att anfalla Ronja......(dumt Skorpunge)


Efter några timmars träning, tog vi paus, åkte och käkade,

för att sedan träna några timmar till.

Det går inte att säga något om morgondagens tävlande.

Antingen går det riktigt uselt, men det kan också gå riktigt skapligt.....

Vi får se, helt enkelt....JAG BARA MÅSTE SKÄRPA MIG....INTE tappa tålamodet.

Så himla dumt, vi ska ju bara ha roligt!




Så.....äntligen tog vi den där utlovade promenaden......


En väldigt fin camping, med stora ytor att vandra på.

Och överallt runt omkring är det.....just det....VATTEN!

Det blev nej i fråga om bad i dag också.

Alldeles för kallt och strömt i älven.

Träffade på massor av goda vänner, som anslutit under dagen.

Mycket hälsande på två och fyrbenta.

(Skorpans sätt att hälsa, har alltid varit, och är fortfarande,

slänga sig ner på rygg, med alla tassarna i vädret, och ofta storskrattande.

Mycket uppskattat, av framförallt hanarna)

  



Håll gärna en tumme eller två, att vi får ok väder även i morgon.



Det var allt från oss för i dag.....(man blir rätt seg efter en dag som i dag)


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards