quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Var är Ronja???

Av Susanne - 29 maj 2014 21:25

Först startade vi dagen i spårskogen, tillsammans med flera "tokiga" hundägare!

Det var lite svårare i dag i spåren, pga att det blåst så väldigt senaste dygnet.

Ronja gick som vanligt bra, och säkert, medan Skorpan hade lite mera svårigheter.

      Det märks också tydligt, att Ronja har mycket mera erfarenhet,

men hon har ju också spårat i flera år.  


Det var sista "spårtillfället" för vår del,mtyvärr,

men vi kommer självklart fortsätta nästa kurs.


När vi kom hem, kände jag att vi bara måste försöka gå igenom så mycket som möjligt på draget.

På lördag är det ju tävling i Degerfors!!!




   Allt kan gå käpprätt åt skogen, eller också går det skitbra....som i dag!!

Ronja var riktigt duktig, klarade av dom där svåraste momenten som ingenting?

    



Men, det var i dag det.......lördag är en annan dag!





Ronja på plankan/trottoaren.



Skorpan fick agera störning under träningen,

och störde det gjorde hon riktigt ordentligt....


Till slut fick vi ge oss, och ägna oss åt lek och bus i stället.



Har någon sett Ronja???

"I alla fall inte jag", sa Skorpungen!



Den här lilla damen, är så full av hyss,

vilket så klart gör oss som ser henne sååå lyckliga!



            Happy....



And more happy...



Jaa, för det mesta/alltid, är allting så roligt i Skorpans värld.


I kväll åkte maken och jag till stan' för att äta en bit mat....nej nej, inte på McDonalds  den här gången.

Vi tog ett annat säkert kort, och åt på Elite Grand Hotell/Bishop Arms, där sonen råkar vara kock   

Gott gott!


Ibland tror sig Skorpan vara världens tuffaste........



...men hon blir snart varse vem som bestämmer här i huset!



Solig dag

Blåsig dag

Men en bra dag


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

30 maj 2014 11:39

Ha ha ha!
Sista bilden är ju bara extra underbar!!!
"Ooooooooh! Det där skulle jag nog INTE sagt/gjort!"
PUSS tjejer och lycka till lördag!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

30 maj 2014 23:17

Så fin hon är med sin vagn. Ser stolt ut. Vilken precision det måste vara att få den där vagnen att rulla rätt. Lycka till på tävlingen!

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards