quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Ett tråkigt besked.....:-´(

Av Susanne - 7 maj 2014 20:55


                                      

"Men HALLÅÅÅÅ, måste bilden vara så smal....vi får ju verkligen trycka ihop oss!!"


Regn!!

Det var ett väldans regnade i dag......men vem bryr sig om det?

"Inte jag!!"



"Eh, joo, jag står bara här o hänger lite......"



"Men måste du fota nu??"

"Blev lite tokigt när jag skulle hoppa över lite snyggt"

"Fastnade liksom......"



Dagens regn-promenad gick upp i vår skog.

"Håller på att mala ner skogens alla pinnar här nu!"



   "Men jösses, vad det regnar mycket......det droppar ju in i ögonen på mig"



"Jag håller koll!"



Det var "något" alldeles i närheten som knakade i skogen,

men det var ingen som vågade visa sig för oss.....Säkert rådjur, som vi har gott om.



Tänk va, att dom här flickorna betyder så mycket.

Dagar som i dag var det extra påtagligt.......



Att resa långt i bil, att försöka sova i en inte alltför ordentlig säng, och mycket mycket mera.....

det sätter sina spår.

Just sovandet är väl inget som är så annorlunda mot hemma,

men hemma kan jag göra allt i min takt, på mitt vis.



Skön sitt-stil!



Blev därför tvungen att uppsöka min "kära" läkare, som alltid finns där för mig.

16 sprutor senare, släpper värken så sakta, och livet återgår till det vanliga igen....PUST!




Då finns ni där!

Mina underbara hundar.

Ni säger ingenting, ni bara finns där hos mig,

och torkar mina tårar när det känns som tuffast.





Fick ett tråkigt besked i dag........



En av Ronjas systrar finns inte mera i livet......

Det är en alldeles för låg ålder för en hund att gå över regnbågsbron.

Mina tankar går till matte, som förlorat sin allra bästa vän   


 



Hittade en bild, som jag lånade, på Ronjas mamma i dag.

Hon heter Paquerette av Lee Armand aka Zaphir, och har faktiskt fyllt hela 9 år!!

DET känns härligt att höra!

Hon är fortfarande väldigt lekfull, med benen fyllda av spring...

(Ska se om jag kan få tag på en bild på Ronjas pappa också, och göra ett slags collage, tänkte jag)



Ingen träning blev det i dag, så klart, men vädret var ju inte så inspirerande precis.

Vi får se om det slutar regna till i morgon.


Det var allt.....en blandad kompott, kan man väl säga.


Kram

Susanne

 
 
Josefine

Josefine

8 maj 2014 04:56

Du tar väldigt fina foton! :)

http://klumpetassar.wordpress.com

Susanne

9 maj 2014 00:50

Tack så mycket, Josefine :-)

 
Sofia

Sofia

8 maj 2014 05:49

Så tråkigt när unga hundar dör.
Så fina dina är.

http://www.echosierra.se

Susanne

9 maj 2014 00:52

Ja, man blir så ledsen :-( Man vill så klart att dom ska nå en hög ålder. Dom jag hört talas om nu, har verkligen inte kommit mera än halvvägs i livet, tyvärr.

 
Liz Nilsson

Liz Nilsson

8 maj 2014 08:41

Hej !
Vilka fina foton du tar :)

http://www.lini57wordpress.com

 
Ingen bild

Siv

8 maj 2014 11:47

Så härligt att sprutorna hjälpte! Mindre härligt att du behöver dem. Har tyckt synd om mig själv, när jag linkar omkring med min dåliga höft, nu slutar jag bums med det!
Så tråkigt när man förlorar sin fina djurvän, vi vet ju hur det känns. liksom många andra. Det känns i hjärtat igen.
Dina flickor är verkligen underbara, en riktig glädje"injektion"! Hoppas nu du får må bra länge, länge!

Susanne

9 maj 2014 01:05

Känns väldigt skönt att det finns en lösning som hjälper mig för en stund, i alla fall.
Jag tycker absolut att du ska fortsätta tycka lite synd om dig själv....alla har vi våra krämpor ;-)
Visst är det så, Siv...minnena finns där, och kommer snabbt tillbaka, när man får besked om vänners hundar.
Kramar till dig
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards