quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 juni 2014

Tar min valp o går.......

Av Susanne - 20 juni 2014 21:09


    Midsommar!

   Jaha?!

     Det värsta är väl att det vänder snart igen, och går mot höst.

Saknar fortfarande dom varma, ljumma kvällarna....när kommer dom?


I år firar vi inte midsommar....eller, firar och firar.....vi firar väl alltid, maken o jag.

Firar att vi har det ganska bra här i livet, trots krämpor och andra bekymmer...

Vi tar vara på tiden vi har, det har vi fått lära oss den där hårda vägen.

Ätit gott, midsommarmat, det har vi gjort, och grillat, det har vi också gjort..

..men det gör vi å andra sidan nästan varje vecka.


En bra dag, helt enkelt!


"Jag är glad, och det brukar alla kunna se"    



Släppte Ronja i skogen i dag....jösses vad hon blev glad!

Kastade sig upp på en sten, det första hon gjorde.

Toka!!



För att en stund senare, starta med sina circuskonster!

Som sagt.....T O K A...TOKA!!



Skorpan fick tidigt lära sig,

att det kan vara ganska lönsamt att hoppa upp på saker!



Lite svalka i blåbärsriset....



Hon är såå fin.....på så många sätt.

Det hade varit så roligt, om Ronjas uppfödare fått vara med ochse denna underbara hund.

Men, tyvärr, dog Elisabeth allt för tidigt, och lämnade många härliga hundar efter sig.

Jag är dock ganska säker på, att hon finns med oss, där uppe i sin himmel, och njuter av det hon ser.




Jag vet, att den här lilla undebrara tjejens uppfödare,

håller med mig när jag säger att Skorpan, hon är "One of a kind" i hundvärlden.

Det finns ingen annan Skorpa, som är så levnadsglad,

har ett så underbart temperament, och är världens sötaste...




Inte ett endaste lite hårstrå följde med bort vid kamning/blåsning i dag!!

Tjohooo, nu sätter vi på oss pälsen igen, Skorpan!!



Det går inte att gnälla över att det är för

varmt på kvällarna......skönt att sova utonhus, tycker Skorpan.


  

Bålgeting......det var anledningen till att Ronja blev så dålig häromdagen!

Av en sträckning blir man inte så otroligt dålig som hon blev.

Ont, jaa, det gör det säkerligen, men Ronja var verkligen jättedålig!

Det här vet jag med säkerhet nu...

Hon mår dock helt bra nu, efter att hon fått rätt medel.




"Nähe, du matte....nu får det allt vara färdigfotograferat för i dag!!!"

"Jag tar min valp och går in och sover.....godnatt!!"



Kram....och till er som lagt 7 sorters blommor under kudden....Lycka till!!

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

21 juni 2014 06:15

Du har verkligen de underbaraste töser!
Och tänk vad gift det finns naturligt.
Skickar en stor PUSS till dig Ronja och är så glad du börjar må bättre!
(Får vara nog med krassliga vovvar faktiskt! Lille Kasper fick möta veterinär också.... Men mår bättre med antibiotika, trolig borrelia)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

25 juni 2014 01:52

Men, vad säger du?? Kasper, Borrelia? Inte alls bra....
Ronja tackar för alla pussar ;-)

 
marianne

marianne

21 juni 2014 12:08

Tror att Elisabeth , sitter på regnbågsbron med alla sina bernrar runt sej o håller koll på de som finns kvar o glädjer oss andra.
Jag blir så full iskratt , när jag ser "bus" Ronjas upptåg.

Ha en fin midsommardag, o va rädd om fingrarna.

kram Marianne

http://www.mapes.bloggagratis.se

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

21 juni 2014 14:28

Ja, Elisabeth hade varit fantastiskt stolt över Ronja! Man gläds bara över att se dessa bilder.

http://junitjejen.se

Susanne

25 juni 2014 01:51

Tack så väldigt mycket, "Junitjejen" ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards