quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

Helt plötsligt....bara borta?

Av Susanne - 7 juni 2014 21:56


                        Jag vet ju att man ska vara lite försiktigt, och inte lita på allt.              

Vad som helst kan hända.

Joo, jag pratar så klart om datorvärlden.

Jag var länge länge motståndare till facebook....Nej då, aldrig att jag skulle ha det inte.

Tjata ni bara, sa jag...


Men jag vek mig....jag skaffade facebook, och det var egentligen inte alls länge sedan.

Och vad tycker jag då?

Positiva saker, det är först och främst, att jag "lärt känna" så många underbara människor.

Det är helt fantastiskt egentligen, om man tänker efter.

Många av dom har jag sedan träffat IRL,

och det har kännts som om vi varit vänner under lång tid.

Det är också ett snabbt och smidigt sätt att hålla kontakt med vänner som bor långt bort.


Dom negativa sidorna då.......joo, det som hänt mig,

och tydligen många med mig.....allt bara försvann en dag?

Jag fanns inte.....Försökte trycka på lite "grejer" i inställningar och så, men inte hjälpte det.

Men så, lika fort som det försvann, så var det tillbaka igen.

Det saknades lite saker bara....VÄNNER t.ex

Nu har dom flesta "kommit tillbaka", några automatiskt,

några har jag skickat nya förfrågningar till.....

(några har inte svarat, vilket jag tolkar som ett "NEJ TACK" vilket naturligtvis är upp till var och en).


Klart är också, att jag i och med detta, starkt funderar på att faktiskt ta bort facebook helt.

Men det är ju vissa människor som jag inte skulle någon kontakt med alls då, vilket vore tråkigt.

Vi får se, helt enkelt.

Det är ju långt  ifrån livsviktigt.

 



Bloggandet är det som jag "brinner" för....att skriva en form av dagbok,

vad vi gör, hundarna och jag (minnet är, som ni kanske förstått, inte det bästa)

Skulle inte finnas en chans, att jag skulle komma ihåg var vi varit, till exempel,

namnen är borta ur mitt huvud, redan innan vi lämnar "stället"



Dagen i dag, har inneburit lite träning av Ronja och Skorpan.

Små små korta moment mella regnskurarna.

Drag och "lydnad"

(låter så avancerat när JAG skriver det ordet....är ju bara en glad amatör)

I alla fall, läggande under gång, och positonsträning, det blev det.


Så framåt kvällen, då var det långpromenad!

SPRIIIING!



Jakten gick över åkrarna, full fart, så det yrde.

Skorpan hämtade i vanlig ordning, lite små skelettdelar, som hon levererade till mig.




Ronja, hon hämtar inga delar till mig  inte, men hon tar dom inte heller och käkar upp dom,

vilket jag är mycket tacksam över.






Pingstafton?

Jag tog faktiskt tag i det i dag!!

Tog reda på in i minsta detalj, varför vi firar pingsten, och hur man vet NÄR den infaller.




Regnet började nu öka i styrka......




Men vad gör det?

Inte mig emot, det är ju bara vatten.




Även Ronja har börjat fälla nu!

Lika bra det, så är båda klar med det samtidigt, nästan.

Men det går inte att jämföra på samma dag, med Skorpans tappande av päls!!




Det syns kanske inte så mycket på bilderna, men att ta på henne.....det känns rätt tunnt!




Oj oj oj......det är jobbigt att lära sig flyga.

Man måste vila sig lite ibland.

Vad passar väl bättre, än på vår fönsterbräda?

Så jag kommer riktigt nära för att ta en bild.....eller  tre.


En liten talgoxeunge, som prövar sina vingar.

Så  himla söt.



  Just det ja,,,,,jag gjorde ett litet experiment med Skorpan.

Jag kan ta den "historien" i morrn.


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

8 juni 2014 10:00

Nu får ni ursäkta damerna, såg er men ni får kommentarer en annan dag :)

VILKEN sötnos där på sista bilden!
De ser så underbart "truiga" och smått tjuriga ut fågelsmåttingarna :D Och så fint du fått fram fjädrarna! Har tittat, och njutit, läääänge av detta lilla underverk!
Och FB ja.....
När jag inte ens hade dator var jag SÅ sur på att jag i många (vän-)sammanhang faktiskt blev utanför för att jag inte "fanns på FB". (Ledsen o besviken på "vännerna" också givetvis)
Nu finns jag där som vud ju vet :) På gott och ont. Jag har stor glädje av t.ex garngrupperna liksom av "Hundbloggar". Har lärt "känna" många den vägen och det är ju jättekul.
Däremot har jag ju lite svårt för de där som tycker att man i statusen ska ägna sig bara åt "trevliga" saker. (Akta vilka PM jag kan få, jag som ofta tar upp annat också :) )
Som med så mycket annat är man väl rätt ambivalent ofta.
Bloggen vår är sorgligt "på undantag" just nu dock. Inte för att jag egentligen vill ha det så, men det har blivit så ändå. Kanske får jag en ny puff nu när A "agerar ut" en del igen? (Hos oss händer ju annars inte mycket till vardags att skriva om tänker jag)
Nu är det bäst jag slutar, innan du börjar muttra :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Tezz på S/Y Endeavour

Tezz på S/Y Endeavour

8 juni 2014 11:54

Åh de är så fina dina pälsvänner!
Ja tankar om att ta bort Facebook har jag ofta.. Men det ät ett fåtal kontakter som håller mig kvar, samt några grupper.
Men jag kan bli så störd på fejjan ibland, och funderar på att rensa i min vänlista
Kram med massor av sol

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

11 juni 2014 00:17

Inte muttrar jag inte, Eva!!!

Det där med fb, som egentligen inte betyder ett skit, det klarar man sig helt utan, det är jag övertygad om. Meeen, precis som ni säger, Eva och Tezz, det finns några människor, som man förmodligen aldrig skulle kommit i kontakt med, om det inte varit för just fb. Dom vill man ju ha kvar! Dom "värsta", det är dom man faktiskt känner...så har jag upplevt det. Och dom behöver man väl då inte "umgås" med över nätet, tänker jag? Från dom människor jag känner (ja, inte alla kanske) så upplever jag ofta den där "JANTELAGEN" Du ska inte tror att du är något! Vet ni hur jag menar? Missunnsamhet, som blir riktigt otäck ibland.
HA det gott, kära "media-vänner" ;-)
Kramar från mig
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards