quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Vi kör......!

Av Susanne - 15 maj 2014 22:53

Först av allt....lite reklam!!

Vi ska vara med på det årligen återkommande Djurexpo, Himmelstalundsgymnasiet i Norrköping.

Det ska bli jättekul, för vi har fått förhinder dom tidigare gångerna som det varit.

Men, i år, då ska vi inte få förhinder.


Vi, dvs. vår lilla grupp spm kör snnendrag i Östergötland, 

ska alltså visa upp oss, och vad vi gör, tillsammans med hundarna.

Det blir lite olika dragmoment, samtidigt som vi berättar om hur det går till, lite historik, m.m


När vi visat själva draget, så kommer vi även att dra barn som vill åka med en sväng.

Och det bästa av allt, det är helt gratis!!


    Varje år  har dom också en rasparad, där det visas så många olika raser som möjligt,

samtidigt som en speaker berättar lite.   

I år har jag fått "äran" att gå med Ronja,

vilket känns extra roligt eftersom barnbarnen, Milton och Meya kommer vara med också. 

Inte nog med det.......berättade om detta för min kompis, Mammuts matte, 

så hon ringde och kollade om dom hade någon Grand Danois som skulle vara med,

vilket dom inte hade....så även Mammut-killen kommer deltaga i paraden!!! 


Kul va?!


Nog om det!!


Det har varit lite dåligt med bloggandet en tid, vilket inte alls känns kul egentligen.

Men efter allt skitsnack som varit, tappade jag liksom gnistan.....


Har nu tagit mig en rejäl funderare på detta, och kommit till ett beslut!   

Jag älskar att fota....framförallt hundarna.

Jag tycker det här med att skriva och lägga in bilder är riktigt roligt.

En liten hobby som växt och växt.


Nu tycker inte jag att någon annan behöver lägga sin näsa i blöt i detta ämne,

så därför kör jag på....preciiiis som vanligt, och skiter i andras okänsliga kommentarer.

Bort bort med dom!  



Lite bilder!


"Jag lovar, jag har ingenting i munnen.....helt säkert!!"




"Kolla själv då får du se, att jag inte har något i munnen"

                      



Att jaga varandra, det är en av höjdpunkterna på våra promenader.


     



          

"Öh, men knuffas inte då, Ronja!"




"Aldrig att jag knuffas heller, jag som är sååå snäll"




Ingen fara skedd, Skorpan är snabbt oppe på benen igen.

(Men lite sur ser hon allt ut)

  




"Urk....nu fick jag visst in något i munnen

som inte smakade så där gott som jag trodde"




"Nu så....nu känns det bättre!"



"Men!!"

"Vad har du ätit för något, Skorpan??"

"Och inte delade du med dig till mig heller?"




I brist på stora stenar att hoppa opp på.....jaa, då får det bli en grushög!




".........men kan du sno dig på nu, matte....ser du inte att jag glider ner i gruset!!!"



I dag har vi också varit och rekat inför lördagens "uppvisning".

Vi har ju bara en viss tid på oss, så det måste planeras lite, så man får med det mest intressanta.

Samtidigt bör det ju sägas på ett lättfattligt sätt....alla är inte hundmänniskor....

Märkligt egentligen, hahaha





Ronja nära kameran......




Och Skorpan likaså.



Nu har vi 2 veckor kvar till tävling....gissa att vi tränar....lite varje dag.

Tror på korta träningspass.....för även jag blir trött i huvudet.

Vad ska då hundarna bli?




Så, nu har ni kommit till slutet...heja heja   

Klockan blev som vanligt massor, och jag som ska opp tidigt?


Vi ser fram mot morgondagen........kommer bli sååå himla kul   



Kramar till er alla, lite extra till  alla ni som skrivit meddelanden till mig.

Gissa att det värmer och man blir så glad.


Susanne


 
 
marianne

marianne

16 maj 2014 08:34

Du får inte sluta o blogga, jag älskar o se dina fina hundbilder o läsa vad ni gör.Strunta i dumma kommentarer,(inte lätt)de är väl avundsjuka, eller har de ett väldigt fattigt liv.

Synd att det är långt till Norrköping,hade gärna sett sennenuppvisningen.

Tack för du delar med dej ♥
Kram

http://www.mapes.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elis

16 maj 2014 09:35

Stämmar 100% i om vad Marianne skrev!!!
Din blogg är trevligast :-)
Tack för alla fina foton och rolig skrivning.
Hälsar Elisa

 
Eva H

Eva H

16 maj 2014 09:49

ÅH! En högsak som jag hade kunnat hänga med på!!!!
hälsar Assar som dystert brukar åse balar o annat där han faktiskt inte har en chans :D
Skorpan ser ut som "Nå nu j.......!" :)
Vad människor som inte kan överleva utan att gnälla, var småelaka och dumma tycker och tänker ska du bara strunta i!
DIN blogg! DINA bilder! DINA hundar! M.a.o gör du precis som DU vill!
Så får den läsa och titta som trivs med det, andra kan sluta att ens tjuvkika!
Punkt.
Och KRAM!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Titti Modh

16 maj 2014 18:15

Håller med förgående talare.....å som alltid lika fina bildet på tösera !!
Kram te dig !

 
Sofia

Sofia

16 maj 2014 19:37

Så kul. Hade det varit närmare hade jag kommit å tittat på sennendrag!

http://www.echosierra.se

 
Camilla

Camilla

17 maj 2014 05:28

Du har en underbar blogg med härliga bilder på dina vackra hundar i de finaste miljöer. Har följt dig en tid och inspireras av allt kul du gör med dina bernertöser. Så sluta inte blogga, DU behövs :-)

http://www.pepsiochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards