quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Jag tror jag kom på det nu......

Av Susanne - 10 maj 2014 21:46


VILTSPÅR!

Så himla skoj det är.

Vi är nog lika förtjusta i det både hundarna och jag.


Ronja först ut i dag.

Ett öppet spår som var lagt i går.

Spännande, tyckte jag, för senast var hon inte på humör alls....men jösses vilken skillnad!

Som en liten rälsbuss gick hon.


Skorpans tur! Samma sak med hennes spår...det hade legat sedan i går,

och hon har absolut inga problem med spårningen, det har vi sett så många ggr.

Men jag tycker nog hon slarvade iväg lite i dag....."fuskade" och genade, tog spåret i vinden...

Aja-baja   

Skorpan fick dessutom ett skott!

Det har hon aldrig testat tidigare,

och hon reagerade som jag trodde.......med andra ord INTE ALLS!

Hur som helst , det gick helt ok i dag!


Det blir ganska mycket att gå....först lägger vi spåren (anlagsspåren), så går vi våra egna spår,

vi går även med som "andra man" på våra kompisars spår.

(Man går aldrig ensam)

Ställde in "Runkeeper" för att se hur långt jag gick.....och suma summarum blev det bortåt milen.


En spårdag med högsta betyg!


Innan vi styrde hemmåt, åkte vi iväg för en "bus-stund" med kompisen Linus.

Och trots att hundarna haft det ganska jobbig hela förmiddagen,

var dom alla tre sugna på lek!



Att fota när man går ett spår är förstås omöjligt, så dessto mera bilder efteråt.

Inte direkt sol, så jag "lekte" lite med olika inställningar på kameran.

Svårt, men kul!


"Hallå, finns det nån' som vill leka med mig???!"

                                     

"VA?"

"Var det någon som nämnde LEK?"



"Jag är på, kom igen nu Skorpunge........!"



En leksak som legat bortplockad ett tag, blir genast som en ny igen.



Ronja, Ronja, du behöver inte visa dina fina tänder varje dag!



Under en tid, så har jag kännt mig så.....jaa, ledsen.

Jag har fått tråkiga påhopp om en det ena, en det andra....som jag tyvärr tagit åt mig för.

Dumt, men det kunde jag inte göra så mycket åt.

Jag vet inte vad som hände i dag?

Tog mig ett ordentligt tänk,

Ronja och Skorpan kom vid flera tillfällen och liksom knuffade på mig.

"Kom igen nu matte!!"

"Vad är det viktigaste i mitt liv?"




Inte sjutton är det andras åsikter om mig i varje fall!!

Jag har "rent mjöl i påsen", känner inte att jag gjort någon något illa, men alla är vi olika.

Vi har olika värderingar, olika syn på saker och ting, det kan ingen ändra på.

Alla kan inte älska alla.....



Jag har mina kära vänner, och dom är jag rädd om.

Så har man ju även bekanta, dom är också viktiga på sitt sätt.



En vän skrev några kloka rader.......


"The older I get, the less I care about what people think of me.

Therefore the older I get, the more I enjoy life!"


Tyckte den var mitt i prick!




En del inställningar var riktigt bra på kameran....det finns en hake dock!!!



Jag minns inte hur jag ställde in dom små "knapparna"?               




Hundarna har fått pälsvård i kväll också, vilket var riktigt välbehövligt.

Så nu får man nästan, men bara nästan, hoppa upp en stund i sängarna!




Mina trogna följare   


Nu snabbt stänga ner här, och sova några timmar.....hoppas på ok väder,

så blommorna kan komma ner på sina platser.


(om ni tycker det saknas bokstäver lite här o där....så gör det

nog det.....dom börjar ta slut, helt enkelt!) HAHAHA!


Kram på er

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

11 maj 2014 12:23

Om du visst vilka kommentarer jag fått senaste 6-12 mån om Jesper.....
Allra "helst" o mest envist av folk som egentligen ALDRIG känt honom....
Även om jag lärt mig att bry mig minimalt så "stinger" det ju lite. Det var SÅ skönt höra djurvårdaren/sköterskan som avlivade ge mig helt rätt :D
Så måste jag nog bara komma igång och testa spår med Assar! Han spårar ju hej vilt alldeles själv ;) Får gå till biblioteket!
Kram!
Och PUSS till de där som är det riktigt viktiga!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

11 maj 2014 13:40

Först: Så roligt att du verkar känna dig bättre både till kropp och själ! Underbara bilder som vanligt och alltid en liten tröst, när saknaden efter Mischa dyker upp allt som oftast, trots de två underbara "huliganerna" (jag föredrar att kalla dem gulliganer) från Rumänien som Miriam och hennes sambo tagit hand om.
Sedan: Ja, det finns folk till allt. Att få påhopp, trots att man har rent i mjöl i påsen är verkligen inte roligt. Påhopp är aldrig roliga - varför kan man inte diskutera lugnt och sansat i stället, så att ev missförstånd blir utredda? Så, nu går vi vidare och vänder ansiktet mot solen! / Siv

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

12 maj 2014 22:45

Hej SIV!!
Undrar om den där saknaden någonsin försvinner....näe, det gör den nog inte. Helt ofattbart att se dom två "gulliganerna" nu, om man jämför med hur dom såg ut innan dom kom hit. Underbart!
Jag håller med dig fullständigt! Nu kör vi på igen, och även om vi inte haft någon sol på väldigt länge, så går vi vidare....framåt! Om någon har "problem" med mig, så är det ju faktiskt deras problem ;-)
Kram på dig, Siv <3
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards