quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Ännu en gång....

Av Susanne - 14 juni 2014 22:31


                            

Sagt det många gånger, säger det igen, säkert många många gånger.

TA VARA PÅ VARJE DAG!!!


Vi hade halvt om halvt  bestämt, min "lilla mamma" och jag,

att hon skulle komma ut till oss på landet i dag.

Det är inte det lättaste minsann, det vill jag lova.

Hon har ändrat sig många ggr dom senaste dagarna.

Senast i  morse....."Näe, jag tror inte att jag kan i dag....."

Vi hörs lite senare i dag, sa jag, så får vi se. Känn dig inte tvungen...


Men se, hon piggnade till, och kom mer än gärna med mig hem, när jag hämtade henne.


Sill och färsk potatis, jordgubbar, glass och vispad grädde......det är det bästa hon vet.

Hon var såå glad......och "våra flickor" (hundarna) dom gjorde sitt bästa,

för att hjälpa till med "Må-bra-medicin"


Ronja tog sig en ordentlig pratstund med "Lilla Mamma"   


Trött, men, jag tror väldigt nöjd med dagen, skjutsade jag henne hem.
Gjorde henne även iordning i håret, klippte och fixade,

och bara en sådan sak kan också få en "kvinna" att må bra.

  


Varmt har vi haft i dag, men det har varit alldeles för blåsigt för min smak.

Men i skogen, där är det helt ok att vara.




"Kom igen då, Ronja......Nu kör vi!!!"

"JAGA MIG DÅ!!"



Långpromenaden blev förlagd till kvällskvisten,

och då har dom här tjejerna samlat på sig så mycket spring,

att det spritter i hela kroppen på dom.






 

Blir så glad, att dom lyssnar på vad man säger.

Det är gott om vilt i rörelse i skogen vid den tiden vi gick,

och Skorpan har jag väl litet till hundra på precis.

men hon var så duktig i kväll.

"Skvallrade" tidigt, och stod vid något tillfälle mitt emellan mig och ett rådjur.

Tittade åt båda håll......Matte - Rådjur - Matte - Rådjur.....

så till slut......JAA, hon valde rätt!!!   



Typisk posering   

(egentligen gillar jag bilder som inte är så väldigt planerade bättre)




Efter en rejäl rusch, runt, runt, i cirklar omkring mig,

då hängde tungorna bra långt ner på halsen.



"Men lite pinnar kan man väl springa och hämta in och jonglera med lite också!"




Här samlar vi in dagens skörd av fästingar   



Den där lilla "mojängen" som står lutad mot trädet bakom  hundarna.....

Vad kan man ha använt det till, måntro??



Tittade just på termometern, tyckte det kändes aningens kallt när hundarna blåstes.

Det är knappt man tror det är sant....inte många plusgrader alls   

Risk för frost i natt.......Midsommar om några dagar???


Och jag kan inte göra ett dugg åt saken   


Ha det gott

Kram

Susanne

 
 
Anette Lind

Anette Lind

15 juni 2014 12:56

Ja Susanne det gäller att ta tillvara på stunderna. En dag så finns inte våra kära föräldrar med oss längre och då blir det tomt :( Min mor gick bort -97 och min far för 3 år sedan. Saknaden är enorm :( Kramar <3

http://www.afdragon.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards