quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Jaa, jag vet....jättemånga.....

Av Susanne - 5 maj 2014 22:48


                       Måndag/Vardag/Som-vanligt-igen!                      

Borta bra men hemma bäst, det ligger mycket i dom orden.

Trots att det bara var över en långhelg som vi var borta,

så blir det lite "pyssel" när man kommer hem.

  Ganska skönt dock.




Nu ska jag berätta en sak!

En av dagarna i Skutskär, fick jag en överraskning........

Någon frågade efter mig....en ung tjej?



 

Jag känner henne inte alls, men hon har sett bilder på Ronja o Skorpan,

och är själv väldigt duktig på att rita/teckna/måla, jaa, allt.

Hon bor i Gävle, som inte ligger så många mil från Skutskär, där vi höll till.

Och vet ni vad.......



Hon kom och lämnade dessa två teckningar till mig, på Ronja och Skorpan!!!!!

Vilka otroligt fina människor/ungdommar det faktiskt finns, och det gör mig så glad.

Tog ut hundarna ur bilen så klart, där dom låg och vilade efter träning,

så att Alice, som tjejen heter, kunde hälsa på dom båda ordentligt.

Jag tror faktiskt hon gillade dom lika mycket IRL som på bilderna hon sett.

Dom visade i alla fall sin bästa sida, och var såå trevliga mot henne, hehe.


Visst är det otroligt fina bilder,

OCH otroligt snällt av Alice att göra sig besväret att leverera dessa till mig.

Tack ännu en gång, Alice. Du är så duktig.

Joo, även Skorpans priser fick vara med på bild!



SPRIIIING!






Måste ännu en gång "slå ett slag" för den här bollen!

Vi har säkert haft den minst ett par år, och behandlingen av den har INTE varit mild, precis.

Dessutom har den legat ute i ur och skur, vilket ofta gör så gummit torkar.

Det syns fortfarande inte en skråma på den.

Inte var den så väldigt dyr heller.



Har så klart köpt otaliga leksaker genom åren, till hundar jag haft,

men den här slår nog allt.



Den tycks vara riktigt kul också.......



.....vilket gör det hela ännu bättre.



"Dra då, kom igen nu...DRAAAAA!"



Trodde för en stund att den skulle gå i två delar...men,

nej då, den är fortfarande hel!

Kan alltså med gott samvete rekommendera den.



Tog en sväng till stan i em/kväll, för en promenad,

medan vi väntade på husse som var hos tandläkaren.



"Och gissa att man var tvungen att gå ordentligt heeela tiden!!"

"Matte var riktigt sträng, uj uj uj......"

"Mest berodde det på Skorpungen, som absolut skulle leka med en hare som skuttade runt oss"

"Amen, sa Skorpan, vi har ju inga harar hemma i skogen juuu!"



"Ååh, jag skulle så gärna vilja leka lite med den där skuttande saken"

"Nej, nej, spring inte din väg, kom tillbaka lite"



Jo jo, jag vet, det blev en väldans massa bilder i dag,

och jag hoppas ni inte fick kramp i fingret   



Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Johanna

6 maj 2014 08:34

Vilka fantastiskt fina teckningar! Vilken lycka att få såna levererade <3. Vilken tjej!

 
Solglitter

Solglitter

6 maj 2014 11:24

Kikar in för en vårhälsning!!
Kram Lollo

http://solglittret.blogspot.se

Susanne

9 maj 2014 00:49

Hej och tack detsamma till dig, Lollo.
Kram
Susanne

 
Carina

Carina

6 maj 2014 11:28

Fina bilder hon ritat!
Ni verkar haft en bra helg uppe i Skutskär! Nova har tillbringat sina första 8 veckor där, innan hon kom till oss!
Måste hålla med dig om bollen, har en i mindre variant. Den är även väldigt bra att kampa med då man får så bra grepp i den.
Ha det bra

http://carinaduvefjord.blogg.se

Susanne

9 maj 2014 00:48

Visst är dom, Carina! Tänk om man hade den förmågan ;-)
Aha, kommer hon från Skutskär? ;-) Det var fint där, tycker jag. Säkert ännu finare på sommaren.
Allt gott till dig och flickorna :-)
Susanne

 
Susanne P

Susanne P

6 maj 2014 19:25

Kramp i fingret?
ALDRIG! Jag måste alltid läsa dina underbara inlägg två gånger, bara för att få in allt; först den härliga texten och sen för att ta in alla dina underbara bilder! <3 <3

DEN bollen verkar vara en utmaning...kanske jag skulle testa den på mina "sabotörer"? ;)

Fina teckningar.

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

9 maj 2014 00:45

TACK, Susanne....du är så snäll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards