quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Jag ska inte säga....

Av Susanne - 21 maj 2014 22:21


     .....det trodde jag aldrig.

          För den här lilla Skorpungen, hon slår mig med häpnad gång på gång.

       I dag, då skulle vi "tävla" lite, Skorpan skulle få gå ett Öppet spår!

När Skorpan var drygt 9 månader, då tog hon sitt anlagsprov,

så jag vet att hon är en duktig spårare, trots sin unga ålder. 

Men i dag var förhållandena väldigt svåra,

pga att det varit så otroligt varmt under dagen, sedan spåret hade lagts ut i går.   


Och gissa vad!?!?!

Hon fixade det!!

Klarade sitt första öppna spår med bravur, och fick en 1:a.

Go'aste Skorpunge, som är så himla härlig.


"Jag kan väl bara få tugga lite på klöven???"

"Det var ju faktiskt jag som hittade den!"



Jaa, jag är så stolt!!

Läser och njuter......



        

Vår duktiga tjej   



Ronja, som satt i bilen och väntade när Skorpan "arbetade",

gjorde precis som hon brukar....skällde och ylade

när inte hon fick vara först ut i spårskogen i dag.

Undrade först om Skorpan skulle bli störd av henne, men icke!

Hon visste precis vad som skulle göras.

(Man skulle ju kunna tänka sig annars, att Ronja sa åt henne,

"Du FÅR INTE spåra före mig, din lilla skitunge"     


Nej nej, här sitter vi ICKE och tigger i alla fall......  



Skorpan fick även "hälsa på" räven i dag.

"Nej men fy för sjutton, vad är detta?"



"Jag vägrar....tänker inte ens titta på den....den rör ju inte ens på sig?!"



Ronja gick sedan sitt spår, som för dagen också var lite svårare än vanligt.

Ett spår som ligger i värmen som var i dag, det är bland det svåraste för hundarna.

Men jag fascineras varje gång över deras fantastiska näsa, som leder dom så rätt, så rätt!




Det var inte alls tungt att köra hem i kväll....bilen gick liksom av sig självt.

Hon är den duktigaste Skorpungen som finns......tycker jag!



Åh, så himla glad jag blev över Skorpan i kväll.

Hon kan, den tjejen   


Kram på er där ute

Susanne

 
 
Hanna

Hanna

22 maj 2014 10:13

Vad roligt och vilken duktig tjej :)

http://www.kennelblagul.blogspot.se

Susanne

23 maj 2014 01:30

Ja, tack, Hanna. Hennes förmåga att spåra märktes tidigt, och att få "svart på vitt" är alltid kul :-)

 
Ingen bild

Solveig

22 maj 2014 16:08

Vad fina o duktiga spårhundar de är båda flickorna. Som vanligt härliga bilder och en underbar bild på din "piffiga" mamma i förrgår. Gott att kunna njuta tillsammans i naturen, det är ju inte alltid det behövs så många ord!
Ha det gott!

Susanne

23 maj 2014 01:38

Tack, Solveig

 
Sofia

Sofia

22 maj 2014 21:50

Grattis till er!

http://www.echosierra.se

Susanne

23 maj 2014 01:38

Tack, Sofia :-)

 
Ingen bild

Siv

22 maj 2014 22:46

Klart hon är duktig! Så mycket tid som du ägnar åt dem och så mycket kärlek de får!
Sådan matte, sådan hund! :-)

Susanne

23 maj 2014 01:40

Åh, vad snäll du är, Siv...tack så väldigt mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards