quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Lilla mamma.......

Av Susanne - 20 maj 2014 21:45

Det blev precis så där som jag hoppats på i dag.

Man kan ju aldrig vara säker.

 Ni som varit inne här ibland och kikkat,

          har kanske läst om min "lilla mamma" som snart blir 91 år, och rätt trött...

         Att få med henne utanför hennes bende är inte det lättaste precis.

      Men, tro det eller ej, i dag ville hon följa med oss på en lite "tur"

Jag blev så glad.



Vi åkte till hennes absoluta favoritställe, alla kategorier.

Dit har hon åkt i alla år, vid just den här tiden på året,

för att se alla underbara liljekonvaljer stå i blom.

Så även i år fick hon se denna underbara plats.


"Tjohooo, kolla, jag hittade en sko, matte!!"

"Får jag ta med den hem??"

"Snälla!"


Det händer ibland, att jag blir så irriterad på min mamma,

trots hennes ålder, eller kanske är det pga?

Hon har ju haft tre stroke, där alla satt sig på talcentrum,

så det kan ibland bli rätt kruxigt med att förstå vad hon menar.

Men vi brukar förstå bvarandra rätt bra, faktiskt........vi har ju några års träning.


"Aha...VATTEN!! Om man skulle ta sig ett dopp, kanske??"



"Vad säger du, Skorpunge, ska vi hoppa i?"



"Klart vi ska........"



Klart härligt vatten i den lilla ån.

Numera är det Skorpan som befinner sig mest i vattnet.

Det kunde man inte tro förra sommaren......

Badtokig, det är bara förnamnet!




Vi satt där på en bänk, med varsin kaffe.....bara vi och alla fåglar som kvittrade.

Det behövdes inte så många ord då, vi bara njöt.....

Njöt av att vara tillsammans, min mamma och jag....det är liksom bara vi.

Aldrig, aldrig någonsin, skulle jag göra henne något som gjorde henne ledsen.

Är så tacksam att hon fortfarande finns här hos mig.





Vi skrattade en hel del också......åt tokstollarna, som spelade apa.

Är övertygad om att dom är medvetna om när man skrattar åt dom.

Då liksom rasar dom ut ännu mera, i sina vilda lekar med varandra.




"Jag kan inte bara simma otroligt bra...jag kan göra

fina vattenmönster med min svans också!"

   



Tid för eftertanke, det skulle man kunna säga om i dag.

Jag njöt!


SKOOOORPAN!!! Nu ska vi åka......!


"Jag kommer!"



Total lycka......

Att se den glädjen, det betyder allt....det var så enkelt att ge henne det   

I morgon kan det vara för sent, det får vi aldrig glömma.

Att "bråka" om små ovidkommande saker, det är så onödigt, och fullständigt meningslöst.


Den här dagen kommer vi minnas tillsammans länge, det vet jag.

Och liljekonvaljer fick hon med sig hem.



I kväll hjälpte jag till att lägga spår igen, till i morgon kväll när det är kurs.

Det gör mig ingenting alls....joo, det skulle väl i så falla vara att inte hundarna kan gå med mig.

Men dom var med när vi satt och babblade en stund efter avklarad spårläggning.




Skorpan satte genast igång med sitt spårande.......och hittade en räv!! (Död)

Den tyckte hon var en aningens läskig faktiskt   


Nu så, nu var jag nog klar för denna gång.....

Sängen ska få ett besök, och jaa, det är alldeles för sent...egentligen!!!


Allt gott till er


Kram

Susanne

 
 
siriosmilla

siriosmilla

21 maj 2014 06:12

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!!!

http://siriosmilla.blogspot.se

Susanne

21 maj 2014 10:41

Ja, Brita, det blev en riktigt bra dag, som kommer finnas kvar i minnet länge, länge.
Tänker faktiskt på dig ibland, när jag är med min mamma. Märkligt egentligen, vi känner ju inte varandra.
Kram till dig

 
Anette

Anette

21 maj 2014 09:29

Hej svejs!!
Sitter här med tårar i ögonen o önskar att jag fått den där lilla stunden med min mor som du hade igår <3. Min mor gick bort 1997 och jag saknar henne väldigt mycket. Kramar till er alla från mig :)

http://www.afdragon.se

Susanne

21 maj 2014 10:38

Hej, och tack, Anette.
Det är dom små stunderna som gör skillnad, och betyder så mycket. Så ledsen för din skull, och förstår att saknaden är svår. Jag vet inte hur jag ska klara det......
Varm kram tillbaka

 
Eva H

Eva H

21 maj 2014 10:18

Bilden på din mamma med blommorna säger allt!
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

21 maj 2014 10:34

Tack, Eva!
Kram

 
prilyckans

prilyckans

21 maj 2014 11:38

En så härlig bild på en mamma, en bild säger så mycke.

http://bloggplatsen

 
Susanne

Susanne

21 maj 2014 23:00

Hej!
Vilken fin blogg. Och vilka vackra hundar..:)
Så fint du berättar om din mamma..och kanonbild på slutet.

http://www.mylovleydog.se

 
Anneli

Anneli

22 maj 2014 14:11

Vilka härliga bilder och vad underbart att kunna glädja sin gamla mamma med en fin tur ut i naturen.

http://hundisthlm.blogg.se

Susanne

23 maj 2014 01:35

Tack, Anneli. Jaa, visst är det. Man får ta vara på stunderna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards