quilaoronja

Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Såå himla nära.....

Av Susanne - 31 maj 2014 22:58



I dag har vi varit i Degernäs, för att tävla i sennendrag, Arbetsprov III, med Ronja.

Ni som följt oss vet att vi haft problem med, framför allt slolomen.

                               



Vi har verkligen tränat och tränat, och det har gått riktigt bra den senaste tiden,

Men vi har med levande varelser att göra, och det går aldrig att säga säkert hur det ska gå.


Här är några entusiaster, som väntar på att få "dra" igång.


Startnummer lottades....vi fick nr 3.......inte vara nervös nu.....

Gick en sväng med Ronja, satt och "pratade" lite med henne.

Det kändes ganska bra!!!




En som INTE var glad i morse, när Ronja och jag for iväg!!!

Skorpungen fick vara hemma med husse, hon får ju ändå inte börja dra tungt.



Så var det då vår tur.....

Var inte så himla nervös???

Kändes ganska ok faktiskt.


Gissa att jag var glad när Ronja fick poäng på slalomen!!!

Hon "strulade" lite i T-vägskorsningen, där hon normalt går ganska felfritt.

Jaa, ni ser ju på poängen......futtiga 2,5 poäng fattades för att klara AP championatet!!!

175 poäng var vi tvugna att ha.



Visst är det liiiite snöpligt, men jag är verkligen så glad och nöjd över Ronja inställning i dag.

Hon var glad, hon lyssnade på vad jag sa.....och jag själv skötte mig också rätt bra, tycker jag.




Arbetsprov har en tendens att ta lång tid i anspråk, så även i dag.

Så kvällen blev sen innan vi var hemma.


Stannade några ggr, så alla fick sträcka lite på sig.

Linus (som vi samåkte med) och Ronja satte genast igång med spring och lek.



"Kom igen då Linus, vi springer lite till!!"



Bästa, bästa Ronja, som var så duktig i dag, hon gör mig så otroligt glad.




Hemma undrade lilla Skorpan om vi skulle komma någon gång, och det gjorde vi ju.




Nå tar vi natt, efter en lång, men väldigt bra dag.


Tackar även för all tumhållning, som gjorde susen för oss.


Kram

Susanne


 
 
Lotta & Bernergrabbarna

Lotta & Bernergrabbarna

31 maj 2014 23:42

Så duktiga ni är, och så nära championatet. Nästa gång fixar ni det nog.
Kram

http://minabernergossar.bloggplatsen.se

Susanne

6 juni 2014 09:59

Tack snälla Lotta

 
Ingen bild

Frida S

1 juni 2014 08:56

Jätte grattis till erat fina resultat!! så synd att de var så få poäng som saknades! Men de tar ni nästa gång! =)

Susanne

2 juni 2014 01:45

Tack Frida! Jaa, visst, det kan man kalla NÄRA! ;-) Men jag är såå nöjd och glad över hennes prestation, hon var så duktig. (Matte klantade till det lite bara....några ggr) ;-)

 
Sofia

Sofia

1 juni 2014 20:38

lite snopet men så bra ni har jobba. Ni ska vara stolta! Snart kommer det :-)

http://www.echosierra.se

Susanne

2 juni 2014 01:30

Tack så mycket, Sofia! Jaa, haha, visst är det nära....så väldigt nära. det hade "bara" behövts en endaste futtig poäng, på ett moment med koefficients 3, så hade det varit klart...Men, vi jobbar vidare, och satsar på att plussa på med några poäng till nästa gång. Det ÄR verkligen inte lätt! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards