quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 juni 2014

Oj, vilken glädje jag såg!

Av Susanne - 13 juni 2014 21:53


                "Tjohooo, vad glad jag blev......."                   



"Jaa, det är ju DU!!!"

Skorpans "gammel-Matte" hälsade på oss i dag,

och att se glädjen, och igenkännandet, det är så häftigt.

En hund glömmer aldrig, säger man ju....och har den haft en härlig uppväxt,

med bara bra minnen, då är klart man minns det!


Vi tog en promenad i skogen....Jaa, Skorpan ville så klart visa hur hon har det nu för tiden   


Det blir väldigt mycket spår efter skogsmaskinens framfart...

...regnar det dessutom,  ja, då blir mycket lerigt vatten i spåren!!!



"Äh, jag struntar i vad du säger......och nu har jag redan varit i!!"

"Oohps!"



"Kom i och prova, det är jätteskönt!"



"Du hade rätt, Ronja!"



"Det ÄR jätteskönt, med leran som kryper in mellan tårna (trampdynorna)"



Sedvanligt "stubb-hopp", på en stubbe som börjat  vittra sönder.

Dröjer nog inte så länge förrän den helt faller i bitar.




Nu ska vi se...kan ni titta hit nu då?


Skorpan!!!

Hon försöker fånga myggorna, vilket inte gillas av mig.

Tänk om hon en dag försöker fånga en geting???

Då skulle det kunna gå riktigt illa.



     



Det var ett roligt besök i dag, det tyckte vi alla.

Det måste  vara en härlig känsla, att återse valpar,

som man tagit hand om/lärt känna, under minst dom 8 första veckorna i livet.



Nu laddar vi för mera besök i morgon!!


Kram på er mina vänner (och ni andra)   

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

14 juni 2014 10:59

Vilka härliga leriga spår. Bada innan hemfärd?

http://www.echosierra.se

 
Eva H

Eva H

14 juni 2014 11:10

Vår första tax var fullkomligt tokig i mosters bästa väninna. Tyvärr egentligen för hon var MYCKET hundallergisk. (Fast lite typiskt att de som inte "slänger sig över" blir mest omtyckta)
Hon gifte sig med en amerikansk pilot och var inte alltför ofta hemma på besök. Ffa inte hos mormor och morfar där taxen bodde (granne med oss men han skulle inte gå i vår trapp efter diskbråck).
Så kom den älskade E ändå, 4-5 år sedan senast, och Kim lär ha blivit HELT "sjövild" efter att först bara stått och glott och väl undrat om han såg rätt :D
Så nog minns de sina gamla bästisar alltid!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards