quilaoronja

Direktlänk till inlägg 18 maj 2014

Dom var såå duktiga.......!!! ALLA ;-)

Av Susanne - 18 maj 2014 00:31

            

Här har vi tillbringat större delen av dagen, och vi har haft så kul.

Uppvisning av sennendrag, med ganska många på åhörarplats.

Trots värmen, som helt plötsligt kom i dag, var alla hundarna så himla duktiga.

Milton och Meya var med mig hela dagen, och var nog rätt stolta över "sina" hundar.


Ronja, denna omtänksamma hund....

"Sitter ni bra där bak nu barn?"

"Nu kör vi......full fart!!"



Tror att "publiken" tyckte att det var ganska roligt att se detta,

det är ju inte så vanligt, och dessutom bara sennenraserna som utför det.


När vår "uppvisning" var klar, fick alla barn som ville, åka med en sväng i vagnarna.

Mycket uppskattat!!

(På bilderna är det barnbarnen, Milton och Meya, som åker vagn.)

Skorpan och Mammut var också med ....som maskottar, haha.



Under rasparaden gick barnen också med mig,

Meya "hjälpte till" med kopplet.....vilken tur va!


Meya har blivit en riktig liten hundtjej.

Dom följde ju med mig hem i eftermiddag,

och Skorpan o Meya tror jag inte släppte varandra under många minuter.


Hon "tränar" med dom, och ber mig ta bilder........vilket så klart, inte känns alls jobbigt   




Här smyger dom båda på....någonting, som en mormor inte riktigt förstår?




Skorpan älskar barn......och vuxna också, för den delen....och jaa....... allt tror jag!

Hon ÄR en underbar hund.......som också är såå söt i mina ögon....förstås.



En "snabb-blogg" bara, efter att ha leverat hem barnen nu........

För i morgon är det "opp o hoppa" igen.....helst innan klockan ringer.

Mot spårskogen.....men herregud, det är ju snart juuuu!!!


"To be contued........."  


Kram

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

18 maj 2014 09:53

Så fina bilder. :) Härligt att solen och värmen kom ändå, även om d blir lite varmare för hundarna. Hur är sennen pälsen? Ska den isolera mot värme också?

http://www.echosierra.se

Susanne

18 maj 2014 22:30

Tack, Sofia.
Det här pratas det om mycket!!! Bernerns päls. Många rakar ner sina Berner helt och hållet på sommaren, för att dom tycker så synd om dom i värmen. Veterinärer och annat klokt hundfolk jag pratat med, håller med mig i att dom behöver sin päls. Värmen cirkulerar så klart i pälsen. Därför klarar dom både kyla och värme, precis som du säger. Att raka ner, eller klippa ner en Berner är helt fel enligt mig. Då måste man tänka på att skydda dom riktigt ordentligt från solens strålar. Dumt!
Allt gott
Susanne

 
marianne

marianne

18 maj 2014 10:09

Vilken härlig dag ni har haft.Sennenhundarna är perfekta drag hundar, Nadja älskade när jag tog fram kärran o vi skulle gå o handla o hon fick dra hem varorna.

Skorpan är inte bara söt i dina ögon, jag tror att alla tycker hon har det lilla extra, så söt som hon är.

Ha det gott.
Kramiz Marianne

http://www.mapes.bloggagratis.se

Susanne

18 maj 2014 22:45

Hör hört flera som säger det, att deras Berner blir så lyckliga när dom får dra. Och jag ser ju bara på våra här.
Kramar från oss, Marianne

 
sara

sara" title="http://bloggplatsen.se]sara[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]sara[/url]

18 maj 2014 10:15

Ni verkar ha haft det underbart! !! Jätte mysiga bilder, så härligt med barn och hundar:)
Kram sara

http://hungryeyes. bloggplatsen.se

Susanne

18 maj 2014 22:47

Hej Sara, det var länge sedan! Jag kommer inte in på din sida, och förmodar att du vill ha det så ;-)
Hoppas allt är bra med dig/er. Tänker på dig ibland

 
Eva H

Eva H

18 maj 2014 11:17

Vilken bra dag det blev!
Härligt med solsken, men värmen..... Ja ja, dina hundar klarar väl den rätt bra också? (Tänker på sommaren när jag hade en svart nerklippt pga eksem. Han var helt klart den av då 4 som tyckte minst om värmen!)
Kikar på Meya och tycker mig sig klara likheter med mormor, trots att jag aldrig träffat er :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

18 maj 2014 22:52

Ja, visst blir dom väldigt varma, när dom är svarta också. Men som tur är gillar dom vatten, och är då lätta att svalka av. Vet flera som rakar ner sina berner, för att dom tycker synd om dom i värmen. Jag anser att pälsen skyddar, både mot kyla och värme. Luften cirkulerar i pälsen när det är varmt. Utan päls bör man också skydda dom extra mot solen. Näe, pälshundar har fått päls av en anledning, tror jag. Så är det självklart skillnad om dom av hälsoskäl måste klippas/rakas ner.
Tror du det....jaa, det finns dom som säger det ;-)
Kramar
Susanne

 
Terése

Terése

18 maj 2014 14:50

Underbart! Och så fina bilder :)

Är ju så en vill skaffa en bernersennen bara för att kunna vara med i sennendraget. Faktiskt avis :P Nej, men min lurv skall få dra förskolebarnen på sonens förskola snart är det tänkt, då det har efterfrågats. Det är iaf något :)

http://bouvierbaby.se

Susanne

18 maj 2014 23:06

Tack, Terése :-)
Men er "lurv" drar väl ganska mycket också, vad jag förstår? Förstår att det efterfrågas, att få åka hund o vagn :-)

 
play dvds windows 10

play dvds windows 10

19 juni 2019 16:35

Nice post i like this dog this is an awesome dog. This dog have a lot of skills to rescue the people.

http://https://windowsclassroom.com/play-dvd-windows-10

 
how to play dvd on laptop

how to play dvd on laptop

19 juni 2019 16:37

I like this dog this is an awesome dog this dog is used for rescue the people while they are in danger.

http://https://windowsclassroom.com/play-dvd-windows-10

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards