quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 maj 2014

Så spännande!!

Av Susanne - 27 maj 2014 21:50


 Smidde planer........så bestämdes det......dit ska vi åka!!!

Det var förstås Mammut och hans matte som vi skulle möta upp,

för ytterligare ett äventyr.

Dom här äventyren är så himla fantastiska.....vi säger samma sak varje gång!

Det ÄR viktigt att fylla på förråden med "LIV", för att orka med vardagen.

    

"Det var vi tre, som gick en långpromenad i skogen....jaa, våra mattar fick också hänga med!"


Återigen, förundras vi över att vi aldrig någonsin träffar på en endaste människa,

trots att vi faktiskt går både långt och mycket?

 

                                


Ofta, på våra vandríngar, finns "gästböcker" utplacerat, som man kan skriva några ord i.

När man varit där, osv.

Vi kikar så klart i dom och ser att många gått där,

men aldrig samma dag som oss.


Underbara stigar, som tar oss fram genom gammal härlig skog.



Våra fyrbenta vänner, är så duktiga, ställer aldrig till med någon.....

Det finns väl en liten detalj som dom skulle kunna bli bättre i.......

Att "tigga".....(INTE TIGGA alltså)!!!

Varken Ronja eller Skorpan (och tror absolut inte heller Mammut) tigger hemma.

Men när vi är på utflykt.....då är det tydligen en helt annan sak?


Nosarna stoppas långt ner i våra ryggsäckar, i jakten på något gott!




Dagens etapp blev nära 8 km lång, så det tog några timmar.....om man då lägger till tiden för fikapaus,

jaa, då blir det ännu mera tid.

Men det är det som är så skönt, när man inte har en tid att passa.....då får det ta tid!




Stensittning!



Vilken lycka!

Vi passerade en hel del vatten, så den som ville kunde ta sig en simtur.



Fint vindskydd.

Det fanns även dass!!!


I vattnet, där följer INTE Mammut med.....Näe, han gillar inte att bada han.

Men han tittar väldigt intresserat på tjejerna, när dom plaskar omkring.




"Vad sa du???"

"Ska jag inte bada mera???"



"Pyttsan....det gör jag i alla fall....så det så!!!" 



Vi hade hört tranorna sjunga, under stor del av vandringen....vore så kul att se dom, sa jag!

Och, se där!

Där är dom ju!



En duo som tar ton!!!

 Vackra sångare     




 Flygande trana.

 




Mäktigt att se dessa stora fåglar. 

 


Vi stod länge och tittade på tranornas beteende, har aldrig sett dom på så nära håll.

Vet inte om hundarna blev lika fascinerade, för dom stod också tysta och bara tittade.


Mera sim!



        

 Skorpan apporterar.....pinne!


  

 "Jag kommer stanna i vattnet, faktiskt!"



"Snälla, kan jag inte få bada liiite till bara?" 



HAHAHA, när jag fick se den här bilden,

var jag tvungen att se om det var något fel på Skorpan?

Hade  hon ont någonstans?

Hon sitter ju verkligen som att hon uträttar sina behov?!

Men nej då, när jag sa sitt och stanna, så satt hon sig ner....vilket inte kan ha varit speciellt skönt...

hon hade en pinne som stack upp, rakt in i baken!

AJ!!

Säger matte sitt, jaa, då är det väl SITT!   



I väntan på färjan hem igen, var det så här fint.

Svanar som samlades inför natten.....(kanske)


 Förråden för välbefinnande är åter påfyllda!


Kram

Susanne

 
 
Carina

Carina

28 maj 2014 11:27

Ni verkar haft en bra dag i skogen! Det är så härligt avkopplande och promenera i skogen! Jag längtar tills Krita är bra i benet och vi kan gå långpromenader igen.

Ha det bra

http://carinaduvefjord.blogg.se

Susanne

29 maj 2014 00:31

Förstår att du längtar, Carina. Skogen är så härlig att gå i med hundarna.
Är det bättre i benet???

 
Sofia

Sofia

28 maj 2014 17:12

Så fina bilder. Så vacker natur och hon räcker ut tungan :) Det finns inget skönare än att vara ute på sommaren och se, upptäcka och framför allt slippa telefon, tv, internet :)

http://www.echosierra.se

Susanne

29 maj 2014 00:29

Tack snälla du!
Visst är det helt underbart, och så viktigt för kropp o själ....

 
Carina

Carina

30 maj 2014 16:16

Ja hon är mycke bättre i benet och har inte ont längre. Men efter som hennes mage inte tålde tabletterna hon fick, så har det varit ett större problem ett tag. Men peppar, peppar så verkar det vara bättre nu så vi kan börja öka upp promenaderna och se vad som händer.
Ha det bra

http://carinaduvefjord.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards