quilaoronja

Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

Ingenmansland!

Av Susanne - 6 maj 2014 21:52

Mitt i ingenstans, så känns det när man vandrar här.

Det är så otroligt vackert, och lika otroligt tyst.

Att försöka föreställa sig att det faktiskt varit liv och rörelse här, det är väldigt svårt,

men det finns många, många bevis för att det varit så.


Tänka sig.......

  


Det syns ganska tydligt resterna av husgrunder.

Att någon dessutom satt upp små skyltar, med gårdsanmnen,

det gör det hela ännu mera verkligt.



Vi hann se så mycket fina gamla platser, på dom ca 3,5 timmarna vi var ute i skogen.

Joo då, visst hade vi fika och mackor med oss.

(Äter aldrig mackor annars, enbart i skogen)


Dom här skyltarna, som sitter uppsatta på många av husgrunderna,

och jag finner det så spännande....


                    



Något som uppskattades av Ronja o Skorpan i alla fall,

det var allt VATTEN!



Det här stora området var som en enda stor flytande matta.



MAn tror knappt det är sant....men den som är mest badtokig numera,

det är den här lilla tjejen!

Skorpungen hon simmar och simmar, så fort det finns möjlighet.



Den enda som absolut INTE simmar, det är ju Mammut.

Nu har han även lärt sig, att när tjejerna badar, då är det bäst att hålla sig undan......

För när dom kommer upp ur vattnet, då ser dom till att ställa sig bredvid Mammut,

innan dom sedan rystar av sig allt vatten....på honom, hahaha



"Oj, vad långt jag kan se!!!"



"Kolla....vad högt upp jag är!!"

"Ser ni mig där nere?"



Det var en väldig fart på alla hundarna i dag.

Är så himla glad att Skorpans tre månader långa "löp-period" är över,

och att hon nu är helt och hållet som vanligt igen.

Lite tokig!



Fick inte riktigt med hela Mammut i hörnet.....

"Goes Bananas" har fått en betydelse!



Våra galna, glada hundar!



Jag vet inte riktigt om det går att se, hur träden växer på bergens smala avsatser.

Hur är det möjligt, undrar man?



Fina, gamla körvägar......



Sötaste..........



"Blir det nått´godis nån´gång, eller?"







Ännu en husgrund......ST. Måsen, från slutet av 1700-talet.



En otroligt vacker promenad, som visserligen tog sin tid....

Men, vem har bråttom?

Tur  med vädret hade vi också, för när vi var på väg hem,

då kom regnet som var utlovat.



Kan väl säga, att inte blev Skorpan så mycket renare i dag,

efter allt badande, och därefter rullande i "smeten".

Gödsellukten, jaa, den har vi väl vant oss vid, hehe.


I morgon blir det till att träna lite igen med dom båda.

Kul!


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards