quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 juni 2014

Bar in dom i snåren....

Av Susanne - 5 juni 2014 22:17

  Att få ge sig ut i skogen......men hundarna och en fika-korg,

det är ett riktigt "Må-bra-medel"

    Ibland är det skönt att göra det helt ensam, och ibland med någon likasinnad.

     Att få med sig sonen, som hade en ledig dag från "matlagningen" på Grand,

det är aldrig fel!

Det är både hundarna och jag helt överrens om.           



Inte varje dag man festar på en räkmacka.

Gott!



"Och vi då???"

"Vad får vi???"



Efter promenad och fika, hamnade vi i en sandgrop, där vi varit förr.

Det är en grop som förr användes till att provskjuta kanonerna,

som tillverkades på Stavsjö Bruk.



Ronja och Skorpan älskar att få springa i sanden...upp och ner!



Brant så in i hoppasan, så man får ta i med benen för att ta sig upp på toppen.



"Så där ja, då var man högst upp då!"



Skorpan tog sats, och kastade sig utför....



Här fick Ronja syn på en "liten figur" som kom smygandes ut ur skogen....?

Det var en äldre dam, med två små, små hundar i koppel......Jaa, vad händer då?

Joo, Ronja far iväg mot "damen"......skällandes, så klart....

Skit, tänkte jag, men sa i stället..."Kom här Ronja....så där gör man väl inte"

Döm om min förvåning, när Ronja stannar och sätter sig ner,

20 meter innan sällskapet, och är helt knäpptyst?!

Bra där, Ronja!!!

"Jag ber om ursäkt, om hon skrämde er, sa jag.....och gissa vad...."damen" svarade inte ens,

utan bar iväg med sina små hundar, in bland snåren,

förmodligen livrädd för att dom skulle bli uppätna, alla tre   



"Arbetet" i sandgropen fortsatte.....gräva, i hopp om att hitta något.



Rejäl träning att ta sig upp på toppen...



Oj då, här skäms visst Ronja lite!



Dags att vända tillbaka till bilen......då inser vi att vi "tappat" ett koppel.

Säger åt Ronja att söka.....hon springer iväg, letar.....



...gissa att vi blev snopna, när hon helt plötsligt kommer nerglidandes i sanden,

med kopplet i munnen!!!

Vilken tjej!!



Förmiddagens regnväder, omvandlades till soligt väder när vi kom hem.



Skorpan skulle då få sig ett bad.




Hon fäller som bara en berner kan fälla,

och allt ska ju bort, då kan jag lika gärna hjälpa det lite på traven.....



"Jag tar också gärna ett bad!!"



Men nej, det gälde bara Skorpan i dag.




Nästan så jag undrade om hon skulle bli helt naken?



Kamma, kamma, blåsa ,blåsa......och titta där, det finns lite päls kvar ändå?



Det blev en lång dag, men en bra dag.

Trötta hundar snarkar så väggarna skallrar.



Och nu säger även jag godnatt

Kram

Susanne

 
 
Chris

Chris

6 juni 2014 05:23

Så härligt det ser ut och så kul dom verkar haft.

http://visitors.blogg.se

Susanne

6 juni 2014 09:53

Sandgropar är alltid kul att springa i 😀
/Susanne

 
Ingen bild

Titti

6 juni 2014 06:27

Hej !
Du har det så mysigt med dina hundar och gör så mycket kul med dem.
Lika fina bilder att se på varje gång :-)
Får nog ta några dagar och åka upp till dig och vara med på aktiviteterna som görs...mn uppfinningsrikedom är inte så stor !
Bara en liten nyfiken fråga....Vad får vovvarna för gofika på utflykterna, för något gott får de väl ?
Kram

Susanne

6 juni 2014 09:52

Det skulle va kul att träffas med alla hundar en dag!!
Så klart får dom också fika...oftast i form av ben.
(Men det händer att dom får smaka av det jag har med,
Säg det inte till någon 😉)
Kram och tack för dina rara ord
Susanne

 
Ingen bild

Monica & Caspian

6 juni 2014 08:02

Jag önskar jag bodde närmare dig.. Så vi kunde göra utflykter tillsammans:) ni har det så härligt när ni är ute och en hel del historia och det gillar jag.. Kram

Susanne

6 juni 2014 09:44

Det skulle varit väldigt kul, Monica!!!
Hoppas vi kan få möjlighet att träffas snart igen
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards